Suzuki lansează modelul Celerio la Salonul Auto de la Geneva

Suzuki Motor Corporation a anunțat lansarea noului Celerio la Salonul auto de la Geneva. Automobilul, care respectă specificațiile europene, aparține clasei Compact A+, un nou segment al clasei A în care intră mașinile care depășesc standardele categoriei. Dimesiunile sale compacte nu i-au afectat calitatea de cel mai spațios și util interior din clasă, iar pachetul standard este foarte cuprinzător. Șasiul este ușor și rigid, iar noul tren de rulare asigură mașinii cele mai mici emisii de CO2 din clasă, 85g/km, o valoare cu adevărat excepțională. La această performanță mai contribuie noul motor cu dublă injecție K10C, aerodinamica îmbunătățită și sistemul Auto Stop Start.

 Celerio 2

Dimensiunile compacte ale lui Celerio, cu o lungime de 3,6m, asigură un spațiu interior generos pentru o mașină de clasa A, dar și cel mai încăpător portbagaj din clasă, 254 de litri.

 

Celerio a fost conceput conform filosofiei „exterior dinamic, interios spațios și calitate superioară”. La exterior, masca frontală dinamică, farurile „unite”prin grila radiatorului și liniile exterioare care curg pe toată lungimea caroseriei dau mașinii o plăcută senzație de aerodinamicitate și un look dinamic. Celerio vine cu trei culori în premieră pentru Suzuki: Cerulean Blue Pearl Metallic, care sugerează culoarea cerului la tropice, Sunshine Yellow Pearl Metallic, ce evocă strălucirea soarelui de vară răspândită într-o arenă sportivă și Raspberrry Pink Pearl Metallic, care imită culoarea zmeurii reflectată pe suprafața inoxului. La interior, se remarcă designul simetric față de panoul central, calitatea îmbinărilor și aplatizarea părții superioare a bordului, fapt care accentuează senzația de spațiu interior. Culoarea principală e negru, iar materialul scaunelor vine în două variante de design, cu buline albastre sau galbene, în concordanță cu culoarea exterioară a mașinii. Portbagajul, cel mai mare din clasă cu cei 254 de litri ai săi, este extrem de util conceput pentru încărcarea și descărcarea bagajelor de dimensiuni mari.

 Celerio 3

Din punct de vedere al motorizărilor, Celerio poate fi echipat cu două variante de motor, K10B și K10C, cu trei cilindri și capacitatea de 1l. Acestea dezvoltă o putere de 50kW/6000 rpm și un cuplu maxim de 90Nm/3500 rpm. Nou introdus, K10C aduce multe îmbunătățiri ale eficienței termice realizate prin creșterea ratei de compresie, a adoptării unui sistem dual-injection și a reducerii frecărilor din interiorul motorului. Urmarea este un raport mai bun între performanțele dinamice și consumul de combustibil.

 

Celerio a primit up-date-uri importante și la capitolul transmisie. Noua cutie manuală cu 5 trepte asigură o scădere cu 40% a pierderii de cuplu la schimbarea vitezelor, performanță realizată prin reducerea volumului de ulei și prin folosirea unor rulmenți cu pierderi reduse. În plus, această cutie vine opțional cu noua tehnologie Auto Gear Shift, care transformă, practic, o cutie manuală într-una automatizată, fără a influența consumul de combustibil. Auto Gear Shift este un dispozitiv electronic și hidraulic care efectuează automatic ambreiajul și schimbarea vitezelor. 

Celerio 4

Celerio excelează și la capitolul siguranță. Conceptul Suzuki TECT (Total Effective Control Technology) cuprinde folosirea oțelului cu nivel de tensiune ridicat și a unei structuri de dispersie a energiei de impact care conduc la crearea unui spațiu de siguranță pentru ocupanții habitaclului. De asemenea, nu lipsesc 6 airbaguri, ESP, sistemul de monitorizare a presiunii pneurilor și „Hill-hold control”, tehnologie care previne alunecarea înapoi a mașinii la plecarea din rampă.

 

Înainte de a prezenta, la Geneva, modelul Celerio care respectă specificațiile europene, Suzuki a prezentat o variantă pentru piața indiană la Dehli Auto Expo, în februarie 2014. Celerio va fi disponibil pe piața europeană în a doua jumătate a lui 2014, iar în România spre sfârșitul anului.

 Celerio 5

Vânzările globale Suzuki (ianuarie-decembrie 2013)

 

Introducerea noilor modele SX4 S-CROSS în Europa și KARIMUN WAGON R în Indonezia au compensat scăderea vânzărilor în unele regiuni ale lumii, astfel că vânzările globale Suzuki în perioada ianuarie-decembrie 2013 s-au menținut  la același nivel ca cele din anul fiscal precedent, adică 2,69 milioane mașini.

 

 În Europa, cele 197.000 de unități vândute au însemnat o creștere de 12%, datorată în mare parte introducerii modelului SX4 S-CROSS, eveniment care, probabil, va genera și în 2014 cifre de vânzări mai mari decât anul trecut. În ciuda scăderii generale a pieței auto, succesul lui SX4 S-CROSS a făcut ca Magyar Suzuki, principala fabrică din Europa, să producă 161.000 de unități. În viitor, mașinile produse în Europa vor fi vândute și în restul lumii.