Pata de culoare

Si la Dacia avem parte de editii limitate. La uzina Dacia din Mioveni se construiesc in prezent 3 modele principale Logan, Sandero si Duster. Multiplele versiuni insa ce au la baza aceste modele acopera cererile clientilor cu brio.

 

 

In perioada 22-24 iulie 2011 s-a desfasurat la Sinaia cea de-a treia editie a Trofeului Sinaia Forever, eveniment ce a contat in Campionatul National de Viteza in Coasta 2011. Devenit aproape un partener constant al deplasarilor noastre, Automobile Dacia ne-a pus la dispozitie pentru aceasta deplasare un model Sandero editie limitata. Mai exact este vorba despre Dacia Sandero Orange, o editie speciala iesita pe portile fabricii Uzinei din Mioveni in doar 1000 de exemplare.

 

 

Cum arata?

 

Editia Orange este disponibila in doar doua nuante de culori Noir Nacre si Gris Platine si se distinge foarte bine prin cateva mici modificari estetice. Modelul beneficiaza de blocuri optice fata pe fundal negru si de un interior unic, cu o combinatie intre culorile negru si portocaliu. Consola centrala si grilele aeratoarelor ce echipeaza acest model au fost vopsite in culoarea negru lucios si au un impact vizual foarte placut. Interiorul este predominant de culoare neagra, culoarea portocalie de contrast fiind aleasa pentru a aduce o pata de culoare.

 

 

Cusaturile de pe tapiseria scaunelor, centurile de siguranta, desenele de pe tetiere si de pe covorasele special desenate pentru aceasta editie, toate poarta culoarea portocaliu. Designerii au reusit astfel sa creeze pentru acest model un interior elegant, tineresc si foarte bine echilibrat din punct de vedere vizual. La exterior singurul element care tradeaza faptul ca avem de-a face cu o editie limitata este stikerul portocaliu in forma de fluture de pe capacul hayonului. Editia Orange este vine ca dotare din serie cu aer conditionat, radio cu MP3, geamuri electrice fata, vopsea metalizata doar doua nuante disponibile mentionate anterior si comenzi pentru radio – MP3 pe volan.

 

Pentru ca este o editie limitata si poarta numele unei companii de telefonie mobila din dotarea standard nu lipseste telefonul mobil  Orange Boston ce beneficiaza de touch screen, WiFi,  GPS si camera foto 5 mpx.

 

 

Cum se conduce?

 

Modelul testat beneficia de un motor care respecta normele de poluare Euro 5 de 1.2 litri 16 valve de provenienta Renault si dezvolta 75 cp la 5,500 rpm si un cuplu de 107 Nm la 4250 rpm. Viteza maxima declarata de constructor este de 160 km/h, iar acceleratia de la 0-100km/h se face in 13,6s.

 

 

Noi nu am dorit sa verificam acest valori declarate, mai mult decat atat viteza maxima cu care am rulat a fost de 120 km/h, si asta doar in momentul in care am executat o manevra de depasire. Datorita motorului destul de mic,si prezentei in masina a trei adulti impreuna cu bagajele aferente, impresia pe care o lasa micutul motor este aceea ca este lipsit de vlaga. Insa daca treapta de viteza cuplata este cea corecta si urcati motorul inspre regimul de turatie cuprins intre 5000-6000 rpm, masina va face fata cerintelor dumneavoastra. Nu va avantati totusi prea optimist in depasiri, masina nu are veleitati sportive si nici nu se doreste a fi un asemenea model.

 

 

Ce ne-a surprins placut a fost stabilitatea pe viraje, unele abordate chiar un pic prea agresiv, masina comportandu-se foarte bine. Nu este prima data cand suntem surpinsi placut de comportamentul suspensiei la modelele Dacia, si in cazul modelului Sandero Stepway testat anterior suspensia reprezentand surpriza placuta.

 

 

Cutia de viteze este una manuala cu 5 trepte si ofera aceasi exactitate a timoneriei cu care ne-am obisnuit la modele Dacia. Etajarea treptelor este una asemanatoare cu a celorlalte modele a constructorului de la Mioveni si alaturi de cursa schimbatorului de viteze iti ofera o senzatie de condus linistita.

 

Un minus pe care l-am remarcat inca de cand ne-am suit in masina a fost lipsa reglajului pe inaltime a scaunului de la sofer, care duce la o pozitie un pic incomoda pentru persoanele de peste 1.90m. De asemenea reglajul manual al oglinzilor laterale mai adauga inca o bila neagra acestui model, insa tinand cont de faptul ca nu reglezi in fiecare zi oglinzile este un aspect care poate fi trecut cu vederea.

 

 

Concluzie

 

Sandero Orange nu este foarte diferit de un model clasic Sandero, insa pentru cine isi doreste sa fie altfel si sa iasa din tipare, acest model ii va oferi acest lucru, mai ales ca editia limitata Orange este disponibila doar in 1000 de bucati. Cu un pret de 9.200 euro Sandero Orange este cel mai ieftin model din segmentul sau, iar singurele optionale disponibile sunt jantele din aliaj de 15 inch pentru 350 de euro si proiectoarele de ceata 105 euro.

 

 

foto : Catalin Oprea

 

 

[nggallery id=195]