Publicitate

Dupa ce s-au instalat la conducere vineri la pranz, echipajele Citroën Total au terminat fara probleme Raliul Argentinei pe primele doua pozitii. Sébastien Loeb si Daniel Elena au castigat pentru a saptea oara in Argentina, iar Mikko Hirvonen  si Jarmo Lehtinen s-au clasat pe locul secund. Dupa aceasta dubla, Citroën si-a consolidat pozitia de lider in clasamentul
constructorilor.

 

Cu peste 200 kilometri de proba speciala, prima zi din Raliul Argentinei a fost un test dificil pentru toata lumea. Cu o evolutie progresiva, Sébastien Loeb si Daniel Elena s-au instalat la conducere la jumatatea zilei si au reusit sa se distanteze de rivali. Singura exceptie au fost Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen, colegii de echipa, care au terminat ziua  doua la o zecime in spate.

 

Echipajele Sébastien Loeb/Daniel Elena si Mikko Hirvonen/Jarmo au continuat in acelasi ritm si in ziua secunda pana cand avantajul lor fata de rivali a fost suficient de mare. Dupa ce si-au asigurat primele doua pozitii, echipajele Citroën Total au redus ritmul pentru a aduce echipei maximum de puncte si in clasamentul constructorilor.

 

Dupa doua zile extrem de lungi, pilotii Citroën Total au avut de parcurs speciala Matadero/Ambul, cea mai lunga din acest sezon. Parcursa in mai putin de 40 de minute, speciala cu o lungime de 65,74 kilometri nu a pus nicio problema pilotilor Citroën Total, care au ales pneurile soft Michelin Latitude Cross. Bucla a continuat cu doua speciale clasice din Raliul Argentinei: Mina Clavero/Giulio Cesare si El Condor/Copina.

Putin mai rapid decat Sébastien Loeb, Mikko Hirvonen a redus diferenta la doar 0,2 secunde dupa PS15. „Acest lucru nu schimba nimic”, a spus finlandezul la sosirea in parcul de service din Villa Carlos Paz. „Nu am incercat sa merg mai tare, dar fiecare a avut o alegere diferita in ceea ce priveste pneurile. Acum ma concetrez exclusiv pe Power Stage. Voi incerca sa-mi protejez pneurile pentru a aduna cat mai multe puncte pe ultima proba.

 

Totul a mers bine pentru noi”, a confirmat Sébastien Loeb. „Nu am facut o alegere buna cand am plecat cu pneurile soft, dar acest lucru nu mai conteaza acum. Speciala cea mai lunga a fost… foarte lunga. Am crezut ca va trece repede, dar am avut probleme sa raman concentrat pana la final. Situatia a fost sub control si vom merge asa pana la final.”

 

Asa cum a fost planuit, Mikko a pierdut cateva secunde pe ultimele speciale inainte de Power Stage, dar pe ultima proba finlandezul a fortat si a terminat cu cel de-al doilea timp, ceea ce i-a adus inca doua puncte suplimentare in clasamentul pilotilor. „Este un rezultat perfect pentru echipa si cu cele 20 de puncte am ajuns pe locul 3 in clasamentul general. Sunt foarte multumit de evolutia mea si este clar ca am facut progrese in ceea ce priveste acomodarea cu modelul DS3 WRC. Astept cu nerabdare urmatoarele raliuri”, a spus Mikko Hirvonen.

 

Pentru Sébastien Loeb victoria din Argentina, a saptea consecutiva in raliul din America de Sud, a fost a 70-a din cariera.

  

 

Este minunat sa castigi din nou dupa ce s-a intamplat in Portugalia. Totul a functionat perfect in acest weekend. Chiar daca primele probe nu s-au desfasurat asa cum ne-am dorit, ne-am pastrat calmul si in final am reusit sa controlam raliul. Imi place mult Raliul Argentinei pentru ca am castigat de multe ori aici, pentru ca probele sunt superbe si sunt foarte multi spectatori pe probe. Am o satisfactie imensa cand castig aici”, a spus si Loeb, la finalul etapei din Argentina.

 

Cu peste 500 de kilometri de proba speciala, acest raliu a fost o provocare uriasa pentru modelul DS3 WRC. Masinile noastre au parcurs aceasta distanta in 5 ore si 34 de minute fara nicio problema mecanica. Este o performanta care apartine intregii echipe Citroën Racing”, a spus Yves Matton, directorul echipei. „Dupa ce in Portugalia nu am adunat niciun punct am reusit o dubla ceea ce este perfect pentru noi. As vrea sa felicit cele doua echipe care au facut un raliu perfect aici.

 

Cele doua echipaje formate din Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Citroën Junior World Rally Team) si Nasser Al- Attiyah / Giovanni Bernacchini (Qatar Rally Team), care concureaza tot cu modelul DS3 WRC, au terminat pe locul 5, respectiv 9. Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën in Campionatul Mondial de Raliuri este Raliul Greciei programat in perioada 25 – 27 mai 2012.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro