Drachones Rally Raid – 2.700 de kilometri de aventură de-a lungul întregii Românii

Competiţia organizată de Motomall Racing Bucureşti şi Speed Racing Timişoara se va desfăşura în perioada 28 august – 4 septembrie, şi va conta, datorită întinderii şi complexităţii sale, ca trei etape în Campionatul Naţional de Rally Raid. Drachones Rally Raid  îi va purta pe  concurenţi de la Bucureşti tocmai până la Timişoara, peste crestele Carpaţilor.

Traseul propune o varietate de terenuri, care vor testa la maximum combinaţia “om-maşină”, cu toate elementele care intră în această ecuaţie: forţă fizică şi mentală, abilităţi de navigaţie, fiabilitatea si performanta tehnică a vehiculelor utilizate: motociclete, maşini şi ATV/Quad-uri.

Drachones Rally Raid este împărţit pe două module, Drachones South (trei zile, Bucureşti, Craiova, Horezu şi Sibiu) şi Drachones West (patru zile, Sibiu, Bistriţa, Satu Mare şi Timişoara), concurenţii putând opta pentru un singur modul sau pentru ambele. Clasele la care se aleargă sunt Open, destinată piloţilor cu experienţă în competiţiile tip rally raid şi Hobby, pentru sportivii mai puţin experimentaţi, pe un traseu de 1.700 de kilometri.

Un format competiţional cât mai prietenos

Ne-am propus să organizăm un eveniment cât mai accesibil riderilor români, cu un format cât mai prietenos, care să permită cât mai multor persoane să descopere frumuseţa rally raidului”, spune Dan M. Costescu, primul român care a ajuns la finişul Dakar Heroes Legend, (competiţe care respectă formatul clasic al raliului Paris – Dakar), şi prinicipalul “vector” care animă “Drachones Rally Raid. Nu doar că piloţii pot opta pentru un format competiţional mai scurt sau mai lung,  pentru un modul sau pentru ambele, românii pasionaţi de motociclism off-road putându-se înscrie la cursă chiar şi pentru o singură zi.

Pentru a se permite participarea concurenţor cu motociclete care nu au beneficiat de pregătirile specifice unui rally raid, punctele de alimentare vor fi stabilite la fiecare 80 de kilometri, dacă nu există benzinării pe segmentele de legătură. “Chiar dacă acest lucru va face ca sarcina organizării să devină mai complicată, deschidem astfel competiţia riderilor locali din oraşele prin care vom trece, avem doar rugămintea ca aceştia să ne anunţe din timp despre intenţiile lor, spune Dan M. Costescu.

Totodată, tot pentru a încuraja participarea unui număr cât mai mare de sportivi, la clasa Hobby nu este obligatoriu ca participanţii să posede road book, fiind suficient un GPS! O altă veste bună pentru cei care deşi şi-au dorit, nu au avut până acum posibilitatea de a alerga la rally raid, la Drachones Rally Raid, se poate participa şi în echipă, fiind suficient ca unul dintre sportivi să posede GPS şi să se ocupe de navigaţie! În acest caz, echipa va fi tratată ca un singur concurent, clasarea acesteia făcându-se după timpii ultimului concurent ajuns la finiş.

Date despre traseu

Startul festiv al competiţiei se va da în Bucureşti, în Piaţa Constituţiei, pe 28 august. Piloţii vor pleca la drum, pentru prima zi de întrecere din Ciolpani pe29 august, având de traversat partea sudică a ţării pe drumuri de pământ, rapide, dar câteodată înşelătoare. Înainte de a ajunge la bivuacul pregătit în Craiova, concurenţii vor avea de înfruntat pistele nisipoase din apropierea Dunării, dar şi dunele de nisip de la Dăbuleni.

A doua zi începe cu o buclă largă în jurul Craiovei, pe un traseu relativ rapid, care îi va purta pe temerarii piloţi în apropierea Subcarpaţilor, unde caravana va opri temporar, la Horezu.

În cea de-a treia zi, traseul urcă la peste 2.000 de metri altitudine, traversând Carpaţii Meridionali, prin zona faimosului drum DN 67C (Transalpina). În schimbul efortului depus pe drumurile pietroase şi adesea înguste ale Transalpinei, foarte solicitante din punct de vedere al tehnicii de pilotaj, piloţii vor fi răsfăţati cu peisaje magnifice.

Sibiul este locul de start al celei de-a patra zile, traseul trecând prin inima Transilvaniei, prin zone care încă îşi păstrează sălbăticia, concurenţii trebuind să se adapteze unor condiţii de drum mereu schimbătoare, la fel ca şi peisajele din această parte a ţării.

Această luptă cu sălbăticia Transilvaniei continuă şi în ziua cinci, care porneşte din Bistriţa şi îi poartă pe concurenţi tocmai până la Satu Mare, în nord vestul extrem al ţării.

În cea de a şasea zi, traseul se întoarce la câmpie, redevind extrem de rapid, dar nu mai puţin tehnic, concurenţii ajungând în Timişoara.

Ultima zi de concurs propune piloţilor câteva zeci de kilometri în jurul Timişoarei, unde, în cea de-a doua parte a zilei sunt programate finişul, festivitatea de premiere şi desigur, o cină festivă.