Noul Mercedes-Benz GLE

 

Noul GLE nu este doar mai confortabil ca niciodată pe carosabil, ci are și performanțe superioare în off-road. Acest lucru reflectă determinarea noastră de a ne reconsolida poziția de lider în segmentul SUV-urilor. Obiectivul nostru este subliniat și de îmbunătățirile aduse – un spațiu interior substanțial mai generos, un nou concept de control, sisteme de asistență extinse și îmbunătățite, cea mai bună aerodinamică din segment, o gamă complet nouă de motoare și multiple alte inovații”, a afirmat Ola Källenius, Specialist Cercetare Daimler AG și Dezvoltare Mercedes-Benz Cars.

 

Cinci dintre cele mai importante inovații ale noului GLE sunt:

  • E-ACTIVE BODY CONTROL: suspensia activă hidropneumatică de 48 de volți, conectată complet, este pentru prima dată utilizată  împreună cu cea mai nouă suspensie pneumatică. Acesta este singurul sistem de pe piață în care forțele de presiune și amortizare pot fi controlate individual la fiecare roată.
  • Active Tailback Assist: acest sistem de asistență la conducere permite noului GLE să anticipeze ambuteiajele, să sprijine șoferul în condiții de trafic de până la 60 km/h și ajută chiar la formarea unei benzi de salvare.
  • Funcția de oprire a sistemului Active Brake Assist: dacă există pericolul unei coliziuni cu vehiculele de pe  contrasens, GLE poate fi frânat la viteze corespunzătoare manevrelor de oprire.
  • 4MATIC: disponibilă pentru prima dată la modelele cu motoare cu șase și opt cilindri și plug-in hybrid, tracțiunea integrală, complet variabilă (Torque on Demand, TonD) controlează distribuţia variabilă a cuplului între puntea faţă şi cea spate, de la 0% la 100%, în funcție de modul de conducere selectat. Astfel, Noul GLE este mai performant în off-road decât niciodată.
  • Confortul scaunelor: noul GLE are un ampatament mult mai lung (cu 80 mm față de generația anterioară) și un spațiu interior pe măsură. Confortul este îmbunătățit și de cel de-al doilea rând de scaune, reglabil și complet electric. Un al treilea rând de scaune este disponibil opțional.

 

 

Designul exterior: noul GLE – o prezență puternică

 

Din punct de vedere estetic, noul GLE se bazează pe interacțiunea armonioasă dintre emoție și inteligență, care stârnește admirația prin frumusețe atemporală, o combinație de înaltă tehnologie de calitate,măiestrie și minimalism.

 

Modern luxury on și off-road – acesta este principiul de design al noului GLE. Proporțiile vehiculului cu ampatament alungit, console scurte și roți masive confirmă performanța noului model pe orice teren. Vehiculul se aliniază limbajului de design Sensual Purity, având suprafețe curate, care interacționează cu elemente grafice fixe, în defavoarea liniilor individuale și ornamentației.

 

Partea frontală a noului Mercedes-Benz GLE exprimă prestanță și putere, caracteristici redate de grila dreaptă a radiatorului, bara de protecție cromată și elementele de pe capotă. Aspectul remarcabil al noului model este evidențiat și de designul distinct al farurilor, pe timp de zi și de noapte.

 

Noul SUV este caracterizat de contururi atletice în partea din spate, aspect  asigurat de suportul solid care se extinde de la stâlpul C până la farurile din spate. Reflectoarele sunt situate puțin mai jos, conferind farurilor din spate un aspect mai impresionant.  

 

 

Aerodinamică: ajustări fine pentru cel mai bun coeficient aerodinamic din această clasă

 

Noul GLE are un coeficient aerodinamic de 0.29 , cel mai bun din segmentul său, valoare semnificativ îmbunătățită față de modelul precedent (Cd 0.32). Proprietățile aerodinamice avansate au o contribuție esențială la consumul redus de combustibil în condiții de zi cu zi. O serie de detalii au fost optimizate cu numeroase calcule, simulări de inginerie asistată de calculator (CAE) și măsurători realizate în tunelul aerodinamic din Sindelfingen.

 

Design interior: lux, eleganță și puternice accente progresive

 

Interiorul noului GLE fascinează prin contrastul dintre ambianța luxoasă, eleganța unei berline de primă clasă Mercedes-Benz și elementele puternice și progresive, caracteristice modelelor SUV. Elementul central în designul tabloului de bord este o unitate sportivă și elegantă încorporată într-un suport de bord impresionant. Suportul pentru panoul de bord se îmbină cu panourile portierelor, iar consola centrală este extinsă în jurul șoferului și al pasagerului din față, pentru a se îmbina cu portierele.

 

 

Sistemul de confort ENERGIZING: acum disponibil cu ghid

 

Sistemul de confort ENERGIZING face legătura între numeroase sisteme de confort din interiorul autovehiculului și folosește programe de muzică și lumini, precum și mai multe moduri de masaj, pentru o gamă largă de programe relaxante.

 

ENERGIZING COACH reprezintă o nouă caracteristică a sistemului. Această funcție, bazată pe un algoritm inteligent, recomandă unul dintre programe, în funcție de situație și de persoana aflată la volan. Dacă șoferul poartă un dispozitiv portabil Garmin®, valori precum nivelul de stres sau calitatea somnului vor optimiza acuratețea recomandărilor. Scopul acestei funcții este de a face pasagerii să se simtă bine chiar și în cazul unei călătorii lungi.

 

MBUX: acum cu Interior Assist

 

GLE este dotat cu ultima generație de sisteme multimedia MBUX – Mercedes-Benz User Experience. Îmbunătățirile aduse față de Clasa A, modelul pe care a fost introdus acest sistem revoluționar, includ două ecrane standard de 31.2 cm, amplasate unul lângă altul pentru a da senzația unui ecran larg. Informațiile din panoul de bord sunt ușor de citit cu ajutorul ecranelor mari, de înaltă rezoluție. În funcție de stare, utilizatorul poate alege între 4 stiluri diferite:

  • Modern Classic, o variantă modernizată a stilului clasic de afișare într-o combinație elegantă de material.
  • Sport, cu un aspect hight-tech inspirat de aviație, cu contraste sportive negru/galben.
  • Progresiv, cu un sistem digital compact.
  • Discret, toate afișajele sunt reduse la minimul necesar.

 

În plus, există funcții care pot fi controlate prin simple gesturi cu mâna. De exemplu, lampa de citit poate fi pornită și oprită prin mișcarea mâinii către oglinda retrovizoare. Șoferul și pasagerul din față pot programa fiecare o funcție favorită, care este activată utilizând indexul și degetul mijlociu într-o formă de V.

 

 

O caracteristică unică a MBUX – Mercedes-Benz User Experience este capacitatea de a învăța, datorită inteligenței artificiale. Prin intermediul funcțiilor predictive, MBUX poate anticipa acțiunile utilizatorilor. De exemplu, dacă în zilele de marți, șoferul obișnuiește să sune acceași persoană în drumul spre casă, atunci MBUX va sugera numărul de telefon pe ecran, în ziua respectivă a săptămânii.

 

Alte puncte forte includ controlul tactil al ecranului ca dotare standard și utilizarea tehnologiilor de realitate virtuală pentru ecranul de navigație: o imagine video a împrejurimilor este îmbunătățită cu informații utile de navigație. De exemplu, numerele clădirilor sunt suprapuse direct pe imaginea de pe ecran.

 

De asemenea, este disponibil și un afișaj head-up de generație viitoare, a cărui rezoluție de 720 x 240 pixels și distanță de proiectare extinsă stabilesc noi standarde. Informațiile importante sunt proiectate direct pe parbriz, reducând astfel distragerea atenției de la trafic, iar oboseala oculară este redusă, dat fiind că șoferul nu trebuie să își mai focalizeze privirea între planul apropiat și cel îndepărtat. Un sistem de lentile și oglinzi proiectează pe parbriz o imagine color de aproximativ 45 x 15 centimetri. Șoferul poate selecta informațiile considerate relevante, inclusiv conținutul off-road suplimentar, cum ar fi înclinația vehiculului, forța de distribuție a cuplului și forța de accelerare.

 

Grup propulsor: 6 cilindri în linie pentru GLE 450 4MATIC cu EQ Boost

 

Noul Mercedes-Benz GLE va fi lansat cu noul motor pe benzină cu șase cilindri în linie. Motoare diesel și cele plug-in hybrid urmează să fie lansate.

 

Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC este primul model pe benzină cu un motor cu șase cilindri în linie, electrificat în mod sistematic cu tehnologie de 48 de volți (consum combinat de combustibil 9.6 – 8.3 l/100 km, emisii CO2  combinat 220 – 190 g/km) și este disponibil la lansarea pe piață. Unitatea integrată de pornire/alternator (ISG) este responsabilă pentru funcții hibride precum EQ Boost sau pentru recuperarea energiei, facilitând economisirea combustibulului, aspect posibil anterior doar în cazul tehnologiilor hibride de înaltă tensiune.

 

 

Tracțiune integrală 4MATIC: agil pe carosabil, superior pe teren off-road

 

În cazul tuturor variantelor noului GLE, puterea este transmisă cu ajutorul transmisiei automate 9G-TRONIC. Raportul generos de 1:9 al transmisiei permite o reducere remarcabilă a turației motorului, fiind un factor decisiv în ceea ce privește nivelul ridicat de eficiență energetică și confort la conducere. Prin intermediul motoarelor cu patru cilindri, tracțiunea integrală 4MATIC aplică un transfer al cuplului de torsiune către punți, cu un raport fix de 50:50.  

 

Sistemele de asistență la conducere: suport superior în ambuteiaje

 

Noul GLE reprezintă debutul celei mai recente generații de sisteme de asistență la volanul Mercedes-Benz. Nivelul de siguranță activă a fost îmbunătățit în comparație cu modelul precedent, iar unele funcții Intelligent Drive sunt de neegalat chiar și dincolo de segmentul SUV.

 

Noul GLE asistă conducătorul auto în ambuteiaje, de la semnazalizarea în avans a unui blocaj în trafic, la asistență pe durata acestuia, dar și după ce s-a fluidizat traficul.

 

Acest lucru se datorează funcției Active Distance Assist DISTRONIC cu adaptare de viteză în funcție de traseu, noul GLE este capabil să recunoască și să răspundă la blocaje din trafic pe baza informațiilor oferite de LiveTraffic, înainte ca șoferul să conștientizeze situația. Atunci când este identificat un blocaj în trafic (și dacă șoferul nu alege un răspuns diferit), DISTRONIC reduce viteza la aproximativ 100 km/h ca măsură de precauție. Acest lucru permite funcției Active Brake Assist să frâneze vehiculul în timp util, până la oprire, în momentul în care se recunoaște sfârșitul coloanei de mașini.

 

Atunci când vehiculul se află efectiv într-un ambuteiaj, funcția Active Stop-and-Go Assist reduce semnificativ atribuțiile conducătorului auto: în zonele unde benzile sunt marcate, sistemul este perfect capabil să mențină banda și distanța de siguranță la viteze de până la aproximativ 60 km /h. Deplasarea poate fi automată până la un minut înainte de oprire.

 

Odată ce traficul s-a fluidizat, GLE accelerează până la viteza presetată pentru Active Distance Assist DISTRONIC cu adaptare de viteză în funcție de traseu. Dacă șoferul nu a stabilit o anumită viteză, sistemul setează automat viteza recomandată pe fiecare segment de drum.

 

Pentru a recunoaște ambuteiaje, Active Stop-and-Go Assist evaluează categoria de drum, viteza și distanțele față de vehiculele care se află în față și pe benzile adiacente. În afară de camera multifuncțională stereofonică (SMPC) și radarul cu rază lungă de acțiune, sistemul utilizează senzorii radar amplasați în partea frontală a vehiculului pentru a recunoaște vehiculele cu care se intersectează.

 

Noul GLE extinde funcțiile Mercedes-Benz Intelligent Drive și face un alt pas important spre conducerea autonomă. Active Distance Assist DISTRONIC și Active Steering Assist oferă acum și mai mult suport pentru șofer pentru a menține distanța și direcția, în condiții de siguranță. Viteza este acum ajustată automat înaintea curbelor sau intersecțiilor. Aceste funcții sunt completate de Evasive Steering Assist, Active Lane Keeping Assist și funcțiile suplimentare ale Active Emergency Stop Assist.

 

La fel ca și noua Clasa A, noul GLE este echipat cu Active Blind Spot Assist cu avertismente sonore și vizuale. Această funcție poate să scadă riscul unei coliziuni cu alți participanți la trafic, de exemplu bicicliștii. Active Blind Spot Assist monitorizează unghiul mort atunci când mașina staționează și poate avertiza conducătorul auto de apropierea altor vehicule, motociclete sau bicicliști atunci când se deschide portiera. Această funcție este activă până la trei minute de la oprirea motorului. Avertismentele apar pe oglinzile exterioare și sunt redate sonor prin panoul de bord.

 

Trailer Maneuvering Assist este o funcție nouă oferită de Mercedes-Benz și este dotare opțională pentru GLE în Europa. Funcția facilitează manevrele de mers înapoi pentru conducătorii auto neexperimentați în cazul în care vehiculul are atașată o remorcă. Trailer Manoeuvring Assist controlează automat unghiul de direcție al vehiculului tractor la o viteză limitată de până la 5 km/h. Un senzor amplasat în zona de culaj a remorcii furnizează informațiile necesare. Conducătorul auto poate accesa funcția prin sistemul MBUX.

 

 

E-ACTIVE BODY CONTROL: suspensia 48 V

 

Funcția opțională E-ACTIVE BODY CONTROL, ce asigură confort și agilitate sporite pe parcursul călătoriei, este acum susținută de noua suspensie AIRMATIC. Acesta este singurul sistem de pe piață în care forțele de la suspensie și amortizoare pot fi controlate individual la fiecare roată. Împreună cu ROAD SURFACE SCAN și CURVE, funcția de măsurare a unghiului curbelor, E-ACTIVE BODY CONTROL permite un nivel de confort extraordinar, confirmând faptul că Mercedes-Benz a construit cea mai inteligentă suspensie de SUV din lume.

 

Mai multe informații despre Mercedes-Benz sunt disponibile online: www.media.daimler.com și www.mercedes-benz.com.