Ce am invatat din dictarea de la Bacau

E adevarat ca cei mai multi dintre prieteni nu mai intelegeau nimic. Toti stiau ca s-au terminat cursele pe anul 2011 si acum eu anuntam ca plec la o alta cursa. Asta dupa ce am renuntat sa mai explic diferenta intre raliu si coasta si am lasat de multe ori oamenii cu ideea ca eu merg la raliu. Hai ca nu e asa rau ca si cum as lasa de inteles ca pilotez in Formula 1.

 

Pe de alta parte nici eu nu prea intelegeam cum de am ajuns sa fiu inscris intr-un raliu de macadam. Chiar si pe post de navigator. Totul i se datoreaza lui Costi care intr-un moment de ratacire a decis ca s-ar simti cel mai bine cu un tampit ca mine in dreapta lui. Dar toate astea nu mai conteaza in acest moment. Conteaza ce am inteles eu din experienta asta. Si concluziile mele, pripite sau nu, suna cam asa

 

  • Mai bine stai acasa daca esti intr-una din situatiile urmatoare : Te crezi mai bun pilot decat cel de la volan; Ti-e frica de accident. Te enervezi ( din orice, nu are importanta ca ai dreptate. Tu nu ai voie sa te enervezi. Punct ).  Sustii o parere mult timp si ea nu e congruenta cu cea a pilotului. Nu esti pregatit sa accepti locul in clasament, oricare ar fi el.
  • E foarte important sa te afli in urmatoarele situatii: Sa fii mandru de locul tau din dreapta. Sa iti sustii pilotul si sa stii ca e unul foarte bun. Sa ai energie pozitiva cat pentru doi si sa i-o transmiti pilotului.
  • Sunt multi piloti si copiloti in campionat. Dar putini dintre ei sunt sportivi
  • Chiar daca Berti Panaiot este de acord cu mine in ideea de mai sus el ramane un fitos care are impresia ca a inteles niste lucruri pe care nimeni nu le-a inteles.  Nu suntem chiar toti niste idioti care habar nu avem de sport doar pentru ca BP a baut un ceai cu Leob la un moment dat. Agenda lui cu numere de telefon ramane una foarte smechera totusi.
  • Sebi Itu a reusit in 20 de minute sa imi explice ce am de facut si sa ma aduca de la nivelul zero taiat in patru la nivelul unui navigator cu caietul in mana.  Ma rog, aici doar Costi poate sa zica daca m-am descurcat cat de cat. Costi, ai legatura….
  • Vali Porcisteanu a iesit campion in defavoarea lui Marisca exact in anul in care Marisca a facut din rahat bici si nu a mai sarit calul riscand inutil. Sibiul nu se pune. Nimeni nu stie ce s-a intamplat acolo. Oricum a fost anul lui Vali si a fost in ordinea normala a lucrurilor sa iasa el campion. Asta dupa ce Szabo a fost aranjat “romaneste”.
  • Pur si simplu nu sunt destui piloti in campionat care sa mearga atat de competitiv astfel ca Vali sa iasa dupa locul sapte daca merge incet!
  • Tot Vali s-a plans ca sunt prea multi campioni de clase neinsemnate care dilueaza importanta notiunii de campion. Intr-un fel are dreptate. Intr-un fel.
  • Luci Boroianu si Mihai Leu au luat parte la un joc de strategie cam imputit si lipsit de sens. Te-ai astepta de la un campion mondial sa nu se coboare la asemenea tampenii non fair play.
  • Nu am inteles nimic din anul competitional al lui Keleti.
  • Marisca, Titi Aur, Tempesta sau Giri nu sunt supraoameni. E discutabila si viteza si talentul. Nu si perseverenta si anii de experienta. Oricum o iei, sunt mai smecheri decat noi, astia care de abia am scos capul. Pana nu ii bati pe probe esti cam penibil sa spui ca merg incet.
  • Ne plangem de lipsa de mediatizare dar cand avem ocazia se beneficiem de ea, o dam dracului.
  • Nu mi-am dat inca seam ace fel de om este George Grigorescu. Stiu ca nu e prea popular in sufletele multora. Am facut doar o inferenta simpla. GG e campion la doua roti motrice. GG are 52 de ani. GG are inca sange in instalatie.
  • Prea multi insista pe ideea ca sunt putini care merg pentru performanta si multi care merg la raliu ca sa se distreze. Adica de fun. Mi-ar placea ca cei care se distreaza la raliu si se plictisesc daca stau prea mult inainte de o proba, sa-si gaseasca alta pasiune. Si in locul lor sa vina baieti pasionati, care vor sa concureze, sa se intreaca.
  • Nu te gandi sa concurezi la raliurile de macadam daca nu esti dispus sa cheltui o gramada de bani.  Foarte multi.
  • Decat sa iti iei un Evo X si sa te bata toate Citroen-urile mai bine iti iei o Dacie si incerci sa il bati pe Ivan. Incerci macar. Oricum nu treci nici de Nastase daca i se “ stinge becul”.
  • Daca esti pasionat de raliuri, chiar si experienta din dreapta ti se va parea o mega treaba.
  • Raliul nu e chiar asa o mare arta pe langa coasta. Sunt dezamagit de scarba cu care multi ralisti desconsidera coasta. Raman la parerea ca farmecul vitezei in coasta are ceva aparte.
  • Rolul de copilot e unul misto, mult mai cerebral decat cel al pilotului. Fiind un sarit de pe fix nu ar tebui sa mi se potriveasca dar cred ca as putea face o treaba buna din dreapta. La naiba, nu e doar despre cum sa intri in CO-uri si cum sa dictezi. E si despre rolul asta secundar pe care  ti-l asumi si cu care te identifici. Despre cum ai participat la o competitie cu masini si te-ai intors de acolo satisfacut fara sa fi condus macar un metru.

7 thoughts on “Ce am invatat din dictarea de la Bacau”

  1. laic laic si de la mine.
    Cu patru mentiuni:
    – agenda lui Panaiot rules, oare o vinde?
    – subscriu la opinia despre Keleti
    – GG m-a adus pe probe, Maxi Megane-ul a fost ceva deosebit, chiar daca se batea cu Celica, Cordoba sau ce mai era pe vremea aia.
    – corecta opinia despre evo X-cisti contra citroen.

  2. Si eu care credeam ca "laic" l`ati folosit cu sensul de "cineva din afara , care nu stie prea multe"…. …Asa un laic si de la mine

  3. Sunt de acord cu Panaiot, care este un habarnist care a fost la cateva raliuri(si nu din pasiune) si crede ca e mai destept decat cei care stau pe probe de mici copii

Comments are closed.