Calificările de sîmbătă au produs o oarecare surpriză, în condiţiile în care cei de la Red Bull păreau să-şi fi pierdut superioritatea din ultimele două sezoane. Pole position-ul lui Vettel şi clasarea lui Mark Webber pe locul 3 pe grilă demonstrează însă că echipa campioană nu a renunţat la dezvoltarea maşinii şi trebuie luată serios în considerare pentru lupta la titlu. Surpriza cea mai mare a venit însă din partea celor de la Mercedes, care păreau favorizaţi de configuraţia circuitului de la Sakhir. Dar o problemă tehnică l-a scos pe Schumacher din prima secvenţă a calificărilor, iar Nico Rosberg nu a mai avut strălucirea din China, clasindu-se doar al 5-lea pe grilă. O eroare (sau un calcul?) l-a lăsat pe Kimi Raikkonen pe locul 11, în primii zece intrînd în schimb Force India lui Paul Di Resta (cu toate că nu participase la toate antrenamentele), Toro Rosso – prin Daniel Ricciardo (un excelent loc 6 pe grilă) şi omniprezentul Sergio Perez pe Sauber.
Chestiunea numărul unu (din punct de vedere sportiv, pentru că problemele politice şi de securitate au fost altfel la ordinea zilei) pe acest circuit a constituit-o uzura pneurilor. Din acest punct de vedere, opţiunea lui Kimi Raikkonen de a nu mai face o încercare în Q2 s-a dovedit o bună alegere tactica, el rămînînd cu două trenuri de pneuri soft noi disponibile pentru cursă.
Iar cursa a fost de poveste. Campionul mondial en-titre şi-a păstrat fără probleme poziţia cu un start excelent, în timp ce în spatele lui lupta a fost acerbă. Romain Grosjean, plecat al 7-lea, Kimi – al 11-lea la start – şi Felipe Massa au pornit foarte bine, în timp ce Rosberg a avut un start slab, alături de Ricciardo şi Perez.
După 7 ture, Grosjean ajunsese deja pe locul 2, depăşindu-i pe Webber şi Hamilton, iar Kimi Raikkonen ajunsese pe locul 3 înainte de prima oprire la boxe, folosind eficient primul set de “soft-uri” noi pe care le-a avut la dispoziţie. După primul pit-stop, Kimi – tot pe “soft” – s-a apropiat rapid de coechipierul lui care era pe pneuri medii şi l-a depăşit înainte de a doua intrare la boxe. Următoarele ture finlandezul a facut o cursă de urmărire a lui Vettel şi în turul 36 a avut o tentativă de depăşire, dar germanul s-a apărat foarte bine, reuşind să îşi menţina avantajul şi după ultima oprire la boxe.
Mai în spate, cele două McLaren au avut o cursă de coşmar: Hamilton a avut probleme la două din cele trei opriri la boxe, pierzînd foarte mult timp, iar Button a avut o pană care pînă la urmă a dus la retragerea la garaj.
Mark Webber a avut o cursă anonimă, terminînd al patrulea la peste 30 de secunde în spatele trioului fruntaş, iar Nico Rosberg a reuşit să obţină locul 5 după o luptă cu Paul Di Resta, care a mers excelent venind pe locul 6 cu o strategie cu 2 opriri la boxe. Pe următoarele locuri au venit Alonso, ghinionistul Hamilton şi Felipe Massa, brazilianul realizînd în sfîrşit o cursă mai bună. Ultimul loc în puncte a fost “ciupit” de Schumacher (plecat al 22-lea după o penalizare pentru schimbarea cutiei de viteze) care a profitat de problemele lui Button.
Dacă nu luăm în calcul problemele politice şi protestele din stradă – care pot fi dezbătute în alt loc – cursa din Bahrein a fost un succes, fiind disputată şi cu un rezultat destul de surprinzător: 3 motoare Renault pe podium, după ce în China primele 3 monoposturi avuseseră motoare Mercedes. Campionatul s-a relansat şi sînt premize să fie mult mai interesant decît anul trecut.
Rezultate:
Poz. | Pilot | Echipa | Ture | Timp | Grila | Puncte | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 57 | 1h35m10.990 | 1 | 25 | |
2 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 57 | +3.3 sec. | 11 | 18 | |
3 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 57 | +10.1 sec. | 7 | 15 | |
4 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 57 | +38.7 sec. | 3 | 12 | |
5 | Nico Rosberg | Mercedes | 57 | +55.4 sec. | 5 | 10 | |
6 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 57 | +57.5 sec. | 10 | 8 | |
7 | Fernando Alonso | Ferrari | 57 | +57.8 sec. | 9 | 6 | |
8 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 57 | +58.9 sec. | 2 | 4 | |
9 | Felipe Massa | Ferrari | 57 | +64.9 sec. | 14 | 2 | |
10 | Michael Schumacher | Mercedes | 57 | +71.4 sec. | 22 | 1 | |
11 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 57 | +72.7 sec. | 8 | ||
12 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 57 | +76.5 sec. | 13 | ||
13 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 57 | +90.3 sec. | 12 | ||
14 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 57 | +93.7 sec. | 17 | ||
15 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 56 | +1 tur | 6 | ||
16 | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | 56 | +1 tur | 18 | ||
17 | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 56 | +1 tur | 16 | ||
18 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 55 | +2 ture | 4 | ||
19 | Timo Glock | Marussia-Cosworth | 55 | +2 ture | 23 | ||
20 | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | 55 | +2 ture | 20 | ||
21 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 55 | +2 ture | 24 | ||
22 | Bruno Senna | Williams-Renault | 54 | +3 ture | 15 | ||
Ret | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 25 | +32 ture | 21 | ||
Ret | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 24 | +33 ture | 19 |
BahrAin nu Bahrein…..si cred ca in limba romana se scrie sunt nu sint….