Publicitate

  1. Debutul Nissan GT-R LM NISMO la categoria regina LM P1 in Le Mans 24H

 

In 2014 Nissan a furnizat peste jumatate din motoarele care au propulsat prototipurile de la categoria LMP2, adica 13 din totalul de 17 participanti la aceasta clasa au ales motoarele nipone (VK45). Tot anul trecut Nissan a fost primul constructor care a reusit sa parcurga in premiera un tur complet din celebra cursa doar cu ajutorul energiei electrice, acest lucru fiind realizat cu modelul ZEOD RC. Cu toate acestea Nissan nu era prezent la categoria regina LMP1, care iti poate asigura in mod normal victoria si iti intipareste definitiv numele in istorie.  

Nissan Zeod rc

Lucrurile se vor schimba insa in acest an, Nissan anuntand deja modelul GT-R LM NISMO pentru categoria LMP1 si totodata revenirea la clasa suprema dupa 16 ani. Dupa ce revenea in motorsport in 1995 cu noua divizie NISMO, Nissan avea sa participle in Le Mans 24H intre 1997-1999 cu doua modele R390 GT1 (1997-1998) si R391 (1999). Cu un podium la Le Mans 24H (locul 3 in 1998) si cu o restructurare ce urma sa fie condusa de Carlos Ghosn, Nissan a decis sa abandoneze programul de motorsport ramanand in joc doar in JGTC, actualul Super GT (Nissan detine titlul de campion in 2014 cu modelul GT-R).   

Anuntul participarii Nissan in Le Mans 24H a venit pe 23 mai 2014, o data deloc intamplatoare asa cum de altfel au declarat si cei de la Nissan, cifra 2 in japoneza fiind “ni” iar cifra 3 “san”. Cifra 5 aferenta lunii mai se pronunta “go” rezultand in final lozinca “Go Nissan”!  

Nissan LMP 1 teaser

Si, asa cum ziceau si oficialii niponi, modelul GT-R LM NISMO ofera posibilitatea firmei Nissan de a reveni la Le Mans unde compania are niste afaceri nefinalizate!   

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro