Pentru inceput, mi-ar fi placut sa dau cateva piste mai putin uzate pentru sportivii care cauta sponsori. Doar ca si eu imi doresc “un volan” pentru sezonul asta. Si daca as stii de aceste piste as incerca eu primul. Zic. In realitate insa nu am curajul sa cer o sponsorizare nici de unde mi s-a spus ca ma duc la sigur. Sunt viteaz si eu in scris si cred ca am fost o data la o cursa. Si atunci am iesit afara!
Dar vreau sa vorbim despre acei sponsori care chiar sunt lipiti pe masinile de curse. De obicei sunt mici, oblici, in locuri gasite parca in ciuda, complet eclipsati de alte brizbriz-uri de design. Desigur nu vorbesc despre Repsolul de pe masina lui Manu ( pe care de fiecare data o pun in fruntea oricarui clasament ) sau Jack Daniels, Red Bull sau Santander. Numele astea le vezi si prin urmare sustinerea financiara e justificata din acest punct de vedere. Si nicio firma serioasa nu da bani unei echipe de curse pentru cateva abtibilde si gata, sponsorizarea asta a fost. La randul ei, se foloseste de toate parghiile pe care le are ca sa exploateze parteneriatul. Ma rog, chineza pentru unii oameni de marketing.
E foarte interesant cum multi piloti au impresia ca spatiul de expunere de pe caroseria lor valoreaza miliarde. Daca ai rezultate si parteneri de prestigiu atunci inteleg. Sa-si puna un nene firma lui de ascutit creioane pe masina lui Titi Aur langa Cosmote, Jack Daniels si Nike e o realizare. Sau era Puma? Nu mai stiu!
Dar s-ar putea ca tu sa fii un biet posesor de VW Golf cam rablagit. Si imi spui ca ai trimis dosar de sponsorizare la o gramada de firme. Si ai ofertat mai multe pachete. De ce te miri cand nimeni nu iti da nimic? Tu ai da 2000 de euro pe ce oferi tu acolo daca ar fi afacerea ta? Stiu, stiu, sa-i ajutam pe tineri ca au o pasiune. Atat doar ca noi avem pasiunea cea mai scumpa si care nici nu e de interes pentru presa din tara.
Dar acum sa revenim in lumea noastra si mai mica. Vrei bani de la o firma pentru ca numele ei sa fie pe masina ta. Daca e sa fie mare ii ceri asa de multi bani ca pica jos de pe scaun. Dar ai si variante mai putin costisitoare, nu-i asa? Posibilitatea ca numele firmei sa fie atat de mic pe masina ta de curse incat si daca cineva ar sta langa ea i-ar fi greu sa il gasesasca. Ce sa mai vorbim cand ea trece cu 100 la ora prin fata spectatorilor sau e intr-o poza?!
In final, ai trei variante. Incasezi un refuz dupa cum il meriti, iti primesti banii pentru ca ai o pila sau firma ia in considerare sa se foloseasca de tine/masina/rezultate/poze, ca sa se asocieze cu sportul cu motor. Din pacate Romania este tara celei de-a doua variante, caz in care nu rezultatele si expunerea in presa sau imaginea ta ca pilot are importanta…. ci comisionul.
Hai ca asa imi plac comunicatele tale,nu ameteala aia cu Ruxi si cat de eroina e ea.Alea erau prea copilatesti chiar daca era munca de PR ascunsa 🙂
Baga mare si daca te tine, tine-o zilnic cu "stuff like that" !
BNZ, ma bucur ca iti place ce am scris. E interesant cum toata lumea spune ca ce scriam pe autorally despre Ruxi e PR ascuns. Nu am avut nici o intentie de PR ascuns. Dar stii cum e? Daca toata lumea zice intr-un fel si tu in alt fel probabil ca nu ai dreptate. Mersi mult