Yvan Muller vorbeste despre noua provocare din WTCC

O generatie de masini mai usoare, mai puternice si mai eficiente.

 

Care sunt primele impresii despre Citroën C-Elysée WTCC?

 

Comparand cu ce am pilotat recent in WTCC, masina este mai usoara mai puternica si mai eficienta in ceea ce priveste aerodinamica. Are pneuri mai late si frane mai mari. Pe scurt per total este mai buna si aceasta noua generatie va fi mult mai rapida decat masinile din prezent. Este tot un turism dar pilotul va avea o viata mai usoara la volan. Prima impresie despre Citroën C-Elysée WTCC este ca va fi o baza buna de plecare si abia astept sa incepem dezvoltarea ei.

C-Elysée WTCC

Ce parere ti-au facut cei de la Citroën Racing?

 

O echipa foarte profesionista, dar avand in vedere recordurile obtinute in raliuri nu m-a surprins. De-a lungul carierei mele am lucrat cu echipe britanice, germane, italine, spaniole si a trecut destul timp de cand nu am mai lucrat cu o echipa frantuzeasca. Ei au un mod aparte de a gandi si lucra (nu zic ca e mai bine sau mai rau decat restul), trebuie sa ma obisnuiesc si sa invat metodele lor de lucru. De asemenea trebuie sa ma reacomodez cu vorbitul in limba mea natala si de multe ori imi dau seama ca nu gasesc termenii tehnici in franceza. Totul este extrem de recent insa deja ma simt in largul meu la Citroën Racing.

 

Iti aduci aminte prima oara cand l-ai intalnit pe Sebastien Loeb?

 

Da, era la mijlocul anilor ’90 la cursa de la Vosges din Trofeul Andros. Faceam parte din acelasi club si presedintele a venit si mi-a prezentat noua “stea rasaritoare”. I-am urmarit parcursul si astazi nu pot decat sa admir ceea ce a reusit sa faca. Este campion mondial de noua ori. Asta e o realizare remarcabila. Si eu am rezultate bune dar departe totusi de ce a reusit Seb. 

 

Este destul de rar sa ai in echipa doi piloti cu rafturile ticsite de atatea trofee. Cum vezi acest parteneriat functionand? 

 

Sunt sigur ca va functiona bine. Suntem baieti mari cu prea putine lucruri ramase de demonstrat si stim ce inseamna munca pentru un constructor. Trebuie sa te gandesti la brand inainte de toate si eu asta am facut intotdeauna. Bineinteles ca as prefera sa termin in fruntea podiumului, dar scopul principal este ca echipa sa castige. Solidaritatea dintre coechipieri este cheia succesului. 

Loeb & Muller

Ai un record impresionant in WTCC. Care sunt secretele in aceasta competitie?

 

E simplu: trebuie sa mergi bine si sa termini fiecare cursa adunand cat mai multe puncte. Acestea fiind spuse competitia este mai grea decat pare. Dificultatea apare datorita formatului celor doua curse. Cu sistemul grilei inversate, pilotul care pleaca din pole-position in prima cursa, va pleca din pozitia a zecea a grilei in cursa a doua. Cand esti in plutonul urmaritor trebuie sa stii cum sa eviti capcanele intinse de ceilalti piloti pentru a ajunge din nou la conducere. Acesta este motivul pentru care pilotii experimentati tindsa monopolizeze primele 10 pozitii. 

 

Si abilitatile pilotului par a fi de asemenea importante…

 

Spre deosebire de majoritatea masinilor de circuit, in WTCC se alerga cu masini cu tractiune fata. Asta inseamna ca rotile fata se uzeaza foarte repede fiind folosite atat la virare cat si la accelerare. Pilotul trebuie sa se adapteze la conditii astel incat sa controleze uzura lor pe parcursul cursei. Cred ca reglementarile din 2014  vor fi mai indulgente in aceasta privinta.  

Yvan Muller Citroen

Rezultatele carierei 

 

− 1986 : European Karting Champion
− 1992 : UK F2 Champion (F3000)
− 1995 : French Super Touring Car Champion (BMW)
− 1995-2006 : 10 consecutive Andros Trophy titles
− 2003 : UK BTCC Champion (Vauxhall)
− 2008 : World Touring Car Champion (Seat)
− 2010 : World Touring Car Champion (Chevrolet)
− 2011 : World Touring Car Champion (Chevrolet)