Noul Ford Focus primește punctajul maxim la testele de siguranță Euro NCAP: 5 stele

  • Noua generație Ford Focus a primit punctajul maxim de 5 stele la testele de siguranță ale organizației independente Euro NCAP, în urma unor probe desfășurate sub protocoale noi foarte riguroase.
  • Tehnologia care poate să detecteze vehiculele, pietonii și cicliștii și să frâneze automat pentru a preveni coliziunile se numără printre numeroasele elemente care au contribuit la scorul de 5 stele.
  • Noul Focus, ale cărui livrări au început deja, a adunat punctaje maxime la testele de impact lateral și frontal cu ajutorul unei structuri avansate a caroseriei și prin utilizarea unor materialele de înaltă rezistență.

 

Noua generație Ford Focus a primit punctajul maxim, 5 stele, la testele de siguranță la care a fost supus de organizația independentă Euro NCAP. Focus devine astfel unul dintre primele vehicule care primesc punctajul maxim sub protocoalele noi și mai riguroase de testare ale Euro NCAP.

Focus beneficiază de sisteme de siguranță sofisticate concepute pentru a preveni sau a diminua efectele pe care la are un accident asupra pasagerilor și pietonilor. Între aceste sisteme se numără o tehnologie apreciată special de Euro NCAP: asistența pre-coliziune cu depistare a pietonilor și bicicliștilor (Pre-collision Assist with Pedestrian and Cyclist Detection). Acest sistem poate depista pietonii și bicicliștii aflați pe carosabil sau în apropierea carosabilului și care ar putea intersecta traiectoria mașinii, acționând frânele automat dacă detectează o potențială coliziune, iar șoferul nu răspunde la avertizări. Depistarea este acum posibilă și pe timp de noapte, cu ajutorul farurilor.

Euro NCAP i-a oferit lui Focus punctaje ridicate atât la testele de protecție a pasagerilor adulți (85%), cât și la cele de protecție a copiilor pasageri (87%). Aceste punctaje au fost posibile cu ajutorul unei îmbunătățiri de 40% a capacității de preluare a forțelor de impact odată cu trecerea lui Focus pe noua arhitectură C2, dar și cu sprijinul noii structuri a caroseriei, care conține 33% subansamble din oțel-bor ultrarezistente și presate la cald.

Focus a reușit punctaje maxime la testele concepute pentru a replica impactul frontal între mașini și la cel de impact frontal pe 25% din lățimea mașinii (offset frontal impact test). Noua generație Ford Focus este deja în curs de livrare către primii săi clienți europeni.

“Amintiți-vă momentul în care ați dat examenul pentru permisul de conducere și de cât de mult v-ați concentrat atunci să faceți tot posibilul pentru a fi în siguranță pe șosea. Astăzi, șofatul nu a devenit mai puțin exigent, ci ne-am obișnuit noi mai mult cu presiunea. Tehnologii precum asistența pre-coliziune cu depistare a pietonilor și bicicliștilor vor reduce gradul de solicitare care apasă asupra șoferilor, ajutându-i să se concentreze și să fie mai puțin nervoși și mai încrezători la volan”, spune Helmut Reder, responsabilul gamei globale de modele compacte Ford.

 

 

Mai confortabil, mai puțin solicitant și mai sigur

Noul Ford Focus introduce o gamă de sisteme avansate de asistență a șoferului de o complexitate unică în gama Ford până astăzi. Acestea se bazează pe trei radare, două camere și 12 senzori cu ultrasunete și includ:

  • Tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control), acum îmbunătățit cu funcțiile de Oprire-Pornire (Stop&Go), recunoașterea indicatoarelor rutiere și fixare pe mijlocul benzii de rulare (Lane-centring), care ajută șoferii să abordeze fără efort ambuteiajele. Acest sistem este sprijinit de tehnologiile de menținere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid) și de limitatorul de viteză inteligent (Intelligent Speed Assist), ambele apreciate în mod special de Euro NCAP.
  • Farurile adaptive cu lumini predictive în viraje și recunoaștere a indicatoarelor rutiere, care pre-ajustează tiparele fasciculelor de lumină pentru o vizibilitate îmbunătățită prin monitorizarea virajelor și – în premieră în industrie – prin monitorizarea indicatoarelor rutiere care anunță virajele și intersecțiile. 
  • Asistența activă de urgență la nivelul direcției (Evasive Steering Assist), sistem care utilizează un radar și o cameră ce detectează vehiculele staționate sau lente aflate în fața mașinii și oferă impuls suplimentar la nivelul direcției pentru a le permite șoferilor să ocolească obstacolele în cazul unei coliziuni considerate iminente.
  • Alertă la intrarea pe sens interzis (Wrong Way Alert), disponibil în prima fază clienților din Germania, Austria și Elveția. Utilizează o cameră montată la nivelul parbrizului și informațiile oferite de sistemul de navigație al mașinii pentru a-i atenționa vizual și acustic pe șoferi atunci când aceștia intră printre două indicatoare “Accesul interzis” la intrarea pe autostradă.

În cazul unui nedorit accident, Sistemul de frânare post-coliziune ajută la reducerea efectelor unei potențiale coliziuni secundare prin aplicarea unei presiuni moderate asupra frânelor atunci când este detectată o coliziune inițială. Încetinirea vehiculului are potențialul de a limita efectul leziunilor pasagerilor și cel al daunelor asupra mașinii.

În plus, primul Head-Up Display oferit de Ford în Europa le permite șoferilor să-și concentreze atenția pe șosea, în timp ce camera de marșarier cu unghi vizual larg (Rear wide-view camera) oferă un câmp vizual de 180 de grade în spatele vehiculului, îmbunătățind astfel vizibilitatea la manevrele în marșarier la ieșirea din parcare.

Sistemul de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System) cu Alertă la intersecția cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert) îi avertizează pe șoferii care ies în marșarier dintr-un loc de parcare cu privire la vehiculele care se apropie în spatele lor. În premieră, acest sistem poate acționa acum și frânele pentru a evita sau a limita efectele unei eventuale coliziuni în cazul în care șoferul nu răspunde la avertizări.

Noul Ford Focus este disponibil acum în toată Europa în versiunile de caroserie hatchback cu 5 uși, Wagon și – pe anumite piețe – sedan cu patru uși, cea mai complexă gamă Focus din istorie este propusă în variante de personalitate exclusive care completează o gamă largă de dorințe și de aspirații ale clienților segmentului compact: Focus Trend, Focus Titanium, sportivul Focus ST-Line și varianta premium Focus Vignale. Versiunea crossover Focus Active va fi disponibilă mai târziu în cursul acestui an.