Publicitate

Odata cu incheierea Raliului Sibiului, pe langa evenimentele neplacute de pe ultima proba speciala in urma carora liderul din acel moment al clasamentului general – Valentin Porcisteanu – a fost nevoit sa abandoneze dupa ce a lovit un motociclist intrat fara drept pe traseul de concurs, o noua situatie controversata se ivea, aceea a excluderii echipajului cu nr.1 format din Gergo Szabo si Zoltan Kohler. Impotriva acestora a fost depusa o contestatie de catre pilotul brasovean Dan Girtofan sustinuta printre altii si de Mihaita Lazarescu, Sebastian Itu, Dan Dobre si Bogdan Marisca, echipajul maghiar fiind acuzat de efectuarea unui service ilegal. Concret, Szabo a fost reclamat ca a inlocuit cureaua de accesorii a Mitsubishi-ului sau dupa iesirea din parcul de service cu ajutorul mecanicilor sai. Sanctiunea conform regulamentului este excluderea din raliu, aceasta decizie fiind luata sambata seara pe 7 iulie de catre Colegiul Comisarilor Sportivi.

 

 

Comisia de competiţii a FRAS întrunită pe data de 12 iulie a.c. a menţinut decizia de la Sibiu de excludere a echipajului Gergo Szabo şi Zoltan Köhler din clasamentele Raliului Sibiului 2011, etapa a cincea a CNR Dunlop, deoarece pilotul Szabo, asistat de membrii echipei sale a intervenit la partea mecanică a automobilului de concurs în afară parcului service, încălcându-se astfel prevederile art 2.11 din Regulamentul CNR. Imediat dupa publicarea acestei hotarari, echipajul maghiar a depus un apel impotriva acesteia, fiind totodata si ultima cale de atac conform regulamentului.

 

 

 

Intrunita aseara pe 1 august, la peste 3 saptamani de la incheierea Raliului Sibiului, Comisia de Apel a Federatiei Romane de Automobilism Sportiv a decis respingerea ca nefondat a apelului depus de Gergo Szabo si Kohler Zolthan, formulat in conformitate cu dispozitiile art.41.1 si art.45.5 din Regulamentul CNR impotriva hotararii Comisiei de Competitii nr.4 / 12.07.2011, hotarare prin care a fost respinsa contestatia formulata impotriva Hotararii Colegiului Comisarilor Sportivi de la etapa a-V-a a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2011-Raliul Sibiului.

 

 

 

Textul integral al hotararii Comisiei de Apel a FRAS poate fi citit aici. Totodata, in continutul acestuia nu se face absolut nicio precizare vizavi de art. 5.8.8 al regulamentului CNRD 2011, conform caruia ”  În cazul în care la un raliu un echipaj înscris într-o echipa este exclus din motive tehnice (utilizare de carburant neconform, automobil neconform cu fisa de omologare, etc.), service interzis sau recunoasteri interzise, echipa din care acesta face parte va fi exclusa la rândul ei din clasamentul acelui raliu.”  Am incercat in mai multe randuri sa luam legatura si cu Gergo Szabo, dar de fiecare raspunsul agentiei de publicitate a celor de la Jack Daniels Rally Team a fost acela ca Gergo nu doreste momentan sa faca niciun fel de declaratie. In ciuda acestui fapt, Szabo a afirmat aseara prin intermediul retelei de socializare Facebook ca se va adresa organismelor FIA pentru o lamurire a situatiei, apararea sa bazandu-se pe un articol din regulament conform caruia se poate acorda o “dispensa” atunci cand automobilul paraseste parcul service, sau cand traseul trece prin apropierea parcului service.

 

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro