Cine a omorat campionatul

Cum cine? Hora a omorat campionatul. Cu Lola aceea cu care anul trecut a castigat tot. Si anul asta aproape tot. Nu se poate apropia nimeni de el. E in alt film. Multi se indoiesc de placerea lui de a castiga tocmai pentru ca victoriile vin pe banda rulanta. Si daca el castiga toate cursele ( in afara de cele pe ploaie ), nu e normal sa spunem ca a omorat campionatul?

 

 

Ei bine, nu! Am si eu o parere dar nu prea sunt de acord cu ea! Asa ar suna ce vreau eu sa zic aici. Adica da, Hora e ca si Titi Aur cu Toyota Celica dar asta nu inseamna ca trebuie sa-I punem la zid. Ar fi mult mai interesant sa fie sapte Lole si cinci Oselle si toti sa se bata ca chiorii pentru titlul national. Asa e doar un monopost care bate tot. Si bine face. Ar fi trebuit sa fie si Silviu Dumitrescu in lupta. Ar fi fost frumos sa fie Horatiu Ionescu Cristea cu ceva minunatie tot acolo. Dar e doar Hora.

 

 

Din punctul meu de vedere Hora si cu Lola lui fac un lucru foarte important. Ridica nivelul campionatului! Da, il ridica in sensul in care daca vrei sa fii campion national va trebui sa faci ceva mai mult decat un motor de 500 de cai aruncat cu lopata intr-o caroserie de Mitsubishi cu care sa mergi ca nebunul.  Chiar mai mult decat 150.000 de euro investiti intr-un monstru perfect, cu padele, usurat, aerodinamizat si cu niste ani de experienta in spate. E adevarat ca Andronic a cam speriat lumea si nu a mai avut curajul aproape nimeni sa vina la H5. Asa a ajuns sa urce pe podium cu Golf1, Megane, Clio sau altele. Totusi, Paul face acelasi lucru ca si Hora dar la grupa H.  Cum fac Nistoran si Cismaru la N.

 

 

Nu e normal sa te trezesti intr-o dimineata, sa iti cumperi o Mitsuba si sa-ti spui “ma fac campion la grupa N”. Si dupa cateva luni, pac, esti campion. Neee. Sunt acolo niste baieti care te obliga la o masina competitiva. Si dupa ce o ai, te obliga sa mergi ceva mai tare decat te-ai dat tu mare pe serpentine in Poiana. Si atunci da, te  lupti la N. Dar vezi ca daca Nistoran nu o sa mai concureze la N si Cismaru o sa faca o pauza nu inseamna ca ramai singur pe tarla. O sa vina Radut, Iliescu si Stanciu si o sa te manance de viu. Deci e simplu. Vrei la N, la grupa mare? Incepi cu un onorabil loc sase. Poate chiar sapte. Nu te-ai gandit ca Dode Andronache te poate “curenta” cu un Saxo de 1.6.

 

 

In mod normal nu ar trebui sa iti fie accesibil un podium daca nu esti un super talent cu o super masina. Sau hai sa nu exageram. Un talent cu o masina corecta. Unele grupe insa se mai pot specula. 2 Roti Motrice de exemplu e un clasament foarte interesant. Dupa Open sunt cele mai multe masini aici si inca e loc de mai bine. Eu aici as veni cu o bomba. Si mai sunt si alte grupe/clase.

 

 

Asadar, zici ca Hora merge incet si ca s-ar putea merge mult mai tare cu monopostul lui? Nimic mai simplu. Iti cumperi si tu un monopost si il bati cu ceasul de la gara. La fel si cu Paul Andronic. Zici ca nu merge tare pe viraje? Construieste-ti tu o masina de H si arata-i cum se merge! Pana nu faci asta, mai bine sa taci si sa iti vezi de depasirile tale peste linia continua pe DN1.

 

 

Hora, Andronic, Nistoran, Cismaru si nu doar ei sunt cei care tin campionatul ceva mai sus decat o simpla intrecere intre “soferi de duminica”. Mi-as dori sa fie pe acolo si Puiu Rusu, Gollner, Cristea si poate alti piloti ralisti. Dar e bine si asa. E bine si la clasele mai mici unde ma zbat eu. Si vad cum imi e din ce in ce mai greu sa fac rezultate.

 

 

Ramane doar o singura intrebare pentru cineva care nu a pilotat pana acum dar isi doreste sa ajunga pe probe. In care din clasamentele de la coasta crezi ca te-ai putea infiltra pe primele locuri daca te-ai apuca maine de sportul asta? …. Perfect. Toata lumea te asteapta cu bratele deschise.