Publicitate

Cu siguranta formatul acestei rubrici nu este unul inedit sau inovator. Nu ne dorim asta. Ceea ce, insa, va fi inedit vor fi povestile oamenilor si a unor decizii care i-au adus alaturi de masina mult visata sau de o masina la care nici nu visau. Masinile prezentate vor fi, in marea majoritate, masini utilizate cu precadere in weekend sau in afara orelor in care majoritatea dintre noi “alergam” pentru a ne asigura traiul.  

 

Startul rubricii il va da Bogdan (36), care ne va impartasi povestea sa si experienta cu Porsche Boxster.

  1. De ce Porsche?

Porsche e Porsche 😊.

De mic am fost pasionat de masini, de simulatoare auto, si chiar am avut ocazia sa incep sa conduc (nu pe drumuri publice😊, inca de pe la 10 ani).

La inceputul anilor ’90, accesul la informatie era destul de restrans, mai prindeam cate o revista uitata de nemtii care veneau in concedii pe litoral, si eram maniac cu guma “Turbo” nu pentru gust, ci pentru “surprizele cu masini”. Nu imi pot explica de ce am ramas fixat catre modelele Porsche 959 (din ce tin minte, era singurul Porsche din colectie), Ferrari Testarossa si Isdera Spyder.

Peste cativa ani (adica dupa revolutie), au inceput si la noi sa apara revistele auto, si am avut o colectie destul de mare cu AutoPro, si ori de cate ori se prezenta un model Porsche, imi spuneam, in gand de cele mai multe ori, ca la un moment dat voi avea o astfel de masina. Ma fascina totul. De la motoarele racite cu aer, pana la cele mai mici detalii (contacul pe partea stanga, oglinzile asimetrice) plus faptul ca este o masina cu care poti rula zi de zi atat in oras cat si pe un circuit.

 

  1. Cum ai ales modelul si povestea din spatele achizitionarii?

Ma pasioneaza foarte mult masinile din anii ’90, si lista mea, nu in ordinea preferintelor 😊, arata astfel: Mercedes 600 SEL W140, Porsche Boxster 986 si Mercedes CLK.

A trebuit sa exclud 600 SEL datorita taxelor mari, si atunci au ramas doua optiuni: CLK sau Boxster. La un moment dat, bugetul meu s-a schimbat si m-am putut orienta mai usor catre Boxster.

De ce Boxster? Voiam un cabrio dar nu as fi zis NU unui roadster, sa ma pot destresa, sa imi faca placere cand o conduc, si o masina cu istorie si personalitate. Un alt motiv, cum am spus si mai sus, am fost fascinat de Porsche, si undeva prin ’99 cred, elev la liceu fiind, un coleg tocmai ce primise un Porsche Boxster Negru NOU! In momentul in care l-am vazut parcat in fata liceului, aproape ca mi-am jurat ca la un moment dat in viata asta, voi avea o astfel de masina😊.

 

Povestea din spatele achizitionarii este destul de funny. Ca orice roman care vrea o masina SH, am inceput sa caut incontinuu pe mobile.de, mi-am setat un buget, mi-am facut o lista cu masini pe care as vrea sa le vad, si intr-o dimineata, il sun pe Edi, “Hai sa mergem in Germania sa iau un Boxster!”.

Ajungem la aeroport, fix ca la gara, buna ziua, vrem si noi 2 bilete. Dupa ceva insistente am reusit, pana la urma, sa gasim 2 bilete cu destinatia Dusseldorf, cu toate ca vroiam sa mergem la Dortmund (ii multumesc pe aceasta cale baiatului care ne-a ajutat atunci, poate citeste). Si aici incepe aventura.

Am avut 3 zile in care am vazut 3 masini in 3 orase diferite, masini care sau erau prea cazute, sau lovite pe toate partile, sau nu justificau sub nicio forma pretul comparat cu starea in care se regaseau. Cel mai tare a fost o doamna la un dealer, nu stia o boaba de engleza, noi nu stiam o boaba de germana, masina arata bine la prima vedere, dar uitandu-ne in detaliu, fusese lovita pe toate partile, volanul stramb, si incercam cumva sa ne intelegem cu ea la pret, pana cand mi-am dat 2 palme, si am plecat instant pentru ca nu puteam sa dau banii pe un Porsche lovit, indreptat si cu volanul stramb 😊 Asa se intampla cand iei o masina cu sufletul si nu cu mintea, nu mai judeci normal. 

 

Ne intoarcem oarecum dezamagiti acasa, aceiasi aventura cu biletele de avion, luate de pe o zi pe alta (cand ne-am dat seama ca nu o sa ne intorcem cu masina si sper exasperarea lui Edi care ura sa zboare), si fix cum am aterizat, am sunat un “vanzator de buna credinta, roman” sa ne arate masina pe care dorea sa o vanda. Fara a generaliza, in stilul pur romanesc, “samsarul” incerca sa ne vanda o masina cu 130.000 mile, ca fiind cu 130.000 km, si dezamagirea a fost si mai mare.

 

Cautarile au continuat, si cum urma o excursie la Stuttgart si Nurgburgring (programata), am zis sa imbin utilul cu placutul si sa mai vad inca o masina, vanduta de un dealer care doar cu asta se ocupa, comercializarea masinilor din anii 90 in general, masini cu kilometri foarte putini, istoric, si cu o stare generala ireprosabila, evident si bugetul era mult peste ceea ce imi propusesem eu.

 

Zis si facut, am deturnat un pic vizita la muzeele Porsche si Mercedes, si tot cu Edi, am fost si am vazut masina. Ne-a placut din prima, cei de acolo ne-au dat cheile si ne-au spus sa mergem cu ea cu mentiunea sa avem grija la radare 😊. Am observat cateva mici imperfectiuni pe care cei de la dealer s-au angajat sa le rezolve, am dat avansul, i-am rugat sa imi faca si revizia, urmand ca in 2 saptamani sa pot veni sa o iau dupa ce avea TUV-ul facut. (fiind luna august toti erau in concedii si a durat putin mai mult intreg procesul).

 

Am revenit dupa 2 saptamani, impreuna cu un alt prieten (Razvan), am platit restul de bani si am pornit la drum. Cu greu realizam ca este masina la care am visat, si pe care o aduc acasa, eu, pe roti ,urmand sa ma bucur de ea multi ani de acum inainte.

Bogdan’s Boxster

  1. Ce iti place la el si ce ai schimba?

Felul cum arata, cum se conduce, cum se aude, cum intoarce priviri pe strada, cum se simte pe circuit, din punctul meu de vedere este o masina completa, o masina cu personalitate, care te face sa uiti de toate grijile si stresul de zi cu zi. Si da, pot spune ca imi place absolut tot!

 

Boxsterul meu, este similar cu masina care a aparut in toate cataloagele vremii, culoare argintie si interiorul rosu/visiniu, rotile pe 17”, si o pot spune, chiar daca suna fortat, arata mai bine decat cea expusa la muzeul Porsche 😊.

Boxster Porsche Museum

Ca sa iti raspund la intrebare, nu as schimba nimic la ea, este fix asa cum a iesit din fabrica si asa va ramane😊

 

  1. Ce sfaturi ai pentru cineva care isi doreste un astfel de model?

 

Sa nu uite ca vor sa achizitioneze un Porsche, si preturile de genul 8-10k pot parea atractive, insa cu siguranta masinile nu vor fi intr-o stare buna. Este foarte important cum a fost intretinuta masina din toate punctele de vedere, mare atentie la scurgerile venite din zona motorului, precum si la sistemul de “decapotare”. Nu ma consider o persoana tehnica, de aceea, recomand sa aveti pe cineva oarecum tehnic inainte de a achizitiona masina. Si, intotdeauna este mai bine sa mai fie inca o pereche de ochi la momentul achizitiei.

 

De asemenea, motoarele de 2.5 au fost ceva mai fiabile decat cele de 2.7 sau 3.2, si din punct de vedere al taxelor iesi oricum mai bine, iar diferenta intre 2.5 si 2.7 este prea putin notabila.

 

  1. Masina la care visezi?

Nu este una singura, si daca tot vorbim de vise foarte indepartate in momentul de fata:

Anii 90:

Porsche 993 Turbo S

Ferrari Testarossa

Lamborghini Diablo VT

Dodge Viper 98

Mercedes 600 SEL W140

 

Modele actuale:

Porsche 911 GT2 RS

Ferrari FKX

Lamborghini Aventador Spider

Mercedes G65 si S65 AMG

Fiat 500 Ferrari Edition 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Sorry, the comment form is closed at this time.

Motorsportnews.ro