PIRELLI CREEAZĂ “ECHIPA FORMULA 1”, DEDICATĂ ÎN ÎNTREGIME DEZVOLTĂRII ŞI PRODUCERII DE PNEURI PENTRU CEL MAI ÎNALT NIVEL ÎN MOTORSPORTUL GLOBAL

  • PNEURILE VOR FI DEZVOLTATE LA CENTRUL DE CERCETARE PIRELLI DE LA MILANO ȘI PRODUSE ÎN FABRICA IZMIT DIN TURCIA, UNDE SUNT FABRICATE ÎN PREZENT ȘI CELELALTE PNEURI PIRELLI PENTRU COMPETIȚIE

  • PROIECTUL FORMULA 1 NU AFECTEAZĂ STRATEGIA FINANCIARĂ ACTUALĂ A COMPANIEI PIRELLI

Milano, 24 iunie 2010 – Preşedintele Grupului Pirelli, Marco Tronchetti Provera, şi directorul diviziei Pirelli Tyre, Francesco Gori, au prezentat joi, 24 iunie, în fața mass-media, planurile companiei de furnizare de pneuri pentru Formula 1 pentru o perioadă de trei ani, în perioada 2011-2013.

Programul companiei include crearea unei echipe dedicate pentru dezvoltarea şi producerea de pneuri pentru Formula 1. Echipa, alcătuită pe baza resurselor umane interne ale companiei Pirelli, va fi formată din ingineri şi cercetători care au acumulat experienţă în sporturile cu motor la cel mai înalt nivel: crearea de produse câştigătoare pentru raliuri, Campionatul Superbike, Campionatul Rolex Sports Car din America de Nord şi curse GT, precum şi diverse campionate monomarcă. Astfel, celelalte divizii ale companiei se concentrează în continuare pe afacerile aflate în desfăşurare.

Pentru a îndeplini cerinţele echipelor de Formula 1 în ceea ce priveşte fiabilitatea, siguranţa şi performanţa, inginerii Pirelli lucrează deja la modele de test şi la o compoziție a  pneurilor care să corespundă întrutotul exigenţelor curselor de Grand Prix.

Echipa Pirelli Formula 1 va fi formată dintr-un grup internaţional de specialişti aflaţi în Milano, unde se află sediul Departamentului de Cercetare și Dezvoltare al Pirelli Tyre. Această divizie este în mod tradiţional centrul tehnologiei de ultimă oră a companiei Pirelli şi este formată din 1000 de ingineri cercetători, care lucrează în cinci centre de dezvoltare din întreaga lume. Pirelli Tyre alocă în fiecare an cercetării între 3 şi 4% din veniturile sale, cel mai înalt nivel în industria mondială a pneurilor. Activităţile legate de motorsport beneficiază de mulţi ani de inovaţiile aduse pneurilor de înaltă performanţă de către Departamentul de Cercetare și Dezvoltare al companiei Pirelli.

Pneurile pentru Formula 1 vor fi produse în cadrul departamentului de motorsport al fabricii Pirelli din Izmit, Turcia, care este dedicată in întregime producerii de pneuri pentru competiții.

Așa cum a fost stabilit de către FIA (Federaţia Internaţională de Automobilism), contractul de furnizare de pneuri Pirelli pentru Formula 1 prevede dezvoltarea a şase tipuri diferite de pneuri pentru toate sezoanele. Patru dintre acestea vor fi pneuri de tip “slick” (cu profil neted) – cu o compoziție diferită pentru a corespunde diferitelor suprafeţe de asfalt uscat – iar unul va fi un tip de pneu de ploaie, pentru precipitaţii abundente. Cel de al şaselea tip de pneuri va fi unul intermediar, pentru condiţii de umiditate şi ploaie uşoară.

În cooperare cu echipele, Pirelli este, de asemenea, pregătită să dezvolte viitoare soluții tehnice pentru anvelopele existente, în special în ceea ce priveşte dimensiunea roţii.

Climatul economic actual a dus la o abordare realistă şi de colaborare, care să asigure că toate costurile de fabricaţie şi logistice implicate de furnizarea de pneuri pentru echipele de Formula 1 sunt împărţite în mod echitabil. Pirelli va investi, de asemenea, în activități de comunicare pentru a valorifica valorile tehnologice și de producţie asociate cu Formula 1, utilizând resursele şi bugetul care au fost deja alocate în acest scop. Formula 1 va deveni un reper important pentru marca Pirelli, ca şi pentru creșterea sa comercială şi industrială, fără să afecteze în vreun fel strategia financiară actuală a companiei.

În următorii ani, este de aşteptat ca Formula 1 să atragă aproximativ două miliarde de
telespectatori pe sezon, cu o acoperire media importantă și pe pieţele emergente. Strategia de creştere și dezvoltare a companiei Pirelli, care este concentrată în aceste zone, va beneficia enorm de vizibilitatea oferită de Formula 1 la nivel mondial, contribuind la promovarea brand-ului și maximizarea randamentului investiţiei de marketing.