La multi ani Sebastien Loeb

*foto 2011

Sebastien Loeb este nascut pe 26 februarie 1974 la Haguenau, Bas Rhin – France , locuieste in prezent in apropiere de Lausane (Elvetia) si este casatorit cu Severine impreuna avand o fetita. In copilarie a practicat gimnastica, tatal sau fiind campion in Franta. Bineinteles ca a avut si rezultate reusind in 12 ani de gimnastica sa iasa campion al Alsaciei de 4 ori, campion al “Grand Est” ( partea de est a Frantei) si a terminat odata pe locul 5 la general.

Atentia lui s-a indreptat usor catre sporturile cu motor incepand cu celebrele curse de mopeduri pentru tineri . In a doua parte a liceului Sebastien a abandonat scoala deoarece credea in fortele sale si s-a angajat ca electrician. Primul salariu si l-a cheltuit pe un Renault 5 GT Turbo cu care in 2 500 km cat a rezistat ajunsese cu cauciucurile la sarma si permisul de conducere ii era mai tot timpul la politie decat asupra lui. Seful sau l-a acceptat si chiar l-a sustinut sa-si imbunatateasca tehnica.

*foto 2004

In 1995, la varsta de 21 ani, a vazut un anunt pentru Raliul Tinerilor , pe care l-a castigat , atat etapa regionala cat si cea nationala dar oponentul sau care a iesit pe locul 2 a fost declarat castigator. In 1996 a participat din nou la acest raliu dar a pierdut din nou finala si astfel si-a pus problema sponsorilor pentru a incepe o cariera adevarata.

Dominique Heintz si Rémi Mammosser l-au remarcat pe Sébastien si inclus in echipa lor « Ambition Sport Auto » . Acestia au reusit sa-i faca rost de un buget si astfel a participat in 1997 la prima cursa ca pilot al unei echipe. Amuzant este ca Loeb l-a avut co-pilot la prima cursa chiar pe Dominique Heintz dar dupa ce a castigat acest prim raliu Dominique a cedat locul sau altcuiva deoarece ii era prea frica 🙂 .

In acel an apare Daniel Elena pe postul de copilot , post pe care si-l mentine pana in prezent.

* foto 2005

In 1998 pe un Citroen Saxo Kit car acestia castiga cam tot ce se putea castiga dar nu fara sacrificii, distrugand in total 2 masini de raliu, clubul sau ajungand la grave probleme financiare.

In 1999 a fost o senzatie de deja-vu acestia castigand de asemenea foarte multe raliuri – atentie – in postura de pilot amator ( fara licenta FIA). Aceste rezultate au impresionat Federatia Franceza de Automobilism si acestiau l-au sustinut financiar in cateva 3 etape, una pierzand-o dar castigand celelalte doua la categoria sa.

In anul 2000 Ambition Sport Auto a avut mari probleme cu finantele si au ajuns sa-i inchirieze masina lui Loeb numai ca acesta sa poata termina ultima etapa , fiind declarat campion. Acesti bani pentru inchiriere au venit , supriza , din partea Citroen.

Prima oara cand Sebastien a condus o masina WRC a fost in Catalunia (Spania) si masina …un SEAT, cu care dupa cateva minute de antrenamente deja egalase cel mai bun timp al pilotilor de la Seat. Deasemeni in anul 2000 datorita lui Didier Auriol acesta a mai participat la 2 etape de WRC , San Remo si Raliul Frantei , pilotand o Toyota Corolla WRC , de fiecare data terminand in primii 10 .

Totul s-a schimbat in acel an cand Guy Fréquelin , care il urmarea demult , i-a oferit lui Loeb o Xsara Kit Car si care dupa primul raliu castigat , a declarat : ” A star was born” si mare dreptate a avut . Dupa aceasta etapa Sebastien a devenit pilotul oficial al Citroen Sport.

*foto 2006

In 2001 pe un Saxo a dominat Campionatul Frantei la Raliuri , determinandu-l pe Guy Fréquelin sa-i incredinteze la Raliul San Remo un Xsara WRC, cu care a terminat pe locul 2 , dupa Gilles Panizzi (” maestrul asfaltului). Sebastien a intrat in lumea WRC ca o bomba, nici un pilot pana la el nereusind asemenea rezultate la prima participare.

In 2002 a participat in WRC in numai 7 etape, fiind considerat un an de antrenamente. Totusi a reusit sa castige Raliul Germaniei.

In 2003, primul sezon intreg in WRC , “Seb” a avut oponenti mari nume ale raliurilor ,de genul Carlos Sainz si Colin Mc Rae. Acestia au trebuie sa se resemneze, Sebastien castigand 3 etape, Monte Carlo, Germania, San Remo si restul terminandu-le pe podium , pierzand titlul la un singur punct diferenta. Nimeni nu stie si nu va afla daca Sebastien putea in ultima etapa sa-l depaseasca pe Peter Solberg si sa iasa campion. Cert este faptul ca i s-a cerut sa faca tot posibilul ca Citroen sa castige titlul la “Constructori” ceea ce s-a intamplat.

Prima participare intr-un sezon de WRC, vice-campion mondial si titlul la Constructori !!!

*foto 2007

Paradoxal Loeb poate fi si unul dintre cei mai ghinionisti piloti din WRC : a fost penalizat in 2002 cu cateva secunde dupa ce i s-au schimbat cauciucurile intr-un mod dubios pe parcursul noptii, a aterizat pe o piatra pusa fix in mijlocul drumului, a ramas fara benzina, s-a tamponat frontal cu o masina care venea invers decat el pe drumul de legatura si multe altele. Interesant este ca in toate aceste conditii era lider al competitiei.

Anul 2006 a fost probabil cel mai interesant an al lui Loeb, acesta concurand intr-o ECHIPA PRIVATA si anume Kronos Racing. Sezonul a inceput prost printr-o greseala necaracteristica si avand un accident stupid la Monte Carlo si fiind fortat sa abandoneze. A doua zi a revenit conform regulilor Super Rally si a reusit sa termine pe locul 2. Super Rally inseamna 5 minute penalizare!!!

Dupa 3 sezoane jumatate a egalat si ulterior depasit recordul de victorii din Campionatul Mondial de Raliuri detinut atunci de Carlos Sainz care le acumulase de-a lungul a 15 ani de cariera (1988-2003).

*foto 2008

In acelasi an Loeb si-a rupt umarul intr-un accident de bicicleta si a lipsit la raliurile din Turcia si Australia. Titlul a fost castigat in timp ce savura o ceasca de cafea, Gronholm nereusind sa termine in primii 3 pentru a castiga titlul.

Tot in 2006 a participat la cursa de 24 de ore de la LeMans unde a terminat pe locul 2 cu Pescarolo Judd intre cele 2 Audi R10 TDI, iar masina condusa de el a fost cea mai rapida masina pe benzina din competitie.

*foto 2009

Cariera in cifre :

Starturi in WRC : 139

Primul start : Catalunia 1999

Ultimul start : Suedia 2011

Victorii : 62 (44,60% din starturi)

Clasari pe locul 2: 24

Clasari pe locul 3 : 8

Total clasari pe podium : 94 (67,63% din starturi )

Raliuri terminate in puncte : 105 (75,54% din starturi)

Numar total de puncte : 1069 ( clasamentul pilotilor )

Abandonuri : 16 (11,51% din starturi )

Probe speciale castigate : 747

Raliuri diferite castigate : 23

Titluri Mondiale castigate : 7

*foto 2010

[nggallery id=125]