Din Dakar, la Raliul Moldovei Bacău powered by Dedeman Automobile

Pe măsură ce se apropie momentul startului Raliului Moldovei Bacău powered by Dedeman Automobile, lista concurenților care vor evolua la competiția programată pe 15 și 16 iunie adună tot mai multe nume. Si surprize, precum Stefano Marrini, pilotul toscan cu pedigree în Dakar.

 

Stefano Marrini are sportul în sânge. A făcut carieră mai întâi în clclism, dar nemăsurata sa pasiune pentru motorsport l-a făcut să treacă la competițiile pe patru roți. Mai întâi, la mijlocul anilor 90, cu un Ford Sierra Cosworth de grupa N, apoi, în 1999, pe un Mitsubishi Lancer Evo V, cu care a evoluat în întrecerea din Italia, dar și, în final de stagiune, în WRC, la Network Q Rally în Marea Britanie.

 

Un an mai târziu făcea sezon complet în Italia, iar în 2001 trecea pe Lancer Evo VI, acumulând experiență importantă în Safari Rally și Neste Oil Rally Finland. Au urmat, până în 2008, o mulțime de raliuri cu toate versiunile lui Mitsubishi Lancer Evo până la cea cu numărul 9, și apariții constante în întrecerea mașinilor de producție din WRC. Apoi, din 2009, s-a mutat în campionatul regional FIA al Asiei de Sud-Est, zonă în care, de altfel, activa și ca om de afaceri.

A probat ulterior, în 2011, că are calități și pe pistă, în Asian V8 Series, dar în luna ianuarie a anului următor, pasiunea pentru raliuri, de data aceasta în versiunea rally-raid, și-a spus cuvântul. Era momentul debutului său în Dakar, cu un Mitsubishi Pajero Ralliart. A fost dragoste la prima vedere, chiar dacă nu reușise să ajungă în Peru. N-a dezarmat. S-a pregătit în raliuri, dar și pe două roți, în ciclism, și avea să revină în Dakar în alte patru ocazii, cu Pajero Ralliart, respectiv Toyota Land Cruiser 8V. Și spune că nu se va opri aici, anunțându-și deja participarea și la următoarea ediție.

 

Stefano nu a uitat însă nici de raliurile clasice. Și, iată, sosește la Raliul Moldovei Bacău powered by Dedeman Automobile, urmând să concureze în FIA ERT Trophy, care ajunge cu acest prilej la runda sa cu numărul patru. Tot atâtea câte contabilizează, de altfel, cu acest prilej, și ediția 2018 a Campionatului Național de Raliuri Dunlop.