Drive test Toyota Hilux 2.5 D-4D 144CP 4×4 Man

Va aduceti aminte scena din filmul King-Kong cand acesta domina New-York-ul din varful Empire State Building? Cam asa sta treaba si cu masina noastra de astazi. Multi s-au grabit sa se intrebe: a murit regele? Nici pe departe. Nici macar nu a fost in concediu! Hilux, modelul iconic al japonezilor care domina segmentul de peste doua decade, nu este pregatit sa coboare de pe tron!

 

Toyota Hilux este poate cel mai bun exemplu atunci cand vorbim despre vehicule comerciale usoare. De la o vreme incoace, am inceput sa observam cum concurentii sai se onduleaza cu gratie pe bulevardele marilor orase in timp ce modele mai vechi ale japonezilor, supuse la cazne serioase in diferite modalitati, continua sa duca greul in tari din lumea a treia. Nu este greu sa-ti dai seama de ce Hilux este o poveste de succes. In mod natural, pentru orice jurnalist auto, tentatia ar fi fost sa supunem Hilux-ul la niste chinuri groaznice, apropiate de distrugere totala. Aveam cateva idei nastrusnice in minte. Din fericire, bunul simt a castigat. In primul rand cred ca biroul de presa national nu ar fi fost prea bucuros daca am fi facut-o si in al doilea rand acest lucru a fost deja facut de altii.

 

 Toyota Hilux-19

Cum arata?

Toyota Hilux a fost supus deja unui facelift dar japonezilor le place sa spuna ca modificarile reprezinta mult  mai mult, tinand cont de faptul ca toate partea frontala, cea din fata montantilor A, s-a schimbat. Pe dedesupt nu au avut loc schimbari importante iar asta inseamna vesti bune. Daca ai o reteta castigatoare de ce sa o schimbi?

 

La bordul unui Hilux nu ai cum sa treci neobservat in trafic. Este un monstru care masoara peste 5 metri lungime si 1,8 latime. Un pick-up care a luat steroizi. Odata cu reimprospatarea la care a fost supus, farurile, spoilerul fata si grila au fost redesenate. Nu este cel mai proaspat design dar nici nu isi atrage antipatii.

 

Daca inainte interiorul lui Hilux putea foarte bine fi caracterizat printr-un singur cuvant si anume spartan, acum, multe aspecte s-au imbunatatit. Cei de la Toyota numai fraieri nu pot fi numiti. Au invatat repede ca potentialii clienti nu vor utiliza Hilux-ul exclusiv la munca pe santier si au actionat in consecinta. Masina a primit haine noi la interior. Ceasurile de bord au un aspect mult mai placut acum iar scaunele sunt mai moi si ofera un sprijin lateral mai mare. Materialele folosite in general la interior sunt mai bune iar schimbatorul de viteze si volanul au fost imbracate in piele.

 

In echiparea de top, Hilux vine si cu un sistem de navigatie cu ecran touch-screen in care este integrat si o camera video pentru mersul inapoi. Masina dispune de pilot automat, senzori de ploaie si lumina si de conexiune USB. Singurul repros se indreapta catre display-ul computerului de bord. Cu ale sale dimensiuni foarte reduse si ecran monocrom, acesta este greu de operat mai ales in timp ce conduci, fiind amplasat pe centru, deasupra display-ului LCD al sistemului audio si de navigatie.

 Toyota Hilux-3

Cum se conduce?

Sa presupui ca toate pick-up-urile sunt la fel, este o mare greseala. Sa banuiesti ca toate au facut mari compromisuri la capitolul tinuta de drum, este o greseala si mai mare. Pe masura ce nevoile de masini care sa fie cat mai rafinate au crescut, constructorii din acest segment au inceput sa produca niste modele care sa se comporte cat mai asemanator cu o masina obisnuita.

 

Cei de la Toyota sunt niste experti cand vine vorba de pick-up-uri. Hilux este un fel de Corolla in acest segment, cunoscand succesul comercial inca de la prima lansare din 1967. Multe lucruri s-au schimbat de atunci iar nevoia de confort si rafinament este pe zi ce trece mai mare desi, clientii nu-si doresc ca noile masini sa renunte de tot la valorile de baza pentru care sunt recunoscute. Pentru testul nostru am avut disponibila versiunea de 2,5 litri, diesel, care dezvolta 144 cai putere la 3.600 rpm si un cuplu maxim de 343 Nm, disponibil intre 1.600 – 2.800 rpm. Pe langa faptul ca in trafic este mult mai usor de condus, beneficiile acestor caracteristici sunt resimtite mai ales la urcarea rampelor sau la tractare.

 

Transmisia este asigurata de o cutie de viteze manuala in cinci trepte, alaturi de care a fost amplasat si reductorul mecanic cu ajutorul caruia sa trece pe modul 4×4, atunci cand este necesar acest lucru. Etajarea treptelor este una echilibrata, suficient de buna sa asigure un compromis intre dinamica si consum. Sprintul pana la prima suta de kilometri se realizeaza in 12, 1 secunde iar viteza maxima este de 170 km/h. Aceste valori nu au o insemnatate prea mare in acest segment, ele nefiind concludente pentru niste masini construite sa tracteze remorci de peste 2,5 tone si al caror loc de joaca este muntele.

 

Pentru ca tot am mentionat mai sus ceva despre consum, pe durata testului noi am inregistrat unul mixt de 10,2 litri/100 km, capacitatea rezervorului de 80 de litri asigurandu-ne o autonomie de peste 700 de kilometri. Daca la performantele dinamice, Hilux are de pierdut in fata competitorilor sai, la acest capitol, masina din testul nostru surclaseaza atat pe hartie, cat si in viata reala, modele precum L200, Navara, Ranger sau D-Max.

 Toyota Hilux-7

Concluzia finala

Sunt sigur ca foarte multi dintre voi stiti ca Toyota Corolla domina topurile vanzarilor all-time ale tuturor constructorilor de masini. La fel de sigur sunt si de faptul ca nu stiti care-i al doilea cel mai bine vandut model al japonezilor. Va dau un indiciu: nu este o masina. Acum ca ati ghicit, este vorba de Hilux. Este incredibil cum un umil pick-up a detronat atatea generatii de masini, mult mai atragatoare si care se adreseaza unui public mult mai larg. Din 1967 si pana in prezent au fost vandute peste 12 milioane de unitati la nivel mondial. Intentionat am folosit termenul de „umil”, ca sa nu se inteleaga faptul ca-i facem vreo favoare.

 

De-a lungul globului, acest pick-up este o legenda! Nu doar ca-l vei gasi pe santier dar il vei putea vedea la lucru in cele mai neaccesibile locuri la care te poti gandi, fiind utilizat la maxim, ba chiar abuzat. Pentru multi, Hilux reprezinta mai mult decat o simpla masina; le permite unora sa ajunga in zone mai civilizate aflate foarte departe de casa lor si le permite altora sa transporte alimente necesare vietii in zonele calamitate. Datorita acestor abilitati, Hilux are numerosi fani. Toyota a fost si este sinonima cu fiabilitatea si aceste atribute se aplica perfect in cazul masinii din acest material. Luandu-ma cu vorba, probabil v-ati facut impresia ca Hilux este o masina lipsita de caracter. Nicidecum, ultima interpretare a celor de la Toyota are niste forme mai rotunjite, un nivel al rafinamentului crescut si un comportament destul de apropiat de cel al SUV-urilor.

 

Nu este niciun dubiu ca oricate pick-up-uri am conduce, in continuare am alege Hilux ca fiind cea mai buna alegere. Intrebarea reala este daca Toyota poate convinge cumparatorii sa ramana loiali brandului. Studiile de piata facute in acest sens ne indica faptul ca Toyota nu are o misiune prea grea in acest caz, Hilux avand un grad de dezirabilitate de peste 60% dintre potentialii cumparatori.