Publicitate

 „O masina pentru entuziasti” a devenit o pasare foarte rara in vremurile noastre, chiar si din partea unui producator recunoscut pentru pasiunea injectata in aproape orice model produs. De acest trend nu au fost ocoliti nici cei de la BMW, furnizori ai „The Ultimate Driving Machine”. Modelele de masa ale bavarezilor nu mai scuipa fum si flacari asa cum o faceau pe vremuri, insa, asa cum am constatat de-a lungul unui weekend petrecut cu X1, o buna parte a spiritului a ramas.

 

Iar daca voi, cumparatorii, veti manifesta suficient interes pentru masinile „sport” precum X1, departamentul de marketing va continua sa faca studii in defavoarea entuziastilor. Doar pentru ca producatorii germani premium au in oferta si masini mai mici, asta nu inseamna ca acesteau au preturi mai reduse.

 

Pentru X1, preturile pleaca de la 28.334 euro iar masina testata de noi, X1 xDrive 18d, cu tractiune intregrala are un pret de plecare de 32.116 euro (TVA inclus). Daca mai adaugam cateva dotari optionale, precum cutia de viteze automata cu 8 trepte, accesoriile specifice Sport Line, navigatia, etc, ajungem imediat la un pret final de 48.519 euro (tva inclus), un pret pe masura asteptarilor cumparatorilor de masini premium.

 CAT01083

Nefiind la prima intalnire, am decis sa-l supunem unor cazne mult mai potrivite pentru renumele modelelor X de la BMW. Nu l-am provocat la vreun traseu off-road extrem ci am plecat intr-o calatorie de aproape 1.000 de km, imediat dupa ce masina de test a fost livrata in Romania cu 20 de km la bord.

 

Revenit in calendarul Campionatului National de Raliuri dupa o pauza de 20 de ani, Raliul Deltei s-a desfasurat in perioada 31 mai – 01 iunie. Noii organizatori si-au facut cu constiinciozitate temele de acasa si au pregatit un eveniment peste masura asteptarilor de la o etapa desfasurata intr-o zona a tarii unde raliurile au fost uitate, Tulcea, atat din punct de vedere al evenimentului sportiv cat si din cel al mediatizarii si activitatilor conexe.

 

Am burdusit la maxim portbagajul lui X1 cu toate rucsacurile, gentile, trepiedele, aparatele foto si alte accesorii ale celor trei colegi care m-au insotit la Tulcea, cei 480 de litri dovedindu-se suficienti. Dupa 100 de km pe Autostrada Soarelui in care am fost acompaniati de ploaie, am parasit traseul si am ales sa trecem Dunarea pe la Giurgeni, stiind ca peisajele la apus sunt mult mai atragatoare decat balustradele de fier de pe A2.

 

In timp ce restul producatorilor se uita la clientii lor de SUV-uri ca la niste familii aventuroase si care-si doresc sa exploreze Muntii Carpati, BMW a realizat de la inceput ca acestia isi doresc defapt un break mai stilat. Unul care la nevoie i-ar putea transporta la un eveniment sportiv de recreere. Seriosi, nu?

 

Celor de la BMW le place sa vorbeasca despre gama lor distincta ca fiind niste Sports Activity Vehicles (SAV) si nu despre SUV-uri (Sport Utility Vehicle), dar nici ei nu sunt foarte siguri ca publicul este foarte interesata de acest detaliu. Oricum, trebuie sa le acordam niste puncte in plus pentru aceasta chichita.

 2CAT01156

De-a lungul anilor, restul producatorilor au facut pasi seriosi inapoi de la SUV-urile lor destinate off-road-ului, reducandu-le garda la sol si dotandu-le cu tractiune doar pe o punte, optiune disponibila de la inceput pentru X1. Bineinteles, din nou BMW are un avantaj spre deosebire de modelele cu tractiune pe puntea fata, pentru ca X1 cu propulsie pe rotile din spate asigura acea placere pura a condusului. Surprinzator sau nu, aceasta placere nu este foarte multa alterata de sistemul de tractiune xDrive cu care masina din testul nostru era dotata.

 

In ciuda celor 1640 de kg, ai celor 61 de litri de motorina din rezervor si a celor patru persoane de la bord, BMW X1 ne-a incantat cu manevrabilitatea sa pasionanta si cu functionalitatea spatiului de la interior. Motorul diesel de doi litri, care dezvolta 143 cai putere la 4.000 rpm ni s-a parut usor apatic in anumite conditii, insa spiritul dinamic este salvat de optiunea sport a cutiei de viteze automate si de cuplul motor de 32o Nm disponibil foarte devreme, la 1.750 rpm. Per total, X1 in aceasta configuratie este un pachet convingator, mai ales pentru locuitorii oraselor din Romania care isi doresc o masina practica si care poate fi parcata in spatiile inguste din parcarile urbane.

 

A doua zi dupa startul festiv al raliului ne-am indreptat catre probele speciale de pamant, pe care le asteptam sa le gasim intr-o forma foarte buna, gratie reparatiilor efectuate in vederea raliului. Am avut parte de niste drumuri prin padure foarte inguste, de o calitate rar intalnita pentru un raliu din Romania, drumuri pe care X1 nu s-a intrebuintat mai deloc, chiar daca in prima zi a Raliului Deltei ploaia a udat din belsug pamantul.

 CAT01121

Singurele momente in care iti dadeai seama ca suprafata de rulare nu era perfecta erau acelea in care martorul din bord al sistemului anti-patinare al rotilor se aprindea. In rest, X1 s-a descurcat de minune in conditii de aderenta scazuta si a trecut cu brio peste micile obstacole aparute in cale, dovedindu-se in acelasi timp o masina confortabila in ciuda rotilor de 18 inch. De fapt, cred ca pneurile run-flat cu care era dotata masina, si despre care se cunoaste faptul ca sunt mai rigide, sunt singurele lucruri pe care le-as schimba la X1 dupa ce as rezolva dilema rotii de rezerva inexistente.

 

Fiind o masina noua, cu doar 20 de km la bord la plecarea din Bucuresti, nu ne-am asteptat niciun moment sa ne apropiem de valorile consumului de motorina mentionat de producator, adica 5,4 l/100 km in regim mixt. La finalul testului, computerul de bord afisa o valoare de 7,4 l/100 km, valoare care cu siguranta va scadea de indata ce masina va mai acumula cateva mii de kilometri la bord.

 

Cel mai mic model din gama X a celor de la BMW ocupa o nisa mai ciudata pe piata auto, nefiind chiar un SUV ci mai degraba un break sau un cross-over sau poate ca cei de la BMW s-au jucat prea mult cu mintile noastre si au estompat distinctiile intre aceste categorii pana la punctul in care mai au putin si se unesc.

 

Marimea si dotarile lui X1 reprezinta un pachet atragator pentru clientii aflati in cautarea unei masini de calitate germana si manevrabilitate specifica BMW. Clienti cu conturi generoase in banca.

 

foto: Catalin Oprea

 

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro