Drive-test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – Executive – Auto 4WD

In ultimii ani am avut ocazia sa conduc destul de multe  SUV-uri sau cross-overe. Primavara nu este cel mai propice anotimp pentru testarea unei astfel de masini dar, din fericire, am avut ocazia sa folosesc tractiunea integrala mai mult decat o singura data de-a lungul weekendului petrecut in compania lui CR-V.

 

Intorcandu-ne putin in timp, CR-V a avut intotdeauna „acel ceva” care atragea atentia dar si dificila sarcina, alaturi de RAV4, de a fi printre primele modele care erau nevoite la acea vreme sa copieze reflexele unui hatchback normal si sa le combine cu tractiunea integrala.  Prima generatie a fost lansata in anul 1995 iar de atunci aproximativ 5 milioane de unitati au fost vandute, de noul segment profitand aproape orice constructor de automobile, de la Ford pana la GM, de la BMW la Audi, ba chiar si Hyundai sau Kia servindu-si o portie importanta.

 

Piata auto este plina acum de astfel de modele care domina parcarile din orase, astfel ca Honda a trebuit sa-si modernizeze SUV-ul iar noi l-am si testat intr-o calatorie foarte potrivita pana la Bran. CR-V a avut mereu un loc aparte in gama celor de la Honda, profitand de atentia japonezilor mai mult decat alte modele. Acum, cand a ajuns la a patra generatie, noul CR-V este o masina mai rafinata, are un spatiu interior imbunatatit fara ca dimensiunile exterioare sau greutatea sa creasca prea mult, in timp ce consumul de carburant a fost redus.

 

 Honda CR-V-8

Cum arata?

Exteriorul este o evolutie a generatiei a carei pensionare a fost grabita si, chiar daca este sensibil mai mare decat predecesoarele sale, ultima interpretare a lui CR-V este mai scurta cu 20 mm. Partea frontala este acum dominata de trei bari cromate in timp ce silueta laterala si geamurile din spate au preluat un artificiu tehnic utilizat in special de catre cei de la BMW si care are rolul sa distraga atentia de la stalpii care sustin plafonul. Daca arata mai bine astfel este un lucru discutabil, la fel ca si noua „fata” a lui CR-V. Cu siguranta pare mai mare insa, sa fiu sincer, ma obisnuisem cu falca desumflata a generatiei anterioare, care acum mi se pare ca avea mai mult  caracter.

 

Dar pentru ca designul exterior naste mai mereu dispute subiective sa ne mutam la interior, acolo unde se vede adevaratul beneficiu al noii generatii. Nu vorbim despre lucruri revolutionare ci mai degraba despre un sentiment placut de practicabilitate. Parbrizul a fost impins mai in fata, linia podelei a fost coborata si peste tot poti gasi spatii de depozitare, aspectul general fiind unul aerisit, lucru subliniat si de plafonul panoramic.

 

Noul instrumentar de bord este placut iar traditionalistii se vor bucura pentru ca indicatoarele nivelului carburantului din rezervor si al temperaturii motorului au redevenit analogice, avand locurile lor rezervate in dreapta vitezometrului. Portbagajul este destul de mare, avand un volum de 589 litri si care, la nevoie, poate fi marit pana la 1.146 litri prin rabatarea banchetei din spate. Vorbind despre aceasta, plierea scaunelor se face extrem de simplu, printr-o simpla apasare a unei clapete, nefiind nevoit ca mai apoi sa apesi pe altceva. Sezutul se ridica singur, tetierele se pliaza iar tot spatarul cade, creand astfel un spatiu plan de incarcare, fara a se incurca in centurile de siguranta. Per total, interiorul noului CR-V este sobru, matur si cu picioarele pe pamant, si, orice s-ar zice, in domeniul auto nu ai cum sa dai gres cu un produs maturizat.

 

 Honda CR-V-5

Cum se conduce?

La capitolul motorizari, noua generatie nu aduce prea multe schimbari, in oferta din Romania regasindu-se doar doua unitati, una pe benzina de 2 litri si una diesel, de 2.2 litri i-DTEC, pe care am testat-o si noi. Practic, avem de a face cu acelasi motor pe care l-am testat si pe generatia anterioara, care dezvolta 150 cai putere la 4.000 rpm si un cuplu motor de 350 Nm la 2.000 rpm. Acesta era cuplat la o cutie de viteze automata in cinci trepte si chiar daca pe hartie aceasta configuratie nu are cum sa impresioneze, tinand cont de multitudinea de cutii de viteze automate cu 6 trepte, in realitate noul CR-V are un caracter dinamic in ciuda greutatii de 1.7 tone. La nevoie, cutia de viteze poate fi actionata si prin intermediul unor clapete aflate in spatele volanului.

 

Pe dedesupt nu s-au schimbat prea multe lucruri, inginerii de la Honda multumindu-se sa pastreze suspensia de la vechea generatie de tip McPherson pe fata si multi-link pe spate. Totusi, aceasta a primit cateva reglaje noi, fiind mai confortabila si mult mai bine echilibrata fata de modelul precedent, creandu-ti o senzatie de siguranta la trecerea peste denivelari si un nivel optim de aderenta, chiar si in afara drumurilor asfaltate.

 

Sistemul de tractiune integrala lucreaza in timp real. In conditii normale de viteza si aderenta, puterea motorului este transmisa rotilor din fata. La cel mai mic semn din partea senzorilor, rotile din spate intra in actiune si, la nevoie, intreaga putere poate fi redirectionata catre acestea.

 

Acest sistem prezinta avantaje si din punct de vedere al consumului de carburant. In medie, atat in oras cat si in afara acestuia, noi am obtinut un consum de 8 l/100 km, fata de 6,8%, cat este mentionat de producator. Honda a prevazut noul CR-V si cu un buton Eco care, dupa actionare, restrictioneaza acceleratia si tempereaza sistemul de climatizare. Spre deosebire de alte masini care dispun de un sistem asemanator, CR-V poate fi condusa in conditii normale si in modul Eco.

 

Noul CR-V nu a fost supus inca testelor de impact ale EuroNCAP, insa japonezii nu au facut rabat fata de sistemele de siguranta, dotand noul model cu ABS, EBD, EBA (asistare la franarea de urgenta), VSA (controlul stabilitatii si tractiunii), HSA (asistare la pornirea in rampa), HDC (asistare la coborarea rampei), sase airbaguri, etc.

 

 Honda CR-V-11

Concluzia

Honda CR-V ramane o solutie reala si probata pentru cumparatorii pragmatici. Pentru acestia, SUV-ul japonez este o masina perfecta, cu un interior foarte spatios, sigur, fiabil si cu destul de multe dotari suplimentare, a caror utilizare nu complica prea tare lucrurile. Probabil unii nu vor considera noua generatie foarte emotionanta dar Honda CR-V este indubitabil o formula de succes.

 

Totusi, noul CR-V reuseste un lucru pe care predecesorul sau se chinuia sa-l faca si anume sa atraga atentia! Este mai scurt, mai jos, are un plafon mai lung si per total este foarte echilibrat in concordanta cu liniile proaspete pe care i le-au conferit designerii. Punctele de interes unde vechiul model era demodat au fost inlocuite cu o grila frontala mai inalta si cu un design angular pentru partea din spate, metode care vor satisface viitorii proprietari, Honda CR-V devenind o prezenta distinctiva in orice parcare.