Baiatu` cu Seatu`


Un cititor care-si spune BNZ mi-a spus ca ii plac unele articole pe care le scriu. Unele. Tot el este fericit ca nu il mai stresez cu Ruxi, masina eroina prin care, zice el, faceam PR “ascuns” pentru SEAT. Il inteleg dar in acelasi timp imi pare rau ca textele pozitive nu au nici pe departe succesul celor in care se critica.

Sunt lucruri care pur si simplu ti se potrivesc, lucruri pe care le lauzi fara sa ai niciun scop commercial. Draga BNZ, iti multumesc pentru aprecieri. Imagineaza-ti cele de mai jos ca un testimonial in fata unei camere de filmat. Este spotul meu, o parte din parcursul prin viata asta ciudata si in plus, iti este dedicat:

“Primul meu loc de munca a fost la dealerul SEAT din Oradea. Vanzator de masini. In 2002 se vindeau cateva pe luna iar clientii SEAT numai clienti usori nu erau. Dupa un an am primit prima mea masina de serviciu. O Ibiza de 1.2. Rosie. Am prins 180 cu ea. La vale, cu vant din spate. In prima luna cand am primit-o am facut 7000 de kilometri. Cat am lucrat la Iberica am vandut masini la peste 50 de clienti. Cu cei mai multi dintre ei am ramas prieten. Imi ziceau “baiatu cu seatu”. Dupa doi ani am plecat sa lucrez la un client care cumparase mai multe masini de la mine. Urma sa ma ocup de o revista auto. Am avut masina de serviciu tot o Ibiza de 1.2. Asta era albastru polar. Eleganta. Am facut-o praf intr-un cap de pod. Mai tarziu m-am angajat la marketing la dealerul SEAT din Timisoara. Deja stiam multe despre domeniu auto. Nu mai voiam vanzari. Am primit o Ibiza rosie. De data asta era de 1.4. Alta viata. 75 de cai, patru cilindri. M-am ocupat de lansarea noului showroom si dupa aia imediat m-au data afara.  Era cu o zi inainte de Craciun.

Mi-am facut bagajele si m-am dus la Bucuresti. Dupa un timp, brand managerul SEAT Romania imi spune “hai sa lucrezi specialist marketing dealeri la importator!”. Betoon. Nu am primit masina de serviciu. “Primesc doar managerii” imi spune seful de departament. Asta e! Dupa alte cateva luni imi iau inima in dinti si imi cumpar o masina de curse. Ghici ce model? O Ibiza TDI de 180 de cai. Ma dau in curse, fac rezultate dar cand mi-e lumea mai draga “Andrei, suntem nevoiti sa restructuram postul tau. La revedere”. Bravo nenica! Ma gandesc ca totusi cv-ul meu arata bine si nu ar trebui sa am probleme. Dar e criza si domeniul auto e in groapa. Am ramas pe dinafara dar macar cu o Ibiza de curse. Mi-e mai draga ca oricare alta masina. O cheama Ruxi. E singura masina care a terminat toate etapele de coasta in 2010. Acum poate ar fi cazul sa o schimb. Mai ales ca nu mai am nici o obligatie sa raman pe SEAT. De fapt, nu am avut niciodata obligatia asta. M-am tot gandit. Un Renault Clio, o Honda Civic.  Poate chiar un Opel Astra GSI. Dar stii ce mi-ar placea cel mai mult? Un Leon! Da domnule, un Leon!”

Weekend placut!

Comentarii

comentarii

5 thoughts on “Baiatu` cu Seatu`”

  1. Emanuel Resiga a.k.a. BNZ (nu e nici un secret)
    Atentie,nu ne deranja la citire lauda masinii,a orcarei masini,doar sentimentalismul afisat,era peste o limita rezonabila…that's all

    P.S. Intamplator il cunosc pe cel ce ti-a luat locul la Todorut,a fost importat de la AutoEuropa.
    Ah,mai bine Clio decat Leon 🙂

  2. Salut Andrei,
    faptul ca faci/ai facut publicitate unui SEAT nu e nimic rau. Nasol din punctul meu de vedere a fost doar ca ne-ai spus cam tot acelasi lucru – masina scoate fum (ceea ce nu pusca cu politica concernului), merge de nu te lasa si termini pe podium. A 3-a oara devine plictistor rau pentru cititor.
    Si, NU, nu apreciez mai mult articole in care critici pe careva – apreciez foarte mult articolul despre Idoli.

  3. Da. Asa e cum spui, Andrei. Din pacate sportul in general e o activitate repetitiva. Si eu sunt plictisit cand aud aceleasi declaratii ale marilor piloti. Cum echipa a facut o treaba excelenta, baietii mi-au dat o masina foarte bine pregatita, a fost un rezultat bun dar acum ne concentram pe urmatoarea etapa etc. Am incercat sa spun adevarul despre fiecare cursa intr-un mod diferit. Se pare ca nu mi-a reusit. Politica grupului nu m-a interesat. Dar daca ti-a placut articolul despre idoli inseamna ca am facut ceva bine. Si asta ma bucura mult. Daca fiecare mi-ar spune atat de elocvent ca tine o parerea despre ce scriu ar fi minunat!!

  4. Pai tu crezi ca mai e cineva in comunitatea auto (ma refer la sportivi si /spectatoriforumisti) care citesc comunicatele?
    Adevarul este ca mecanismul presei este fascinant pentru mine. Ma minunez in fiecare luni dupa o cursa in care Audi ia bataie de mama focului ca se gasesc totusi aspecte pozitive si doar acelea sunt comunicate.

    Foarte adevarat ce spui despre motorsport in general ca este o actiune repetitiva, indiferent de genul ei. Parerea mea este ca cititorii asteapta altceva, mai intim. Adica vor sa vada cursa asa cum o traiesti tu, cu succese si deceptii, cu problemele momentului, asa cum le-ai trait atunci. Stiu ca inseamna sa iti dai izmenele jos, dar sa aduci febra momentului aproape de cititor este un lucru deosebit si am convingerea ca aduce si celui care relateaza multe informatii noi. Gandeste-te pur si simplu la care sunt momentele cele mai tensionante ale filmelor de genul "Climb dance" sau urcarea lui Walter la Pikes Peak. Sunt chiar acele momente in care pilotul pune mana la ochi ca sa vada ceva sau rotile exterioare sunt deasupra abis-ului. Spune-ne cum ai tarit primul viraj de la Resita sau pe cel de la fan sau mai stiu eu care viraj de la o alta coasta…
    Duminica placuta!

Comments are closed.