Marionete pentru campioni


La inceputul anului, FRAS dadea poporului o propunere de regulament pentru Campionatul National de Viteza in Coasta. Erau cateva modificari printre care posibilitatea ca etapele sa fie sambata si duminica si de asemenea posibilitatea ca un pilot sa concureze pe doua masini la aceeasi etapa. Ca sa poata Paul Andronic sa vina si cu Mitsubishi si cu Lancia.

De fapt aici gresesc! O data pentru ca Paul Andronic e un tip super ok si a doua oara pentru ca se stipula ca masinile sa fie din grupe diferite. Ar fi fost chiar culmea ca un pilot sa urce pe acelasi podium si pe locul intai si pe locul doi. Sau, Doamne Fereste, pe locul doi si trei!

In acelasi timp FRAS, prin domnul Horatiu Ionescu Cristea, un pilot de geniu dar, dupa parerea mea, un dezamagitor sef al departamentului de coasta, cerea mai ales parerea pilotilor cu privire la acel regulament. Sa vina sa faca propuneri pe forumul sau pe mailurile federatiei! Buun.

In timp ce Vlad Teodor, Ciprian Ciubotaru, Alin Troanca si cu mine ne  spuneam propunerile pe forum, Daniel Onoriu zice ca a primit un telefon de la domnul Cristea. Sa-si spuna direct si nu in scris parerea despre noile propuneri si nu numai. El, care s-a dezis de Federatie acuzand-o ca masluieste cronometrul! Sau ca inchide ochii fata de acest abuz.

Totusi, Onoriu este un Campion Absolut si are o parerea super-avizata. De acord. Dar nu si mai importanta ca a oricarui alt concurent. Cei mici si multi duc in spate campionatele si nu campionii. Acestia nu ar fi fost campioni daca ar fi fost doar ei. Locul meu intai la diesel nu are nici o valoare pentru ca am fost singurul concurent in majoritatea curselor in 2009. Locul trei la 2 Roti Motrice in 2010 insa e mult mai valoros. Pentru ca a fost muncit si pentru ca au fost multi concurenti. Si acei multi au dat valoare rezultatului.

Daca am fi fost sa ne batem doar Sanu, Ghisoi si cu mine, nu ar fi fost nicicum. Dar a fost Trifonescu si Vlad Teodor, Opincariu, Nemeth Sandor si Lelutiu, Nicolae Ion, Dode si altii. Daca oricare dintre acestia ar fi terminat toate etapele eu nu mai eram pe podium. Deci, daca Federatia ar vrea sa ceara parerea nu ar fi corect sa o ceara doar lui Sanu sau doar celor de pe podium. Ar trebui sa-i intrebe pe cat mai multi. Si mai ales pe cei care au concurat ocazional. Si nu pe forum, ca nu toti ne uitam pe forumul FRAS. Ci pe mail sau la telefon. Dar cer prea mult, nu-i asa?

Inca o data se vede treaba ca Romania e tara unde, in motorsport, incepi sa contezi in momentul in care iti iei un Mitsubishi Lancer Evo. “Da mai copii, terminati cu prostiile, luati-va, mai, o Mitsuba. Aia e masina!”.  Si nu cum are Cipri Ciubotaru. Aia e prea veche si nu are destui cai asa ca Cipri e cu noi astia mici si neinsemnati.

Frustrarea mea este una foarte concreta. Doi ani am facut pe dracu-n patru si am participat la toate etapele de coasta. Toate. Si nu am vrut sa aud de campionate regionale sau alte evenimente. Acum mi-am pus masina la vanzare. Credeti ca ii pasa cuiva ca eu nu o sa mai concurez? Sa primesc un telefon de la cineva din FRAS care sa ma intrebe ce planuri am, daca am gasit buget, daca planuiesc sa revin in timpul sezonului?! Nu. Daca o sa gasesc bani o sa vin, daca nu, nu. Ce sa-i intereseze pe domnii cu pricina daca pierd un concurent? Sau mai bine zis, pe “domnul”! Sa nu ne incredem in armata americana! E legea junglei. Cine supravietuieste se tine dupa haita, cine nu rezista e lasat in urma. Si la revedere! Multumim ca ati participat… urmatorul!

E pacat, pentru ca nu e vorba de Federatia Romana de Atletism sau cea de handbal. Nu suntem 10.000 de sportivi legitimati in motorsport. Suntem mult mai putini si relatiile ar putea fi altele. Sa nu ma intelegeti gresit, relatia mea cu Federatia a fost intotdeauna una buna, chiar foarte buna. Ii voi sustine si ma voi supune oricaror reguli pe care le traseaza, dar asta nu inseamna ca nu pot sa-i critic cand am ceva de spus. Si acum am. Lucruri mici in comparatie cu altele dar sunt ale mele.

Sper ca ati inteles ce am vrut sa zic. Si ce daca ati inteles?! La fel cred ca inteleg si cei din Federatie si asta nu i-a oprit sa publice regulamentul in varianta propusa de ei initial. Dar domnul Cristea ne-a spus ca s-au luat in considerare propunerile noastre. Mda, ce sa zic?!  Eu nu am cum sa demonstrez ca nu e asa dar pot macar sa-mi exprim nemultumirea. Pentru ca si acum consider ca am avut propuneri pertinente.

PS. Stiti ce ar fi interesant? Sa particip eu din nou in CNVC Dunlop 2011 iar Daniel Onoriu sa stea pe margine!  Dar daca o sa particip, sigur nu o sa am o viata usoara dupa astfel de articole!

Comentarii

comentarii

11 thoughts on “Marionete pentru campioni”

  1. "Dar daca o sa particip, sigur nu o sa am o viata usoara dupa astfel de articole!"

    iti dai prea multa importanta..:)):p

  2. Ai dreptate Alex! Am adaugat propozitia asta chiar inainte sa trimit articolul. La momentul respectiv mi s-a parut o idee buna. Se pare ca nu a fost.

  3. ai un fundament la ce ai scris si apreciez chestia asta. in schimb, loveai la tinta asa cum trebuia daca te axai punctual pe probleme nu sa le arunci in aer si sa astepti sa pice pe tine. da, onoriu sigur o sa sara de fund in sus. pana diseara sigur te suna, sunt convins.
    sunt un fan al oamenilor cu atitudine revolutionara. de aceea am si citit articolul pana la sfarsit, pentru ca altfel nu sunt fan Ruxi.

  4. @name. lui Daniel Onoriu nu i-am reprosat nimic in textul de mai sus. Daca stau sa ma gandesc nu prea am ce sa-i reprosez in general. In afara de faptul ca ne-am mai certat pe locurile din parcul de service. Am spus exact ce am vrut sa spun. Pana la urma este un blog, niste articole si nu manifeste. Mersi mult insa pentru feedback!

  5. stii care-i baiu? lui nu trebe sa-i reprosezi nimic oricum.
    sunt de acord cu punctul tau de vedere. da' oricum li se rupe de tine.de noi in general.
    iti dai seama de adevarata fata a unui om atunci cand il pui shef.poate e si cazul de fata. e mult mai simplu si comod sa se planga unul altuia cat de greu e si ce greu avanseaza motorsportul in rahatu asta de tara. mesaj pentru ei: TOLOMACILOR, UNII POT!!!
    mnoh, trase curate iti doresc

  6. auzi, dar tu ca sportiv, nu ti se pare normal sa intri pe site-ul federatiei care reprezinta sportul pe care il practici?
    si apoi, FRF il suna pe banel sa-l intrebe daca pleaca de la steaua la dinamo? nu, asta e o problema a clubului nu a federatiei. cum ar fi sa sune federatia 1.000 de sportivi sau cati or fi in lumea asta a motorsportului… Si la Guvern legile aflate in dezbatere se pun pe site…nu cred ca sta boc sau nuti sa-i sune pe careva…
    si trei, ce dovada ai ca onoriu chiar a primit telefonul ala de la cine spui tu? e vreun monument de credibilitate onoriu? poate vroia sa se bage in seama sau sa se dea mai important decat e, ca in 2010 nu tin minte sa se fi remarcat prin vreo performanta sportiva.

    e ok sa fii critic, insa e bine sa fii si obiectiv…acu tu daca scrii astea, astepti sa-ti raspunda fras? sau ce vrei mai exact de la articolele astea?

    1. Ca sportiv trebuie sa ma uit pe site-ul federatiei. Si ai foarte mare dreptate, nu trebuie sa sune federatia toti pilotii sa-i intrebe de sanatate. Dar tocmai pentru ca nu suntem nici pe departe 1000 consideram ca poate fi cazul. In plus, site-ul federatiei doar de ceva timp este actualizat cum trebuie. Chiar si asa clasamentele sunt varza si incorecte. Si asta nu e de iertat iar anul trecut s-au actualizat de doua ori pe parcursul sezonului.

      Nu am dovada telefonului primit de Onoriu doar ce a spus el pe forum. Si de aceea am si spus ca "Onoriu zice ca a primit un telefon". Conversatiile dintre el si Cristea de pe forumul autorally aduc un plus in favoarea existentei acelei discutii. Dar din nou, poate ca au avut alte lucruri de discutat la nivel personal si au atins si subiectul regulamentului. Si atunci demonstratia mea se naruie un pic.

      Nu ma astept sa raspunda FRAS, nu vreau nimic de la articolele astea. Motorsportnews mi-a pus la dispozitie platforma lor de comunicare si asa am ocazia sa imi spun parerea. Opinia ta, Bogdan, este la fel de importanta ca si a mea si amandoi ne-am spus-o aici. Mersi pentru comentariu. Il apreciez foarte mult.

  7. "In timp ce Vlad Teodor, Ciprian Ciubotaru, Alin Troanca si cu mine ne spuneam propunerile pe forum, Daniel…"
    Eu,"un nimeni venit ieri",cum am fost"incadrat" de"colegul"Ionescu Cristea,nici macar nu pot citi ce dezbateti voi pe forumul fedeatiei romane.Eu,pt.actualul presedinte,sunt un fost sportiv al FRAS.

  8. E fain sa remarci ca sportivii ( e adevarat ca doar unii, putini…) au "spirit" a se citi coaeee) si in afara cursei…eu totusi n-am inteles ce vrei de tu de fapt de ce esti asa de catranit?!, desi prost nu esti, folosind numele lui Horatiu Ionescu Cristea ai captat imediat atentia, apoi bagandu-l pe Onoriu la mijloc te-ai asigurat ca ai si "sare si piper" in "salata,
    Amice draga!….Ai dreptate e pacat ca nu ai suficienti bani sa te dai la curse cat vrei, cum vrei si cu ce vrei, asta e clar! dar de ce trebuie fie toata lumea de la coasta suparata ptr assta (poate nu stii…dar unii se bucura chiar)? si de ce e Horatiu Ionescu Cristea de vina? pai daca doreai sa fii consultat "in direct" de ce nu l-ai sunat. am vazut ca are publicat numarul de telefon pe site-ul FRAS? esti timid sau iti tremura manutza?
    Hai…mai bine concentreaza-te si fa rost de bani, apoi exprima-te pe "coasta" si arata-le tu ce bun esti acolo…suna mai bine deact sa-ti pui poalele-n capul nostru! Good luck buddy!

  9. Ce frumos ar fi daca toata lumea si-ar semna comentariile cu numele reale ca in alte locuri….poate ar trebui activata si aceasta optiune..

Comments are closed.