Publicitate

Cei de la Renault sunt fie curajosi fie foarte inteligenti. In afara producatorilor de automobile premium, segmentul coupe-urilor cu patru locuri a fost trecut cu vederea in ultima perioada. Renault nu a construit si o varianta in doua usi pentru primele doua generatii ale modelului Laguna asa ca va trebui sa ne intoarcem destul de mult timp in urma, pana in anii `80 pe vremea lui Fuego, pentru a gasi un coupe veritabil in curtea „Rombului” francez.

 

Succesul unor modele precum Bmw – Seria 3 coupe, Mercedes Clk sau Audi A5 demonstreaza ca acest segment al pietii exista iar cei de la Renault cred intr-adevar ca absenta unui logo premium de pe capota nu mai  reprezinta asa o mare problema ca in anii trecuti.

 

 

Masina din testul nostru de astazi este al treilea membru al familiei Laguna si este de departe cel mai frumos. Chiar daca este construita pe aceasi platforma cu hatckback-ul si sport tourer-ul, Laguna Coupe are un ampatament cu 7 cm mai scurt si un ecartament cu 3 cm mai mare decat celelalte modele. In functie de tara in care se comercializeaza, Coupeul poate fi dotat cu doua motoare pe benzina si trei pe motorina, insa in Romania importatorul a ales sa o vanda doar cu motorul  de doi litri diesel care dezvolta 180 cp.

 

Cum arata?


Cand discutam despre achizitionarea unei masini, cu siguranta designul exterior al acesteia o poate vinde mai usor. Partea din spate impresioneaza cel mai mult. Cei mai multi vor asemana stilul cu cel de pe Aston Martin in special datorita liniilor fluide ale portbagajului. Linia joasa a plafonului, evacuarea dubla ( chiar si pentru modelele diesel ), rotile de 17 inch, toate contribuie la senzatia de viteza pe care ti-o creaza Laguna Coupe la primul contact. Daca o privesti din lateral vei ramane cu aceasi intrebare ca si noi : de ce nu s-a produs si un model coupe – cabriolet ?

 

Nivelul de dotare GT aduce la interior pielea in prim plan asociat cu un nivel al asamblarii pe care esti obisnuit sa-l regasesti la modele din clase superioare. Numai un inginer de la Nasa iti poate spune daca interiorul Lagunei este unul nemtesc sau daca tu ai facut alegerea castigatoare. Cu siguranta cei de la Bmw, Audi si Mercedes se vor incrunta putin, dar Renault chiar a facut un pas mare inainte si este bine stiut ca interiorul are o mare influenta asupra cumparatorilor.

 

Habitaclul este foarte primitor iar cele doua locuri individuale din spate subliniaza faptul ca toti ocupantii din Laguna Coupe vor avea suficient spatiu pentru cap si picioare.Portabagajul are un volum de 423 litri si la nevoie poate fi marit prin rabatarea banchetei spate, aceasta fiind fractionabila 50/50. Plasticul folosit este foarte moale si placut la atingere. Finisajele sunt bune, dar francezii par sa se fi grabit la unele detalii si sa se fi zgarcit la unele materiale.

 

Din punct de vedere al ergonomicitatii Laguna Coupe sta foarte bine. Scaunul soferului poate fi reglat in orice pozitie dorita gratie comenzilor electrice iar pedalele sunt spatiate exact asa cum si-ar dori oricine. Optiunea pe care nu trebuie sa o ratati la configurarea unui astfel de model este reprezentata de catre sistemul audio Bose compus din radio-mp3 cu 10 boxe si amplificator. Pretul de doar 417 euro este mai mult decat atractiv pentru ce ofera, mai ales pentru o echipare de origine.

 

 

Cum se conduce ?


Laguna Coupe 4Control vine cu directie si pe rotile din spate. Asa s-ar traduce pe scurt eticheta 4Control. Concret, pana la 60 km/h rotile spate vireaza contrar celor din fata pana la un unghi de 3,5°, pentru a simplifica manevrele efectuate in spatii inguste. Peste aceasta viteza, reactia rotilor din spate se inverseaza si vireaza in aceasi directie cu cele din fata pentru a aseza mai bine spatele masinii pe viraje.  Ideea de directie pe toate cele patru roti nu este noua, fiind oferita in serie pe a doua generatie de Honda Prelude, sau, mai nou, pe Bmw Seria 5 GT si Infiniti G37s Coupe.

 

In realitate, interventia sistemului asupra comportamentului masinii va fi resimtita mai ales la vitezele de pana la 60 km/h cand vei constata ca trebuie sa brachezi volanul mai putin decat te-ai astepta. La viteze mai mari se supune ca si oricare alta masina legilor fizicii, si, condusa aproape de limitele acestora, Laguna Coupe are un caracter usor subvirator dar  foarte predictibil. Sistemul 4Control nu necesita ca si perioada de adaptare decat maxim 20-30 de minute in traficul urban, imbunatateste reactiile masinii in sensurile giratorii si „imblanzeste” reactiile acesteia la schimbarile rapide de directie.

 

Motorizarea turbo diesel de doi litri, care dezvolta 180 cp si un cuplu maxim de 400 Newton-metru, contribuie mult la senzatia generala de rapiditate si agilitate pe care ti-o lasa Laguna Coupe 4Control. Sprintul spre 100 km/h este atins  in 8,5 secunde iar  viteza maxima este de 223 de kilometri pe ora. Pentru aceste performante motorul se multumeste cu un consum mediu real de circa 7-8 litri pentru 100 de kilometri parcursi.

 

Laguna coupe are o directie ferma la fel ca si setarea amortizoarelor. Totusi, trecerea peste denivelari se face fara prea mult zomot chiar daca cei de la Renault au crescut rigiditatea coupeului cu 25% fata de modelul hatchback.

 

 

 

Mai mult ca sigur ca frumusetea versiunii coupe i-a impiedicat pe cei de la Euro NCAP sa o supuna unui impact, asa ca versiunea hatchback a fost nevoita sa suporte acest lucru. Masina a primit cinci stele pentru rezistenta la impact, cu un punctaj de 36 (15.9 pentru impactul frontal si 15 pentru cel lateral). In ceea ce priveste protectia pasagerilor copii, masina a obtinut patru stele (41 de puncte), iar pentru protectia pietonilor, aceasta a capatat doua stele (10 puncte).

 

 

Concluzia finala


La prima vedere 27.350 euro pentru un Renault, fie el si unul care arata asa de bine, pare mult,insa nu trebuie uitat faptul ca in acest segment optiunile sunt foarte putine. Ca o abatere de la norme, Laguna Coupe este intriganta : are cu siguranta rezervat un loc in inima multora.

 

In cazul in care va doriti un astfel de coupe, Laguna trebuia luata in calcul. Este o masina foarte buna : aspectuoasa, bine construita, are un nivel de echipare foarte bun si este perfecta pentru drumurile lungi.

 

O vei alege insa in detrimentul unui Bmw, Audi sau Mercedes? Asta este intrebarea. Nu uita insa ca Laguna iti ofera un nivel comparabil de calitate, mai multe dotari pentru un pret mai mic si, de ce nu, garantia unei exclusivitati. Poate a venit momentul sa fi diferit!

 

 

foto : Catalin Oprea

 

video : EVL SKILLZ

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro