Românii din Dakar 2011 se pregătesc pentru traversarea Anzilor

Piloții Vectra Racing au terminat ultima probă specială din Argentina pe locurile 46 – Mani Gyenes – respectiv 107 – Marcel Butuza.

Proba specială de 521 km desfășurată la poaleler Anzilor a debutat cu o incursiune într-o zonă nisipoasă urmată de  trecerea printr-un canion și s-a încheiat cu peste 100 de km rulați într-o zonă forestieră. Pentru echipa Vectra  Racing ziua a început undeva în jurul orei 4.30 am (ora Argentinei), Mani Gyenes având ca timp de pornire din bivouac către proba specială ora 5 și 13 minute. Din păcate proba, care nu a fost de loc una ușoară fiind cea mai lungă de până acum și cu foarte multe capcane la capitolul navigație, a început prost pentru pilotul sătmărean. La km 15 al probei speciale Mani a fost nevoit să se oprească după ce din cauza vibrațiilor i s-a desprins road-book-ul. Ziua nu a fost una ușoară nici pentru Marcel Butuza, care după ce a primit o penalizare la sfârșitul etapei de pe 3 ianuarie a fost forțat să ia startul foarte în spate pe proba specială numărul 3. Cum praful este o mare problemă pe specialele din America de Sud, iar în proba San Miguel de Tucuman – San Salvador concurenții de la moto care au pornit mai în spate s-au întâlnit în anumite porțiuni de pe traseu și cu mașini, Marcel a avut de înfruntat și praful ridicat de acestea. Este foarte greu să depășești în praf pentru că nu vezi ce este în fața ta și totul devine foarte riscant, în ambele ediții desfășurate până acum în America Latină au existat numeroși motocicliști care au abandonat din pricina unor
căzături suferite din cauza lipsei de vizibilitate.

Mani Gyenes:”A fost o zi grea și foarte lungă. Am pierdut mult timp la începutul probei speciale când am fost nevoit să mă opresc pentru a repoziționa road-book –ul în derulator. Traseul a fost unul intersant însă rămânând în spate nu am mai putut face nimic pentru că nu aveam cum să depășesc din cauza prafului ridicat de concurenții din față. Astăzi am rulat și într-un canion însă proba a fost mai dificilă decât unele pe care le-am parcurs în Maroc la Dakar-ul din 2007 sau la etapa de Campionat Mondial din 2009. Pe 5 ianuarie părăsim Argentina pentru specialele din Chile și va fi o zi obositoare pentru că avem la început o legătură de aproximativ 500 de km în care este inclusă și trecerea graniției”.

Pentru a rula în cea de a patra specială a celei de a 33-a ediții a Dakar-ului concurenții vor trece din Argentina în Chile și vor ajunge foarte aproape de granița cu Bolivia. Pe drumul de legătură dintre San Salvador de Jujuy și startul specialei se va ajunge până la o altitudine de 4.600m. Carvana Dakar-ului va trece granița prin Paso de Jama pentru ca ulterior drumurile concurenților și ale echipelor de asistență să se despartă. Riderii vor rula în proba de 207 km, în timp ce echipele de asistență vor merge în bivouacul de la Calama. Ultima probă dinaintea dunelor deșertului Atacama este una care are părți cu foarte multă piatră și grohotiș.

Clasament speciala nr. 3 San Miguel de Tucuman – San Salvador de Jujuy

1. Marc Coma (KTM) 4h18min55sec

2. Cyril Despres (KTM) +02min21sec

3. Paulo Goncalves (BMW) +3min36sec

…………………………………………………

46. Mani Gyenes (KTM) +48min35sec

……………………………………………………..

107. Marcel Butuza (KTM) +2h10min43sec

…………………………………………………………………………

Clasament general după 3 probe speciale

1. Cyril Despres (KTM) 9h38min58sec

2. Marc Coma (KTM) +14sec

3. Ruben Faria (KTM) +9min38sec

…………………………………………………

32. Mani Gyenes (KTM) +1h14min49sec

……………………………………………………..

95. Marcel Butuza (KTM) +3h38min11sec

Renatta Stepanov

Credit foto: Maindru