Sebastien Ogier si-a trecut in cont cel mai bun timp in 16 din cele 23 de probe speciale ale editiei 2013 a Raliului Mexicului, adjudecandu-si astfel victoria cu peste 3 minute in fata rivalilor. Victoria in Power Stage i-a mai adus francezului inca 3 puncte suplimentare pe langa cele 25, Ogier plecand din Mexic cu maximul de puncte posibile. Rezultatul excelent obtinut de Seb 2.0 a adus bucuria in cadrul echipei Volkswagen Motorsport, ridicand presiunea de pe umerii lui Jost Capito pentru debutul modelului Polo R WRC pe macadam. “Sa fiu sincer nici in cele mai mai frumoase vise nu ne-am asteptat la un astfel de succes pentru Polo R WRC la debutul pe macadam. Ne-am pregatit meticulos pentru Raliul Mexicului si nu am lasat nimic la voia intamplarii. Victoria este un succes pentru intreaga echipa care a functionat perfect in acest weekend, nu doar in Mexic ci si in Hannovra si Wolfsburg. Ogier a fost factorul care a facut diferenta aici.” declara la finalul weekendului Jost Capito, directorul Volkswagen Motorsport.
Jari-Matti Latvala a avut din nou ghinion lovind, imediat dupa startul primei probe din cea de-a doua zi, un bolovan care a dus la ruperea suspensiei pe partea dreapta fata, fapt care a dus la abandonul finlandezului. Revenit in competitie datorita regulii Rally 2, Latvala a reusit sa obtina 1 punct la finalul raliului datorita clasarii pe pozitia a treia in Power Stage.
Mikko Hirvonen a fost capitanul celor de la Citroen Racing, reusind sa termine raliul pe pozitia a doua si sa aduca puncte valoroase constructorului. Ultima zi a raliului preconiza un duel cu scantei intre Mikko si tanarul rival din tabara Ford, Thierry Neuville, cei doi fiind despartiti de doar 7.5 secunde. Insa o greseala de pilotaj a lui Neuville, dupa aproximativ 15 km din prima proba a zilei, a stabilit prematur podiumul final. Neuville si-a conservat astfel pozitia a treia obtinand primul sau podium in WRC.
Pozitia a patra obtinuta de Dani Sordo a insemnat puncte importante pentru constructorul francez. Nemultumit de prestatia sa Dani a declarat: “Chiar daca am facut progrese in acest weekend, nu am putut sa tin pasul cu rivalii pentru ca m-am chinuit sa ma adaptez cu masina. Vom continua sa muncim mai ales in testele care sunt programate inainte de Raliul Portugaliei.”
Chris Atkinson a revenit in WRC inlocuindu-l pe Khalid Al Qassimi pentru aceasta etapa si a reusit locul sase la volanul unui DS3 WRC.
Ken Block a reusit cel mai bun rezultat al sau de cand concureaza in WRC, 2007, clasandu-se pe pozitia a saptea, in 2012 el obtinand in Mexic locul 9. Raliul Mexicului a reprezentat pentru american una din cele trei etape din WRC la care Block si-a anuntat prezenta in sezonul 2013.
Ghinionistul din Mexic se numeste Mads Ostberg care s-a vazut nevoit sa abandoneze pe parcursul zilei a doua, datorita problemelor la alternator coroborate cu problemele de la ambreiaj. Revenit in lupta ca si Latvala conform regulii Rally 2, Ostberg a reusit sa obtina totusi doua puncte datorita locului doi obtinut in Power Stage.
Urmatoartea intalnire cu mondialul de raliuri va avea loc in luna aprilie in Portugalia in perioada 11-14, acolo unde pilotii vor avea de parcurs 386.73 km impartiti in 15 probe speciale.
Clasament final Raliul Mexicului 2013:
1. |
S. OGIER |
4:30:27.0 |
2. |
M. HIRVONEN |
+3:28.9 |
3. |
T. NEUVILLE |
+4:23.8 |
4. |
D. SORDO |
+6:06.7 |
5. |
N. AL-ATTIYAH |
+8:34.5 |
6. |
C. ATKINSON |
+11:28.0 |
7. |
K. BLOCK |
+11:48.3 |
8. |
B. GUERRA |
+12:49.8 |
9. |
M. PROKOP |
+14:29.0 |
10. |
E. NOVIKOV |
+17:15.3 |