Publicitate

Editia din acest an a Indy Car, care va debuta in acest final de sapatamana, il va avea la start, dupa cum probabil stiti deja, si pe Rubens Barrichello. Un prilej sa privim in istoria competitiei de peste Ocean si sa ne amintim de numele cele mai grele din F1 care au cautat gloria pe circuitele americane.

 

 

Emerson Fittipaldi


La capatul unei cariere in F1 in care a adunat doua titluri mondiale si doua pozitii secunde, Emerson a stat departe de circuite timp de patru ani. Apoi insa, la 38 de ani, a decis ca merita sa dea curs ofertei venite din America. A strans 22 de victorii (prima dintre ele, la Michigan, in 1985), a castigat titlul, in 1989, si si-a trecut in cont doua succese in Indy 500, in  ’89 si ’93, ultima dintre ele in fata unui alt nume mare din F1, Nigel Mansell. Avea sa se retraga la 49 de ani, dupa un accident suferit, in 1996, culmea, tot la Michigan, acolo unde triumfase intaia data in Indy.

 


Alex Zanardi


Spre deosebire de Fittipaldi, italianul nu a spus mare lucru in ”Marele Circ”. A concurat intre 1991 si 1994 pentru Jordan, Minardi si Lotus, fara sa bifeze vreun sezon complet, iar in 1999 pentru Williams, fara sa adune vreun punct. In America insa a dat lovitura cu echipa Chip Ganassi Racing, izbutind, in sezoanele 1996-98, 15 victorii si doua titluri in Champ Car. Dupa dezastruosul sezon cu Williams a revenit in America, la Mo Nunn Racing, insa inainte sa reuseasca sa-si relanseze cariera a avut acel accident de pe Lausitzring care l-a obligat sa renunte la intrecerile de monoposturi.

 

 

Mario Andretti


In cazul sau au fost mai intai intrecerile din SUA, cu trei titluri si o victorie in Indy500, iar apoi F1. Insa, dupa ce si-a terminat cariera in ”Marele Circ”, acolo unde a bifat o cununa cu lauri, Mario a revenit in America, a castigat Champ Car la 44 de ani si avea sa obtina ultimul sau succes in 1993, la varsta de 53 de ani!

 

 

Fara indoiala, acesta este un Top 3. Lista este insa mult mai lunga. Sa ne amintim, spre exemplu, de Mansell, cel care a ales America intr-un moment in care era campion mondial, dupa ce Williams anuntase ca l-a luat pe Prost, iar britanicul stia ca avea sanse mici sa obtina un volan in fata lui Senna. De un Eddie Cheever, unul dintre putinii americani care au vizat mai intai F1 si apoi competitiile din tara sa natala, un Teo Fabi care in 1984 pilota simultan in ”Marele Circ” si Indy, ori legendarii Ascari, Clark, Brabham, Stewart sau Hulme.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro