Publicitate

Dupa ce a castigat titlul mondial in acest an, atat la piloti cat si la constructori, Citroen a lansat modelul DS3 – RRC dar si versiunea R1. Noul model este destinat clientilor si are la baza versiunea de strada DS3 So Chic VTi de 120 cai putere. Motorul este unul dezvoltat de PSA in colaborare cu BMW, are un sistem de injectie directa a benzinei si este cuplat la o cutie de viteze standard, fiind optimizat pentru a oferi un cuplu cat mai mare la turatii reduse.

 

Sasiul este de tip monococa, avand un roll-cage sudat, la fel ca cel de pe versiunea R3, scaunele, centurile de siguranta, sistemul de stingere a incendiilor, fiind incluse in pretul pentru pachetul cu care vine R1. Marea majoritate a elementelor pentru sasiu si suspensie sunt cele de serie, cu exceptia amortizoarelor, care sunt de origine Citroen Racing, si a placutelor de frana sport.

 

In versiunea R1, in cadrul careia FIA interzice modificarea motorului, DS3 dezvolta 125 cai putere si un cuplu de 165 Nm, disponibil in proportie de 90% inca de la 2.000 rpm. Singurele modificari permise au fost mutarea catalizatorului spre centrul masinii si montarea unei galerii de evacuare sport, cat si a unui filtru de aer specific. Cutia de viteze ramane la fel ca cea de serie, adica una manuala in cinci trepte. DS3 R1 a fost folosit de-a lungul acestui sezon de concurentii din FFSA Rally Jeunnes, competitie organizata in Franta de Citroen si federatia de specialitate. 

 

Pretul pentru Citroen DS3 R1 este de 25.000 euro, acesta neincluzand tva-ul sau transportul. 

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro