Drachones Rally Raid se încheie după un tur de forţă în toată ţara

După şapte zile de competiţie şi peste 2.700 de kilometri parcurşi, prima ediţie a Drachones Rally Raid a ajuns pe 4 septembrie la final. După o ultimă probă specială de 77 de kilometri, desfăşurată pe malurile râului Timiş, concurenţii au ajuns la Timişoara, pentru festivitatea de premiere. 

Raliul organizat de Motomall Racing Bucureşti în colaborare cu Dracones Rhabon Craiova şi Speed Racing Timişoara nu şi-a dezminţit numele, punându-i pe concurenţi în faţa unor condiţii cu adevărat draconice.

În prima zi de raliu (29 august), sportivii au avut de parcurs 470 km dintre care 340 de kilometri pe probă specială, cu un traseu complex din puntul de vedere al navigatiei care traversa Câmpia Română, pentru a ajunge în apropiere de Craiova. Din păcate, această primă zi a însemnat şi sfârşitul raliului pentru sibianul Ioan Tara, membru al lotului naţional de enduro care a suferit o dublă fractură de femur.

La clasa Auto, traseul a convenit foarte mult si echipajului de români Radu Ciortan/Ana Maria Parvu, rezident în Anglia, care şi-a folosit din plin cunoştinţele căpătate pe pistele asemanatoare din Africa devansându-şi principalii adversari cu 12 minute.

În a doua zi de concurs, proba specială a avut o lungime de aproape 370 de kilometri, dintre care mulţi au fost alergaţi pe piste de nisip sau chiar pe mici dune de nisip, în sudul judeţului Dolj. Traseul a început apoi să urce, concurenţii terminând ziua în apropere de Novaci, judeţul Gorj. Nici de această dată incidentele nu au lipsit, concurenţii veniţi din Turcia încasând mai multe căzături, care au făcut ca efectivul la start al echipei Ruzgar Esmez sa fie a doua zi mult mai redus.

Lungimea probei, nisipul si densitatea navigatiei au solicitat intens participanţii astfel încât doar 4 dintre aceştia au reuşit să ajunga la finiş în timp util.

La auto, echipajul italian Schiumarini/Maroni a profitat de ziua mai slabă a echipajului Ciortan/Pârvu si a terminat pe primul loc. O surpriză frumoasă a furnizat-o echipajul Georgian Coapsi/Cătălina Filip Coapsi, care prin navigaţia perfecta şi ritmul constant au reuşit de asemenea să termine aceste prime două etape, de o complexitate peste media raliurilor internaţionale.

Pe 31 august, raliul a trecut Munţii Carpaţi pentru a ajunge la Sibiu, pe un traseu care a avut porţiuni ce puteau fi incluse chiar şi într-un concurs de enduro. Startul a fost întârziat până la ora 11, de condiţiile meteo nefavorabile, ceaţă şi ploaie torentială care se instalasera în bivuacul de la Rânca (1650 m altitudine), încă de la ora 3 dimineaţa. Pistele rapide si inguste, de munte i-au obligat însă pe concurenţi la prudenţă maxima, erorile de pilotaj şi ieşirile în decor nefiind permise ca în zonele de campie. Ceaţa a revenit pe platourile alpine, întrebuinţându-i serios şi pe navigatori. Marc Sandu a suferit o pană de cauciuc, ceea ce l-a făcut să ajungă în Sibiu de abia la ora 2 dimineaţa.

La auto lupta la vârf intre cele 2 echipaje fruntase a continuat , echipajul “englezesc” Ciortan/Parvu dovedind că pe piatra sunt greu de bătut.

Pe 1 septembrie, pe etapa Sibiu – Bistriţa,caravanei raliului i s-a alaturat italianul Ugo Filosa, venit direct de la Baja Ungaria unde a castigat clasa sa, menţinându-se în lupta pentru podiumul campionatului European. Pilotul italian nu a fost însă la fel de norocos şi în România, uzura pinioanelor şi alte câteva probleme tehnice obligându-l la opriri repetate şi la pierderea etapei.

La auto etapa a fost castigată de Schiumarini/Maroni.

Etapa din 2 septembrie, între Bistrita si Satu Mare, s-a desfăşurat pe ploaie, ceea ce a afectat porţiunile de traseu reprezentate de drumuri de pământ, coborând dramatic viteza medie a concurenţilor. Italienii şi-au menţinut poziţia în fruntea clasamentului la auto, beneficiind din plin şi de avantajul cauciucurilor pentru noroi, chiar dacă cu preţul distrugerii uşii stânga din cauza tamponării cu un copac.

In proba din 3 septembrie Satu Mare – Timişoara, Ugo Filosa a avut din nou ghinion, defectarea repetată a motocicletei şi a mijloacelor de comunicaţie obligându-l să forfeteze o parte din etapă. În această etapa, la secţiunea moto, singurul care a colectat toate CP (punctele de control) a fost Marc Sandu, care odată injectat de spiritul raliului a ignorat pur şi simplu tendinita de la mâna dreapta şi răceala sâcaitoare căpătata din orele în şir de mers prin ploaie, menţinându-şi un ritm constant şi eficient

La auto, aceasta a fost ziua în care s-a decis câştigătorul, echipajul Pârvu/Ciortan rămânând blocat aproape 3 ore în teren.

Etapa “festivă” a fost departe de o simplă defilare înainte de premiere, orgoliile animând cei 77 de km de probă. Ugo Filosa a luat un start fulminant şi părea ca nimic nu-i poate sta în cale. Din pacate pentru el, seria ghinioanelor nu se terminase, italianu ieşind spectaculos în decor la peste 100 km/h într-o curbă. După un salt de peste 10 metri lungime şi 4 m diferenţă de nivel, starea tehnică a motocicletei nu i-a mai permis continuarea probei

La auto a castigat echipajul Ciortan/Parvu după o cursă spectaculoasă terminată bara la bară cu echipajul Schiumarini/Maroni.

După sapte zile, podiumul competiţiei  arată astfel:

La clasa profi – Drachones Rally Raid a fost câştigat de Dragoş Feodorof (Moto Adventure Bucureşti) , vice-campionul din 2009, urmat de Levent Kalpakci, (Ruzgar Esmez, Turcia) şi de Vlad Tiglariu (Moto Adventure Bucuresti). 

La Drachones Hobby Class, câştigătorul este Cătălin Mităchescu, ( Adventure Ride Bucureşti), urmat de Marc Sandu (Moto Extrem Lugoj) şi de Yuksel Yagan (Ruzgar Esmez, Turcia).

La categoria Auto, s-a impus echipajul italian Andrea Schiumarini/Giulia Maroni, urmat de Radu Ciortan/Ana Maria Pârvu şi de Georgian Coapsi/Cătălina Filip Coapsi.

Dan M. Costescu & Echipa Drachones Rally Raid