Cele trei echipe erau de fapt doua: World Rally Team

Tocmai s-a incheiat Raliul Mexicului 2011. Se poate spune ca Citroen si-a luat revansa. Au fost francezii circumspecti inainte de  Raliul Suediei si stiau ei ce stiau. Dar au venit probele  la mare altitudine si cu toate testele in laboratoare sofisticate facute de M Sport, Citroen a castigat aproape toate probele. Mai putin cea mai importanta dintre ele. Dar asta e o alta chestiune.

O surpriza foarte frumoasa a sezonului actual este numarul mare de echipe inscrise pentru a puncta in clasamentul constructorilor. Cele mai multe sunt echipe formate doar dintr-un singur echipaj. Totusi, adevaratele echipe de uzina sunt doua. Si lupta adevarata intre ele se va da.

Citroen si Ford isi impart de ceva vreme intre ele marea platforma de comunicare a WRC-ului. Sefii, Quesnel si Wilson se inteleg atat de bine ca aproape ai zice ca sunt prieteni la catarama. Si probabil chiar sunt. Ceea ce e bine si da o anume nota de eleganta si civilizatie Campionatului. Ei, impreuna cu oamenii luminati de la cei doi constructori au ajuns la concluzia ca zecile de milioane de euro cheltuite intr-un program de WRC devin in timp o investitie profitabila. Citroen marseaza pe imperialitatea lui Leob si doar pe titlurile supreme. Ford asigura continuitatea unui prestigiu acumulat in multi ani de motorsport si nu pare sa fie foarte afectata de eternul loc doi… chiar trei.

Atat de bine s-au nivelat asperitatile intre cele doua echipe incat nu auzi decat de bine din ambele tabere. Una castiga dar cealalta vede partea plina a paharului. Cealalta monopolizeaza podiumul dar adversara vede din nou partea plina a paharului. Una o zdrobeste pe cealalta( probabil Citroen ) iar cealalta spune ca se va duce, va analiza datele si va veni mai puternica la urmatoarea etapa. Frumos dar nesatisfacator de unde stam noi si privim WRC-ul. Ceva parca strica competitia. Doi sunt prea putini!

Ar fi fost foarte interesant daca Ogier ar fi fost lasat sa puncteze doar pentru echipa Citroen Junior in 2010. Cred ca era in pericol locul doi al echipei oficiale Ford. Iar asta probabil ca era prea de tot. De fapt era ca si cum o a treia echipa isi baga coada in intelegerea tacita dintre cele doua.

Nu ma pot abtine insa sa nu vad o mica diferenta intre cele doua echipe. In vreme ce Sordo a fost inlaturat pentru a-i lasa loc unui Ogier mai promitator, Ford l-a sustinut pana in panzele albe pe Latvala si nu l-a inlocuit. Jos palaria, domnule Wilson! Din acest punct de vedere, s-ar putea ca atmosfera intre cei doi finlandezi sa fie mai buna decat la Citroen. Latvala il va sustine oricand pe Hirvonen, cu zambetul pe buze, poate chiar si invers. Ogier insa, este urmasul lui Loeb, el trebuie sa confirme si vrea sa arate ca-l poate bate pe Loeb.  Chiar daca “impertinenta” asta a fost lasata sa se manifeste in 2011  cred ca cei doi Sebi nu sunt chiar prieteni. Reteta e simpla, mergem pe mana lui Loeb dar il tinem pe Ogier aproape. Daca Loeb nu mai are dorinta sau putinta, il impingem pe Ogier ca un adevarat Loeb 2.0 ce e. Daca nu, e minunat, al optulea titlu pentru Loeb.

O data cu noua generatie de modele, Ford, prin M Sport, a decis sa arunce in competitie o armata de Fiesta WRC. De cealalta parte, Citroen a ales o cale mai focusata, cu mult mai putine modele destinate pilotilor privati. S-ar putea spune, poate putin fortat, ca e un caz de calitate contra cantitate. Diferenta o face bineinteles Petter Solberg, campion mondial, pilot ce a aratat ca se va bate fara menajamente pentru victorie. In vreme ce Ford poate spera realist vorbind sa castige raliuri doar prin echipa oficiala, Citroen il are pe norvegian care sa lucreze pentru ei… ca imagine. In plus, Raikkonen se pare ca nu va face doar act de prezenta si il va surclasa pe omologul lui direct insarcinat cu generarea de PR, Ken Block. Despre cei doi olandezi, Kuipers si Van Merksteijn Jr, nu vorbim acum.

Asa se face ca aparitia lui MINI in peisaj este un lucru minunat. O speculatie la care ar fi trebuit sa se gandeasca cineva mult mai devreme. Pur si simplu era un loc pe podium care nu era ocupat. Normal ca si eternul zvon al celor de la VW a intrat in joc dar pana nu citesc un comunicat oficial cum ca intra in WRC, nu imi permit sa ma bucur.

Nimeni nu cred ca se asteapta ca Sordo si Meeke sa se bata la varf anul asta. Frica mea este ca nu cumva programul sustinut de Prodrive pentru Mini sa nu fie un fel de Suzuki 2.0. Ar fi mare pacat sa se intample asta la sfarsitul lui 2012. Se pare ca va trebui sa ne obisnuim cu Citroen si Ford care sunt dedicati sa ramana pe termen lung in WRC. Asta pana cand cineva va decide ca e mai bine sa se concentreze pe dezvoltarea masinilor electrice si sa iasa din WRC. Ceea ce ar fi o crima!