Michelin a lansat in Romania noul pneu Pilot Super Sport


Pilot Super Sport, evolutia vechii generatii de pneuri de performanta de la Michelin, a fost lansata simultan pe pietele din Romania, Serbia, Croatia si Bulgaria printr-un eveniment care a avut drept punct central tara noastra. Produsul este destinat masinilor sportive si este disponibil in cinci diametre (intre 18 si 22 de inch) si 27 de versiuni de dimensiuni, 24 dintre acestea fiind deja puse la dispozitia clientilor, in timp ce restul anvelopelor asteapta aprobarea pentru a fi comercializate pana la finele anului.

 

Preturile de lista percepute de Michelin pentru pneurile sale pornesc de la 300 de euro, valoare similara cu cea a vechii generatii, dar cel de vanzare poate diferi in functie de distribuitor. Tinte de vanzari nu au fost inca fixate, dar premisele sunt bune. Mai intai pentru ca predecesorul, Pilot Super Sport 2, a fost folosit in serie de peste 200 de automobile sportive si de performanta, iar noua generatie, care ofera performante imbunatatite, ii determina pe cei de la Michelin sa estimeze o depasire a acestei valori. Apoi pentru ca piata modelelor sport este in crestere, sporul inregistrat in Estul Europei depaseste cu mult media generala, iar aceasta tendinta ascendenta este de asteptat sa se pastreze pana in 2015.

 

 

Performante de varf

 

Pilot Super Sport este prezentata ca fiind cea mai rapida anvelopa de serie din lume. In sprijinul acestei afirmatii sunt aduse rezultatele unui test desfasurat in 2010 sub egida TUV SUD Automotive, in urma caruia distinctia a fost acordata noilor anvelope produse de Michelin cu dimensiunile 245/40 ZR18Y si 235/35 ZR19Y. In plus, s-a precizat ca testele interne efectuate la Centrul de Tehnologii Michelin au identificat sase aspecte esentiale in care MICHELIN Pilot Super Sport isi depaseste predecesorul, MICHELIN Pilot Sport PS2, care pana la aceasta data a reprezentat punctul de referinta in acest segment:

 

– Aderenta pe carosabil uscat: castig de 1.5-secunde la un traseu de 2,700-metri pe circuit inchis. – Distanta de franare pe carosabil uscat a fost redusa cu 1,5 metri.

 

– Aderenta pe carosabil umed:  un timp mai bun cu 2.5 secunde pe un traseu de 4,100-metri pe circuit inchis.

 

– Franarea pe carosabil umed: in cazul reducerii vitezei de la 80 km/h pana la 10 km/h, distanta de franare a fost redusa cu trei metri.

 

– Kilometraj total pe pista: cu 50% mai multe ture.

 

– Kilometraj total pe sosea: cresterea distantei cu 10%.

 

 

Expertiza si parteneri de top

 

In procesul de dezvoltare al anvelopei a fost folosita expertiza companiei in competitiile de anduranta. Spre exemplu, Michelin a obtinut 19 victorii, ultimele 13 fiind consecutive, in cursa de 24 de ore Le Mans, si are o multime de succese si in seriile continentale LeMans, ca si, incepand cu 1997, peste 20 de titluri in Campionatul FIA GT1. Totodata, la cursa de 24 de ore Le Mans din 2010, anvelopele Michelin au inregistrat trei recorduri. Masina castigatoare echipata cu anvelope Michelin a stabilit un record de distanta prin parcurgerea a 5,410.71 kilometri. Masina a folosit 11 seturi de anvelope in total ceea ce inseamna ca fiecare set a parcurs o distanta de aproximativ 500 kilometri. Spre comparatie, in 2009, echipa care a castigat cursa a folosit 14 seturi de anvelope si a parcurs 5,206 kilometri. In fine, tot in 2010 britanicul Anthony Davidson, la volanul masinii nr.1 Peugeot 908 HDi FAP, a facut patru runde (46 ture) cu o viteza medie de 3’21’’917 pe tura, ceea ce inseamna 627 kilometri la o viteza medie de 243 kilometri pe ora.

 

Nu este insa totul. Michelin a dezvoltat noua generatie de cauciucuri alaturi de constructori cu renume in segmentul masinilor sport: Porsche, Ferrari si divizia de performanta M, a celor de la BMW. Fiecare producator cu care Michelin a incheiat un parteneriat tehnic, a efectuat testari ale anvelopelor, pneurile Super Sport fiind incercate pe distante de peste 100,000 kilometri pe cele mai solicitante piste din lume precum Fiorano, Motegi, Estoril, Magny-Cours, Nardo, Charade si Nürbürgring. Iar pentru ca anvelopele sa ofere siguranta la cele mai inalte standarde, Michelin a aplicat aceeasi coeficienti de siguranta folositi in industria aviatiei civile. In timpul testelor,  anvelopele MICHELIN Pilot Super Sport au acoperit o distanta de 50,000 kilometri in conditii extreme, suportand o sarcina maxima egala cu dublul greutatii suportate de un vehicul.

 

 

Tehnologie de varf

 

Noile Michelin Pilot Super Sport preiau trei elemente inovatoare: centura Twaron, tehnologia Dual Compound si Variable Contact Patch 2.0, ultimele doua fiind derivate din inovatiile folosite si validate in cursele de anduranta. O fibra cu densitate ridicata folosita la echipamentele de varf folosite in sporturi precum tenisul, navigatie si ciclism montan – precum si in industria aeronautica, la echipamentele militare de protectie si in competitii – Twaron® ofera anvelopelor  MICHELIN Pilot Super Sport o stabilitate superioara la viteze mari. Datorita tensiunii variabile, centura prinde centrul profilului mai tare decat flancurile iar rezultatul consta in controlarea mai eficienta a fortei centrifuge si distribuirea uniforma a presiunii. Caracteristica principala a Twaron® este rezistentasa la aderenta ridicata. Puternic si usor in acelasi timp, Twaron® este de cinci ori mai rezistent decat otelul la aceeasi greutate.

 

Conceputa initial pentru anvelopele folosite la competitii, tehnologia Bi-Compound foloseste compusi diferiti de cauciuc pe partile laterale ale profilului. La exterior, un elastometru ranforsat de negru de fum (conceput special pentru cursa de 24 de ore Le Mans) asigura o anduranta exceptionala chiar si in cele mai stranse viraje. La interior, un elastometru de ultima generatie cu aderenta ridicata permite anvelopei (pe suprafete umede) sa sparga suprafata apei si sa se plieze pe cea mai mica iregularitate a carosabilului. In fine, Variable Contact Patch 2.0 este un soft de simulare digitala care a permis obtinerea unei anvelope in cazul careia „amprenta” cauciucului pe carosabil ramane aceeasi desi in viraje forma suprafetei de contact se modifica.

Comentarii

comentarii