Gergo Szabo este lider la finalul primei zile a Raliului Moldovei Moinesti

Startul oficial in Raliul Moldovei Moinesti s-a dat joi seara, incepand cu ora 20:00, in fata Prefecturii din Bacau, acolo unde cele 32 de echipaje care concureaza in Campionatul National de Raliuri Dunlop si Campionatul National Rally 2 Dunlop au salutat iubitorii motorsportului care au venit in numar destul de mare.

 

Vineri, 1 iulie, in prima zi de concurs a Raliului Moldovei Moinesti 2016, incepand cu ora 11:16, concurentii au avut de parcurs trei bucle identice, formate din specialele Hemeius si Trebes, si care au fost despartite de cate o vizita in parcul de service amplasat in centrul Bacaului, pe bd.Nicolae Balcescu.

 

Primele doua bucle, au avut o desfasurare aproape identica: Dan Girtofan si Tudor Marza au fost cel mai rapid echipaj, la bordul Skodei Fabia R5 pe care concureaza, si s-au impus pe primele patru speciale, creandu-si astfel un avans de 21,1 secunde. In spatele sau, pe prima speciala, pilotul brasovean a fost urmat in clasament de echipajele Gergo Szabo/Karoly Borbely (Citroen DS3 R5) si Bogdan Marisca/Carmen Poenaru (Ford Fiesta R5). Pe urmatoarele trei probe speciale, cele cu nr.2,3 si 4, Bogdan Marisca a fost mai rapid decat Gergo Szabo, ordinea singurelor echipaje care concureaza pe modele R5 fiind astfel: Girtofan, Marisca si Szabo.

foto:Rally Cow
foto:Rally Cow

Speciala cu nr.5 a marcat cel mai important abandon din prima zi a Raliului Moldovei Moinesti, dupa ce, la doar un kilometru de la start, echipajul Dan Girtofan si Tudor Marza s-a rasturnat, cei doi fiind nevoiti astfel sa abandoneze din postura de lideri. Proba a fost castigata de Gergo Szabo si Karoly Borbely, acestia avansand pe pozitia secunda in clasamentul general al intrecerii, la doar 7,9 secunde in spatele liderului Bogdan Marisca. In schimb, pilotul clujean a fost cel mai rapid pe speciala cu nr.6, Hemeius 3, marindu-si avansul in fata lui Gergo Szabo de la 7,9 secunde la 10,3. Dupa iesirea in decor a lui Dan Girtofan, in top 3-ul clasamentului general au intrat Edwin Keleti si Anton Avram, cei doi evoluand pe un Mitsubishi Lancer Evo X. Echipajul BCR Rally Team s-a clasat pe pozitia secunda pe specialele cu nr.5 si 6, reusind astfel sa urce in clasament pana pe locul trei, inaintea echipajului Napoca Rally Academy format din Florin Tincescu si Sergiu Itu, care concureaza pe un Subaru Impreza STI.

 

Desi se anunta un raliu linistit in lipsa lui Simone Tempestini, liderul la zi al campionatului si care concureaza in acest weekend in etapa WRC din Polonia, un nou incident neprevazut a schimbat ierarhia la varf a cursei. Astfel, dupa o scurta incursiune in decor pe speciala cu nr.6, Bogdan Marisca a avariat radiatorul Ford-ului Fiesta R5. In ciuda eforturilor depuse de mecanici pentru remedierea problemei in parcul de service dinaintea superspecialei Speed Park, pilotul clujean a fost penalizat cu 70 de secunde pentru pontarea intarziata la iesirea din parc cu 7 minute. Astfel, Bogdan Marisca si Carmen Poenaru au pierdut prima pozitie si au fost retrogradati pana pe locul al patrulea.

 

Incepand cu ora 18:00, atentia s-a indreptat catre circuitul de karting Speed Park din Bacau, acolo unde a fost organizata superspeciala cu acelasi nume, proba in cadrul careia startul s-a dat in „urmarire”, cu doua echipaje care au plecat concomitent de la puncte marcate. Cei care nu au putut ajunge in tribunele circuitului au putut urmari transmisia in direct a probei pe posturile de televiziune TVR3 si TVR Iasi, dar si pe siteul oficial al competitiei: www.raliul-moldovei.ro

 

In fruntea clasamentului general provizoriu al Raliului Moldovei Moinesti, dupa prima zi de concurs, a trecut echipajul Gergo Szabo – Karoly Borbely. Cei doi sunt urmati de echipierii BCR Rally Team, Edwin Keleti – Toni Avram, la 59,5 secunde si de echipajul Napoca Rally Academy format din Florin Tincescu si Sergiu Itu.

 

Am venit la etapa de la Bacau fara sa avem un obiectiv clar din punct de vedere sportiv, dorindu-ne mai mult sa descoperim masina si sa-i gasim setarile optime. Am facut unele schimbari in setup-ul acesteia dupa primele doua bucle si acum lucrurile sunt mai bune. Am ajuns conjunctural pe prima pozitie a raliului, insa sper sa ne-o mentinem si maine.a spus Gergo Szabo, liderul dupa prima zi a Raliului Moldovei Moinesti.

foto: Rally Cow
foto: Rally Cow

Am inceput prost probele acestea interesante de la Bacau, am lovit masina pe primele viraje, s-a rupt ceva la suspensie, astfel ca primele doua probe au fost compromise pentru noi. Dupa aceea am revenit in service, mecanicii au reparat masina si am castigat restul de probe la clasa, recuperand deficitul. Deocamdata e bine la jumatatea cursei, dar mai e mult pana departe.a declarat si Edwin Keleti, ocupantul pozitiei a doua in Raliul Moldovei Moinesti.

 

Prima zi a fost ok. Am pierdut ceva timp pe bucla a doua si a treia dar nu am vrut sa riscam nimic, am mers foarte safe, maine mai avem inca pe atat. Suntem la cateva secunde in spatele lui Edwin Keleti, maine este o noua zi, cu probe noi pentru toata lumea, asa ca va fi interesant. Obiectivul nostru este sa terminam si sa adunam cat mai multe puncte pentru echipaa declarat Florinel Tincescu, care a incheiat prima zi pe locul al treilea.

 

In clasamentul rezervat automobilelor cu 2 Roti Motrice, Adrian Raspopa si Cosmin Diacu, au fost cei care au impus ritmul, semnand victorii pe toate probele speciale ale primei zile din Raliul Moldovei Moinesti. Cei doi sunt urmati in clasamentul provizoriu de echipajele Raul Badiu – Gabi Lazar, pe o Dacia Logan si Mihai Manole-Florin Dorca, pe un Peugeot 208 R2.

 

 „Am avut azi un parcurs foarte bun, un ritm constant, cu o accelerare la jumatatea zilei pentru pura noastra placere. Dupa ce l-am vazut pe Giri rasturnat ne-am cam taiat tempo-ul pe a treia bucla. Masina a functionat perfect, sper ca si ziua de maine sa decurga la fel si sa ne pastram pozitiaa precizat si Adrian Raspopa, ocupantul primei pozitii in clasamentul rezervat automobilelor cu 2 Roti Motrice.

 

Cu patru victorii de probe, din sapte desfasurate, Raul Badiu este liderul Cupei Dacia, celelalte trei fiind obtinute de Norbert Maior. In Cupa Suzuki, Peter Kelemen a castigat cele trei treceri pe speciala Trebes in timp ce Radu Necula s-a impus pe cele trei treceri pe speciala Hemeius. Lupta dintre cei doi a fost intrerupta de victoria lui Szabo Csongor de la superspeciala, insa Radu Necula este liderul Cupei Suzuki la finalul primei zile a Raliului Moldovei Moinesti.

 

Concurentii din Campionatul National Rally 2 Dunlop au avut astazi de parcurs doar ultimele trei probe speciale, primele doua fiind castigate de Florin Petrisor pe un Citroen Ds3, pilotul clujean fiind si liderul de la finalul primei zile. Victoria pe superspeciala si-a trecut-o in cont echipajul Romain Desire Marc Gilles – Alin Lepadusa, pe un Peugeot 205, in timp ce pozitia a treia la finalul zilei este ocupata de Cosmin Salistean si Adrian Lelutiu pe o Dacia Logan.

 

Raliului Moldovei Moinesti 2016 este organizat de ACS Rally Spirit in perioada 1-2 iulie, sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, cu sprijinul Consiliului Local Moinesti, Consiliului Local Magiresti, Consiliului Local Bacau si Consiliul Local Zemes.

 

Sponsorii principali ai competitiei sunt: Selgros, Audi si Skoda prin dealerii locali Cybernet si Auto Moto Invest.

 

Partenerii tehnici ai Raliului Moldovei Moinesti 2016 sunt Turbocar Serv, Albrau, Hotel Decebal, Karcher, Free Wheel, Arena Mall, E-Boda, Jidvei, JetXpert, in timp ce partenerii media sunt: TVR, Realitatea TV, EST Tv, Radio ZU, Desteptarea, Motorsportnews.ro, Autorally.ro, Motomad.ro si dicoveringtransilvanya.com