Drive-test Dacia Sandero – 1.5 dCi – Easy-R

Marca Dacia probabil ca nu mai are secrete pentru iubitorii automobilelor din Romania. Sau daca mai are, fie sunt bine ascunse, fie vor iesi la suprafata in niste momente atent alese. Cu totii am citit si discutat despre povestile legate de uzina de la Mioveni si am uitat ca deja se implinesc 13 ani de la relansarea marcii.

 

Ajuns la jumatatea ciclului de viata specific unui autoturism, modelul Sandero Stepway a primit si el faceliftul obligatoriu odata cu restul gamei, reimprospatare ce a fost oficializata anul trecut la Salonul Auto de la Paris.

 

Catalogata drept o marca low-cost, lucru care nu mai este demult interpretat negativ, Dacia a inceput usor, usor, sa se indeparteze de ideea de a oferi doar strictul necesar. Acest aspect este din plin evidentiat de faceliftul aplicat intregii game. In cazul lui Sandero Stepway, noile imbunatatiri au vizat blocurile optice fata-spate si grila, toate fiind complet redesenate.

Dacia si-a lansat astfel noua semnatura in materia luminilor de zi cu tehnologie LED. In farurile fata au fost integrate 4 diode dreptunghiulare iar stopurile au suferit o rearanjare a luminilor, cu efect 3D. In plus, modelul Sandero Stepway, pe langa pachetul de protectii suplimentare de plastic al caroseriei, se distinge prin stopurile cu fundal negru. Un aspect nu foarte usor de remarcat este si renuntarea la becul de tip H4 in cazul farurilor, care ingloba ambele faza, scurta si lunga. Acesta a fost inlocuit cu 2 becuri, din care unul de tip H7 pentru faza scurta, aspect care ar trebui sa se creasca vizibilitatea.

 

La interior, volanul in patru spite este primul lucru care iese in evidenta. Acesta este construit din materiale mult mai placute la atingere, este mai gros si integreaza si claxonul in partea sa centrala, aceasta fiind una dintre cele mai arzatoare dorinte ale clientilor Dacia. Facelift-ul a adus si semnalizatorul cu impuls pentru modelele Dacia, astfel ca printr-o actionare usoara, masina va semnaliza de 3 ori, fara ca maneta sa fie actionata complet.

 

Tinand cont de feedback-ul primit, incepand cu faceliftul din toamna butoanele dedicate geamurilor electrice sunt montate acum exclusiv pe portiere iar cele ramase pe consola centrala actioneaza geamurile din spate. Dacia promite o finisare mai atenta, cu noi tapiterii si optiuni cromatice la interior dar si cu accente cromate la nivelul gurilor de ventilatie si al consolei centrale. Sporirea atentiei la detalii se observa si prin introducerea unei cotiere integrata in scaunul soferului sau prin mascarea cu capace din plastic a suruburilor amplasate in locurile de depozitat pahare. Din pacate, nu toate suruburile de la interior au avut parte de acelasi tratament, insa ramanem optimisti. Tot in acest registru merita mentionate si iluminarea torpedoului si debutul unei noi chei cu un aspect mai compact si mai placut.

Din punct de vedere tehnic, noutatea este adusa de motorul SCe de 1 litru si 75 cai putere, indicativul Sce semnalizand faptul ca propulsorul este unul de tip aspirat. Noua unitate, cu 3 cilindri, inlocuieste vechiul 1,2 litri pe benzina iar Dacia spune ca este „mai dinamic si mai eficient” si cu 10% mai economic.

 

Sub capota masinii testate de noi s-a aflat celebrul 1.5 dCi, un turbo – diesel care dezvolta 90 de cai putere si 220 Nm si care nu mai necesita vreo atentie din partea cuiva, functionarea acestuia fiind arhicunoscuta. In schimb, eu m-am aflat la prima intalnire cu noua cutie de viteze botezata Easy-R. Despre ce este o cutie robotizata si cum functioneaza aceasta in cazul modelelor Dacia, a mai povestit si colegul meu Razvan, astfel ca eu ma rezum doar sa adaug ca singurele momente in care observi latenta specifica la schimbarea treptelor sunt doar atunci cand iti doresti sa faci acest lucru!

 

Este oarecum un „deranj” psihic si nu fizic, si care paleste rapid in comparatie de confortul si avantajele acestei cutii de viteze. Si da, eu fac parte dintre cei care apreciaza faptul ca modul manual, schimbarea in sus a treptelor se face prin tragerea spre spate a levierului si invers pentru retrogradare.

 

Ca impresie personala, cred ca inginerii Dacia au facut o treaba excelenta in materie de insonorizare, mai ales in cazul acestui motor care este usor zgomotos. Introducerea sistemului Hill Start Assist dar si a camerei pentru mers inapoi in cazul modelelor cu sistem de navigatie fac deja din Sandero Stepway un model excelent. Luand in calcul si pretul de doar 500 de euro suplimentar pentru cutia Easy-R, Sandero Stepway devine din ce in ce un concurent de temut pentru crossover-ele altor marci, mai ales in ceea ce priveste pretul de achizitie. Acum, dupa facelift, este si mai natural sa recomanzi cuiva sa testeze un Sandero Stepway atunci cand isi doreste o masina din aceasta clasa.