Cum sa cladesti un imperiu


Sa zicem ca suntem in momentul in care tocmai ai absolvit o facultate si iti cauti primul loc de munca. Te-ai specializat in domenii “extrem de banoase” precum literatura, matematica sau filosofie. Si ai tot atatea sanse sa te poti intretine din munca in domeniul tau cum are Virgin Racing sanse sa castige Campionatul de F1 in 2011. Incepi sa te gandesti ca ai fost un idiot ca nu te-ai facut notar sau contabil.

 

Salvarea ta vine insa din pasiunea pentru masini. De cand esti mic ai devorat revistele cu masini si in timpul facultatii ai cam pierdut cateva oportunitati sa “marchezi” la chefurile din camin. Pentru ca in loc sa dai texte cu gagici super-misto, te-ai apucat de o polemica cu un alt tampitel. Despre motoarele aspirate de la Honda vs motoarele turbo de la Saab. Iar o discutie ca aceasta, se stie, te face cel mai dorit barbat in randul femeilor.

 

Dar sa revenim. Te angajezi la un dealer local de masini ca vanzator, incepi sa faci banuti si primesti si masina de serviciu. Cu alte cuvinte, te-ai scos. Cu banii tai niciodata nu ti-ai fi permis sa ai un Renault Laguna nou-nout dar acum ai unul cu care te plimbi tantos prin oras. Pacat ca e inscriptionat.

 

Si iti spui ca te-ai descurcat destul de bine. Dar dupa o vreme vrei mai mult. Nu vrei sa ai acces doar la o marca sau doua de masini. Vrei sa le poti conduce pe toate. Si faci pasul spre un nou domeniu in care nu ai experienta dar ai urmarit fenomenul cu sarguinta. Da, pleci din vanzari sa faci presa. Presa auto.

 

 

Drive teste, lansari, deplasari, cadouri, hoteluri. Conduci masini pe care cei mai multi nu le vad decat in reviste sau ziare. Cum este cel pentru care lucrezi tu. Din cand in cand te dai pe cate un circuit in strainatate sau faci un curs de pilotaj sportiv cu ultima tehnologie Quattro. In finlanda, pe gheata, Huraaa!  La un moment dat, Mazda organizeaza chiar o cursa pentru jurnalisti cu ocazia lansarii noii generatii MX5. Si te remarci pentru ca depasesti tot ce intalnesti si faci cel mai bun timp pe tur dintre toti.

 

Si imediat dupa cursa ii faci o propunere lui Franz Engstler, cel care se da in WTCC si care a pregatit Mazdele pentru eveniment. Sa faca o cursa de cinci tururi cu tine. Doar tu cu el. Si daca il bati sa iti dea o masina si asistenta pentru cursa de 24h de la Nurburgring. Si il bati. Pentru ca el concureaza din placere dar tu concurezi pentru cea mai mare oportunitate din viata ta.  Esti ca si Kobayashi care spunea despre sansa lui sa continue in F1 “Jenson (Button) fought for the championship, but I fought for my life”.

 

Si uite cum, dintr-un tocilar al formulelor trigonometrice sau miturilor grecesti antice, absolventul nostru ajunge sa performeze intr-una dintre cele mai faimoase curse din lume. O sa spuneti ca e povestea mea romantata si exagerata. Nu. E povestea oricaruia dintre noi, care la un moment dat se afla la rascruce de drumuri. Si din acel loc ni se pare ca orice e aproape imposibil sau prea frumos ca sa ni se intample. Intr-un film minunat, George Clooney ii spune unui om pe care-l concediaza: “Oricine a cladit un imperiu sau a schimbat lumea a fost in situatia in care esti tu acum”.

 

Daca nu te regasesti in povestea de mai sus, mai gandeste-te. Ori nu ti-ai dat seama cand s-a intamplat ori urmeaza sa ti se intample!

Comentarii

comentarii

3 thoughts on “Cum sa cladesti un imperiu”

  1. Am avut momentul. Am riscat, am pierdut mult, enorm, imediat…dar sper ca am castigat pe termen lung. Ramane de vazut…

    1. … mai bine sa regreti ceva decat sa regreti ca n-ai ce regreta! Pe de alta parte, cand pierzi pe mana ta e o mare realizare sa te uiti la tine si sa poti sa-ti spui sincer ca ai gresit. Cred ca esti mai castigat decat cineva care a mers pe calea sigura si nu a pierdut. Orice infrangere sau pierdere se poate transforma intr-o victorie pe termen lung. …

      poate intr-o zi, o sa-mi spui despre ce e vorba si o sa stam la taclale mai pe indelete.

Comments are closed.