Drive test Skoda Citigo 1.0 MPI Elegance

Citigo este cel mai important model al celor de la Skoda lansat in ultimii ani, mai ales prin prisma segmentului din care face parte, unul care creste foarte repede. Citigo intra in gama Skoda exact inaintea Fabiei si reprezinta un adevarat punct de cotitura, fiind primul model al marcii care porta noua imagine de marca si noul logo, elemente care se vor extinde si la celelalte masini din gama.

 

Faptul ca Citigo imparte aceasi platforma cu VW Up! si SEAT Mii nu mai reprezinta un secret, insa modelul cehilor are cateva tuse personale menite sa atraga cumparatorii mai tineri, fiind totodata si cel mai ieftin membru al tripletei.

 

Se spune ca nu trebuie sa judeci o carte in functie de coperta in care este imbracata dar in cazul nostru aceasta este singura metoda pentru a face o alegere, pentru ca toate modelele Grupului VW sunt asamblate in aceasi fabrica de la Bratislava. Alegerea mea ar merge catre Citigo, care mi se pare ca arata mai bine gratiei grilei frontale. Chiar daca nu este un element foarte important, de multe ori aceasta grila poate conferi un caracter aparte unei masini.

Citigo imi mai place si pentru simplul motiv ca aceasta este primul model cu doua usi de la preluarea Skoda de catre Grupul VW dar si datorita noului logo, executat in crom si negru, care-ti sugereaza o prospetime indrazneata a directiei pe care Skoda a decis sa o urmeze.

 

Pentru o masina de oras, interiorul este unul spatios. Citigo ofera suficient loc in zona capului, atat pentru cei din fata cat si pentru cei din spate. Totusi, pasagerii din spate ar putea sa intampine ceva greutati daca sunt mai inalti, singura solutie fiind ca cei din fata sa-si apropie scaunele de bord. Pozitia de condus este una confortabila, iar asta se datoreaza reglajului pe inaltime a scaunului cat si instrumentarului de bord, care are o dispunere logica, fiind foarte usor de utilizat.

 

Aspectul colturos se traduce si printr-o suprafata vitrata destul de mare, care va transforma manevrele de parcare sau la viteze mici intr-o floare la ureche. Per total, interiorul nu se simte ca cel al unei rude mai sarace a celor de la VW. Materialele utilizate sunt placute la atingere si-ti creaza senzatia de robustete.

Inca o premiera pentru gama Skoda o reprezinta sistemul portabil de navigatie, dezvoltat impreuna cu cei de la Mio. Pe langa faptul ca are o interfata mai mult decat intuitiva disponibila in limba romana, Mio Move&Fun poate fi detasat de pe consola centrala pentru a nu atrage atentia celor rau intentionati. Totodata, alaturi de informatiile despre consumul de carburant si alti indicatori ai computerului de bord, sistemul asigura si conectivitatea cu telefonul vostru gratie tehnologiei Bluetooth.

 

Skoda Citigo are in oferta un singur motor de 0,999 cmc, disponibil in doua versiuni de putere, de 60, respectiv 75 de cai putere. Modelul testat de noi avea sub capota cea mai puternica versiune a motorului 1.0 MPI, acesta fiind cuplat unei transmisii manuale in cinci trepte de viteza.

 

Desi are un cuplu de maxim 95 Nm, motorul in trei cilindri de pe Citigo se simte bine si la turatii reduse, specifice traficului urban, si nici nu se impotriveste prea mult atunci cand este turat mai mult. Asa cum v-ati astepta, Citigo este o masina foarte potrivita condusului in oras, avand un echilibru foarte bun al sistemului de directie. Gratie dimensiunilor reduse ( 3,56 m lungime si 1,65 m latime), micutul model al cehilor poate fi parcat cu usurinta in aproape orice loc.

Cel mai mult mi-a placut capacitatea de adaptare a lui Citigo. Am iesit pentru cativa kilometri in afara orasului dar nu m-am simtit ca intr-o masina mica. Citigo este rafinata, silentioasa si nu se sperie la viteze specifice autostrazilor. As putea sa spun ca ii place sa abordeze in viteza virajele, nivelul aderentei fiind unul foarte bun in vreme ce ruliul nu-ti creaza emotii suplimentare. Nu te-ai astepta la un asemenea comportament de la o masina destinata traficului urban. Cred ca nici producatorii nu au facut-o pentru ca scaunele din fata, desi sunt confortabile, nu iti ofera un sprijin lateral foarte bun.

 

Volumul portbagajului (da are asa ceva!) este de 251 litri iar in el pot fi inghesuite nu mai putin de 2.711 bile de ping-pong! La nevoie, acesta poate fi marit prin rabatarea scaunelor din spate pana la 951 litri. Consumul de benzina in ciclul urban mentionat de producator este de 5,9 litri /100 km, insa nu putine au fost drumurile prin oras la finalul carora computerul de bord mi-a indicat o valoare apropiata de 5%. Ce-i drept, testul a fost efectuat in weekend iar eu nu prea m-am grabit nicaieri, dar rezultatul este unul foarte bun, mai ales ca nu acesta a fost scopul testului.

 

Skoda Citigo bifeaza multe casute si la capitolul siguranta. Este primul model al cehilor care ofera airbaguri laterale pentru cap si torace iar sistemul City Safe Drive, disponibil la viteze de pana la 30 km/h, franeaza automat atunci cand detecteaza un impact iminent cu un obstacol aflat la mai putin de zece metri distanta. Astfel, Citigo a obtinut toate cele cinci stele la testele EuroNCAP.

 

Singura chestie care m-a enervat pe bune la Citigo a fost faptul ca de pe scaunul soferului nu poti cobori geamul pasagerului din dreapta. Efectiv trebuie sa te intinzi pana la portiera acestuia si sa apesi nenorocitul ala de buton. Nu efortul in sine m-a enervat ci ideea, mai ales cand pe lista dotarilor optionale exista un plafon panoramic semi-mobil (trapa).