Viva el Mexico

Atunci cand spui Raliul Mexicului numele care iti vine automat in minte este Sébastien Loeb si pe buna dreptate ai toate motivele. Incepand cu anul 2004, Raliul Mexicului a fost etapa WRC de noua ori, iar Loeb a reusit sa se impuna de sase ori cu toate cele trei modele WRC ale celor de la Citroen, Xsara (2006), C4(2007, 2008, 2010) si DS3 (2011 si 2012). Celelate trei editii au fost castigate de Markko Martin in 2004 anul de debut al raliului cu Ford Focus RS WRC, Petter Solberg in 2005 cu Subaru Impreza WRC  si Sebastien Ogier cu Volkswagen Polo R WRC in 2013.

 AUTO/WRC MEXICO 2006

Raliul Mexicului este prima intalnire a pilotilor cu suprafata de macadam dupa pauza competitionala, insa particularitatea raliului o reprezinta altitudinea mare la care se desfasoara. Startul se da de la 1800 m altitudine deasupra marii si ajunge pana la 2800m. De aceea provocarea pentru inginerii echipelor este de a obtine o setare optima a calculatorului masinii astfel incat motorul sa piarda cat mai putina putere din cauza aerului rarefiat. La fiecare 1000m altitudine se pierde aproximativ 10% din puterea motorului, iar echipele se folosesc din plin de experienta anterioara pentru ca in Europa nu se pot replica exact conditiile din Mexic.

 

Cei de la Volkswagen au inceput vaicareala pentru ca in Mexic vor avea de curatat drumul in prima zi a raliului, cei doi piloti ai echipei, Latvala si Ogier, conducand in clasamentul general. “Pilotii nostri vor avea o sarcina foarte dificila pentru ca vor trebui sa curete drumul pentru cei din spatele lor datorita pozitiilor care le au in clasamentul general. Dar in ciuda acestui handicap cred ca vor reusi sa ne ofere surprize.” declara Jost Capito, directorul Volkswagen Motorsport.

 Rally Greece (Acropolis) 2013

Ogier s-a aratat un pic mai optimist: “Imi place Raliul Mexicului. Sigur ca obiectivul pentru acest an este sa repet victoria de anul trecut. Sunt al doilea pe drum si am o pozitie mai buna decat Jari, insa cei care vin dupa noi vor intalni conditii si mai bune. Va trebui sa mergem cat mai bine in prima zi pentru a pastra sansele la victorie.

 Rally Mexico 2013

Latvala declara: “Victoria din Suedia a reprezentat un moment special pentru mine si mi-a dat o doza de incredere in plus. Am testat in Spania pentru aceasta etapa dificila unde vom fi primii pentru ca nu mai avem proba dedicata calificarilor din acest an. Acesta este un handicap insa regulile sunt reguli. Obiectivul meu este sa termin in puncte si un loc pe podium ar fi excelent.

 

Andreas Mikkelsen va fi si el prezent in Mexic el avand un program complet in 2014 alaturi de echipa germana si va pleca pe traseu al patrulea.

 

Cei de la Citroen care au castigat in Mexic de sase ori datorita lui Loeb, se bazeaza pe Mads Østberg si Kris Meeke pentru a obtine o noua victorie aici. Cu toate acestea Meeke este in dezavantaj evident pentru ca el nu a mai concurat in Mexic niciodata, insa experienta sa pe macadam ii da incredere nord irlandezului. “Nu ma voi afla in situatia din Suedia unde nu mai concurasem pe zapada si de data aceasta va fi altfel pentru ca am ceva experienta pe macadam. In Mexic avem nevoie de un set-up special diferit fata de cel din Finlanda si Australia. Am urmarit foarte multe filmulete si i-am ascultat sfaturile lui Mads si ale echipei. Pierderea puterii motorului ar putea fi un avantaj pentru mine care am experienta mare pe masini cu motoare aspirate. Din aceasta cauza stilul de pilotaj este putin diferit in Mexic si de aceea cred ca nu va fi o problema pentru mine.” concluziona Meeke.       

 WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2013

Pentru Mads Østberg, Mexic va fi primul raliu de macadam la volanul modelului DS3 WRC. ”Sunt convins ca vom fi competitivi si un loc pe podium ar fi un rezultat excelent.

 

Cei de la Ford au un as in maneca si el este Mikko Hirvonen. Finlandezul a terminat de trei ori pe locul secund in Mexic si a luat startul la opt din cele noua etape, fiind in prezent pilotul care a participat la cele mai mult editii ale acestui raliu. “Eu si Jarmo (Lehtinen) am avut parte de rezultate bune aici si speram ca si in acest an sa reusim acelasi lucru. Nu cred ca trebuie sa faci ceva special aici, ci doar sa nu faci greseli exact ca in orice alta etapa. Totusi altitudinea mare are un cuvant de spus si trebuie sa iti adaptezi stilul de pilotaj. Lucrul principal este ca in viraje sa ai viteza maxima pentru ca aici nu poti recupera viteza atat de repede pe liniile drepte.spunea Mikko.

 WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2013

Elfyn Evans si Robert Kubica vor continua sa acumuleze experienta la volanul modelului Fiesta RS WRC. Evans va parcurge cu aceasta ocazie cele mai lungi probe speciale din cariera sa de pilot, pentru ca Raliul Mexicului contine patru din cele mai lungi probe speciale din intreg campionatul: El Chocolate (44.03km), Otates (53.39km), Otatitos (43.06) si Guanajuatito (55. 92km).  

 

Pentru cei de la Hyundai Motorsport primul raliu pe macadam este totodata si cel mai dificil pe aceasta suprafata din intreg campionatul. Neavand experienta anterioara precum rivalii lor, cei de la Hyundai Motorsport au inceput pregatirile pentru aceasta etapa inca din 2013 printr-o sesiune de teste in Almeria in sudul Spaniei, urmata de inca o sesiune in aceasi locatie in acest an. Obiectivul lor este acela de a termina raliul cu ambele masini astfel incat sa acumuleze cat mai multe informatii. Chris Atkinson i se alatura lui Thierry Neuville pentru aceasta etapa.

Hyundai Motorsport

Cel mai spectaculos moment al raliului il reprezinta Super Speciala in lungime de 1.01km de pe strazile orasului Guanajuato, atunci cand echipajele vor parcurge tunelurile care fac parte din patrimoniul mondial UNESCO, in prezenta a 80.000 de spectatori.  

 

Program Raliul Mexicului 2014