SUV-ul celor de la Renault, Koleos, se afla de ceva timp pe piata si nu a reusit niciodata sa se afle in topul clasei sale. Cu scopul de a-l face mai atractiv, producatorul francez i-a aplicat modelului din testul nostru de astazi celebra reteta a unui facelift. Incepand cu 2014, Koleos a primit sistemul multimedia R-Link introdus de Renault pe restul modelelor de ceva timp. In cazul masinii noastre vorbim de un ecran cu touch de 7 inch care poate fi controlat si prin intermediul joystick-ului amplasat pe consola centrala, intre scaune. Sistemul de navigatie integrat poate oferi acum informatii din trafic daca este conectat la un smartphone prin intermediul bluetooth.
Si exteriorul lui Koleos a fost improspatat anul trecut cu ajutorul unei noi grile cromate in timp ce elementele de protectie din plastic sunt acum vopsite in culoarea caroseriei. Oglinzile incorporeaza semnalizarile de tip LED si in gama au fost introduse noi jante de aliaj cu un design bicolor.
Pentru cei nefamiliarizati cu modelul merita mentionat faptul ca acesta este construit pe platforma generatiei anterioare de Nissan X-TRAIL. Acesta nu reprezinta un lucru rau doar ca este greu sa realizezi legatura dintr-o simpla privire aruncata exteriorului. Dupa cativa kilometri la bordul masinii realizezi ca ambianta generala nu este la fel de confortabila ca cea cu care ne-au obisnuit cei de la Renault.
Pentru Koleos, cei de la Renault au fost nevoiti sa adapteze un aspect diferit al interiorului, respectiv o plansa superioara de bord extinsa. Chiar si asa, materialele utilizate au un aspect atragator iar plasticele sunt placute la atingere, avand o textura moale. De fapt, totul se simte bine construit si cu greu am putea sa reprosam ceva modelului la acest capitol.
Pentru noi, centrul atentiei a fost sistemul audio Bose cu care Koleos este dotat. Fidelitatea extraordinara a acestuia se datoreaza celor cinci boxe, subwoofer-ului, statiei de amplificare si cele doua tweetere.
Din punct de vedere mecanic, facelift-ul adus lui Koleos a insemnat o crestere de putere pentru motorul diesel de 2 litri care s-a aflat sub capota masinii din testul nostru. Astfel, acesta dezvolta in prezent 175 cai putere, cu 25 mai multi decat in versiunea anterioara si un cuplu motor de 360 Nm, inregistrand o crestere de 40 Nm la acest capitol.
Transmisia se realizeaza prin intermediul unei cutii automate de viteze in 6 trepte care nu exceleaza la capitolul rapiditate in schimbari. Totusi, aceasta se achita onorabil de indatoriri si isi dovedeste eficienta mai ales atunci cand este utilizata in modul manual. Versiunea cu tractiune integrala pe care am avut-o noi la dispozitie poate deveni, prin apasarea unui buton, una cu tractiune fata, pentru a reduce consumul de carburant. Noi am preferat totusi modul „auto” care se bazeaza pe propulsia rotilor spate doar la nevoie.
Tinuta de drum a lui Koleos este suficient de buna pentru drumurile specifice Romaniei iar masina se descurca fara probleme atunci cand acestea sunt unele mai virajate chiar daca feed-back-ul directiei nu este la fel de placut ca cel al modelului Duster sa zicem.
Cred ca cel mai bine Koleos sa descurca la parcurgerea unor distante mari in afara orasului. Pur si simplu oboseala nu si-a facut simtita prezenta, masina avand un echilibru foarte bun intre suspensie, directie si manevrabilitate. Prin filtrarea fara probleme a tuturor denivelarilor, gropilor, imperfectiunilor de la imbinarile podurilor sau chiar si a craterelor din asfalt, Koleos te ajuta sa mentii o viteza ridicata mai ales in cazul autostrazilor.
Cu o garda la sol de 206 mm si niste unghiuri de atac si degajare respectabile, versiunea cu tractiune integrala a lui Koleos nu ar trebui sa aiba probleme in afara drumurilor asfaltate, modelul fiind dotat si cu diferential blocabil sau sistem de asistenta la coborarea pantelor.
Capacitatea portbagajului de 450 litri poate fi marita plin plierea banchetei spate pana la 1.380 litri. Rabatarea banchetei se face foarte usor, prin apasarea unui buton amplasat in portbagaj iar suprafata de incarcare rezultata este una plana. De ajutor se dovedeste si hayon-ul spate, impartit in doua, partea de jos fiind suficient de rezistenta in caz de nevoie.
Rezultatul de 5 stele la testele de impact ale celor de la EuroNCAP se datoreaza si unei pleiade de sisteme de siguranta electronice, printre care se afla cel pentru unghiul mort al oglinzilor retrovizoare.
Asadar, Renault Koleos reprezinta o exceptie de la reteta traditionala a unui facelift, oferind schimbari importante atat la capitolul estetic cat si la cel mecanic. Pe langa puterea in plus oferita de acelasi motor, Koleos este acum disponibil si in compania unei cutii manuale de viteze sau fara tractiune integrala.
Gratie puterii crescute si improspatarea partii frontale, Koleos ar trebui sa fie mai atragator pentru cumparatorii sai, fiind un SUV compact care se descurca de minune in a inghiti kilometri in afara orasului. Ca si model, Koleos bifeaza toate casutele pentru un SUV complet, inclusiv pentru incursiuni neprogramate in afara drumurilor asfaltate.
foto: Catalin Oprea – EvlSkillz.ro