3 intrebari pentru Gergo Szabo si Karoly Borbely

Campion national in 2009 si 2010, Gergo Szabo are meritul de a fi crescut ritmul in campionatul intern, alaturi de Jarkko Miettinen(2008) si Francois Delecour(2012). Din pacate pentru el, in ultimele doua sezoane pilotul maghiar nu a mai reusit sa urce pe podiumul de la finalul anului, insa 2013 se pare ca aduce vesti ceva mai bune, cel putin in privinta bugetului.

 

Alaturi de cele doua echipaje NRA si avandu-l in dreapta pe Karoly Borbely, Gergo Szabo a luat startul in acest an in etapa de campionat european din Letonia, unde au parcurs 240 de kilometri de proba speciala, astfel ca debutul intrecerii interne ii va gasi mai pregatiti. Despre planurile celor doi am aflat mai multe cu ajutorul lui Karoly Borbely, copilotul lui Gergo Szabo. 

 

Szabo - Borbely

Care este programul vostru in 2013 si ce v-ati propus sa realizati in acest sezon? 

K.B: Programul nostru a inceput la Liepaja (Letonia), a II- a etapa de european. A fost o experienta foarte buna, un loc la final nu foarte multumitor, dar un antrenament util pentru campionatul din Romania. Anul acesta ne-am propus sa ne clasam cat mai aproape de locul 1. Va fi foarte greu sa-l depasim pe Delecour. Eu cred ca acesta merge in Romania la 75% din potentialul sau. Daca va fi lipsit de griji si anul acesta, foarte probabil se va impune fara mari probleme. Este un sportiv de mare valoare, are experienta, cunoaste deja probele, astfel ca are toate atuurile necesare. Noi ne vom bate pentru locul 2 si 3 la finalul campionatului. In ceea ce ne priveste pe noi, nu vor avea loc schimbari majore. Ma bucur ca am reusit sa atragem cativa parteneri noi, printre care UniCredit, Romtelecom si Asirom.

 

Ne-am propus sa participam si la cateva etape de european in functie de cum vor decurge lucrurile in campionatul Romaniei si in functie de cum stam si cu timpul. Ne-am propus 3-4 etape, la una am participat deja iar una va fi la Sibiu, asa ca urmeaza sa stabilim care vor fi celelalte doua.

 

Ce parere aveti despre noul format al Campionatului National de Raliuri si despre etapele revenite in calendar?

 

K.B: Sustinem orice noutate, orice inovatie in campionat, dar ne-ar fi placut sa se tina cont de cateva principii: noile etape sa aduca ceva nou, sa fie departajate de cele pe care le vor inlocui, sa fie diferente intre cele scoase si cele noi, sa fie o competitie intre ele, si daca e asa, suntem pentru aceste schimbari. Echipajele se confrunta cu dificultati financiare si nu cred ca era bine s-om fi avut 10 etape. Suntem alaturi de celelalte echipe care au semnat petitia pentru a avea 8 etape. E bine ca s-a facut aceasta impartire ca in ERC. La stabilirea coeficientilor mai sunt lucruri de discutat, s-au facut lucruri bune, dar era loc si de mai bine.

 

Cum vi se pare programul pentru prima etapa de la Brasov? 

 

K.B: Un raliu foarte frumos, cu probe frumoase, bune, asa ca abia asteptam sa luam startul. Nu este nicio noutate pentru nimeni cu probele reintroduse. Este acelasi specific al Brasovului legat de conditiile meteorologice si tot ceea ce tine de setarea masinii. Tine putin si de noroc. Trebuie gasit acel echilibru intre setari, alegere pneuri si echipaj. Strategia pentru alegerea pneurilor probabil va fi hotaratoare si anul acesta iar noi abia asteptam sa luam startul la Brasov.