Cum sa-ti placa ingineria asta?


Incepem cu o definitie. SEAT este acea marca producatoare de masini care si-a creat o comunitate de fani pe care incearca cu toate fortele sa o testeze sa vada pana unde merge loialitatea. Prima data ne-au torturat cu noul Toledo. Dupa care au pus S-ul de la SEAT pe un A4 vechi. Intre timp au mai renuntat la calitate. Au mai zis pa Campionatului Mondial de Turisme pentru Europa League. Au construit o Ibiza de curse cu cutie DSG care nu e in stare sa depaseasca un Clio RS de strada si se pregatesc sa cuminteasca si Leon-ul. Ibiza ST este la fel de plictisitoare ca o ora de chimie iar Alhambra seamana mai degraba cu un frigider decat cu o masina de familie.

Acum a venit momentul ca SEAT sa se intoarca la origini. Cu un sedan de clasa compacta care sa ne aduca aminte ca pe vremuri un Toledo era trei trepte peste Bora ca design si ca doar tocilarii isi cumparau Golf in loc de Leon. Ei bine, mare surpriza. Toledo in varianta concept este un Jetta cu grila de SEAT.  Nicio linie dinamica, nicio emotie, nicio latinitate.

 

Boon. Am rezolvat-o si pe asta. Mai ales pentru cine inca mai aude soapta “autoemocion”. Cine nu e la curent, autoemocionul s-a transformat in enjoyneering. Un fel de zoom, zoom intalneste pe urban proof combinat cu vorsprung durch technik. Dar mult mai simplu si mai … ineficient. Domnul James Muir ( asta e presedintele SEAT ) cica s-a gandit el singur la treaba cu “placerea din tehnologie”

 

Daca e sa ne gandim bine, pasiunea pe care o vrem de la un SEAT o mai avem in Leon si in Ibiza. Coupe. Cealalta e asa si asa. Cu leon urmeaza sa fim loviti direct in plex iar actual generatie a Ibizei mai are putin de trait.

 

Noroc cu bosorogul de Tarquini care tine sus Leon-ul in WTCC. Macar atat sa faca SEAT Sport. Sa ii ajute pe piloti cu un motor 1.6 turbo competitiv ca altfel, eu doar atat zic

 

   ..daca ma pierd si pe mine ca fan…. fuoaaa Muir….. e grav!

 

Comentarii

comentarii

3 thoughts on “Cum sa-ti placa ingineria asta?”

  1. iar motorul 1.6 turbo este VW si nu Seat si daca nu ma insel e facut in Franta la Oreca. Ce sa ii faci, Bagur e francez…

    Pe de alta parte, castigul la capitolul calitate este gigantic pentru SEAT pentru ca, pe langa procese si tehnologii pot face la Exeo exact ce am facut noi si se familiarizeaza cu toata afacerea.
    Iar la capitolul design, adica cel care te doare cel mai tare, problema este destul de clara – lipseste un daSilva la ei in ograda.

  2. @Andrei Filep: dupa rationamentul tau 5.2 FSI este AUDI nu Lamborghini… ce legatura are atata timp cat este tot VAG?

Comments are closed.