Publicitate

Alex Mirea a debutat in Campionatul National de Raliuri la bordul unei Dacii Logan in cupa cu acelasi nume in sezonul 2008 .  Datorita lipsei acute de sponsori, sezonul 2009 l-a “gasit” pe Alex participand in Campionatul National de Viteza in Coasta la bordul unui Renault Clio Rs. Ceea ce parea la inceput o solutie de compromis , cheltuiele fiind mai reduse la Viteza in Coasta decat in Campionatul National de Raliuri, s-a transformat intr-un rezultat excelent , Alex castigand la finalul anului trecut titlul de campion national al clasei H3, al Juniorilor si al clasei automobilelor cu tractiune pe doua roti ( F2)  .

In 2010 prima etapa a Campionatului National de Raliuri s-a desfasurat la Brasov dar Alex a absentat din acelasi motiv , lipsa sponsorilor .  Vestile bune au venit dupa a doua etapa , care a avut loc pe Transfagarasan , Alex ocupand locul 3 al nou infiintatei Grupe K , pilotand acelasi Renault Clio Rs. Weekendul acesta are loc Raliul Muresului , la care Alex va participa la bordul unei Dacii Logan .

Cum a decurs  Raliul Argesului pentru Alex , care sunt motivele pentru care revine in Cupa Logan si ce isi propune sa realizeze la Raliul Muresului puteti afla din interviul de mai jos :

Motorsportnews.ro : Ai inceput sezonul 2010 intr-un mod derutant pentru prieteni sau fani. La Raliul Argesului te -ai trezit inscris la grupa K si ai reusit o clasare pe podium. Cum a decurs Raliul Argesului din punctul tau de vedere?

Alex Mirea : Da, corect, a fost derutant chiar si pentru mine. Dupa ce in toata perioada de pauza am tot facut calcule si mi-am intors buzunarele cu susul in jos pentru a stabili daca are rost sa ma mai gandesc la motorsport sau nu, raspunsul a venit relativ repede: Nu! Era un raspuns care cadea greu avand in vedere ca aveam in garaj doua masini gata oricand de curse, insa de fiecare data cand imi aduceam aminte de acel “Nu!”, strangeam din dinti si incercam sa trec mai departe. A functionat, pana intr-o zi cand dintr o intamplare am ajuns pe o pista de karting “just for fun” insa n-am putut efectiv sa tratez aceasta intamplare ca pe o distractie. Brusc m-am transformat si in timp ce incercam sa obtin timpi cat mai buni pe pista, mi-am adus aminte din nou de acel “Nu!”, moment in care aproape ca am plans de frustare,  suparare si am decis ca indiferent de mijloace, trebuie sa ajung acolo, in dreptul celulei de START.  Zis si facut!

La VTM era exclus sa mai merg pentru ca nu este disciplina care imi place, anul trecut am participat dintr-o conjunctura la care s-a mai adaugat si lipsa de fonduri. Pentru ca iubesc raliul, Brasovul deja trecuse, asa ca am zis: TRANSFAGARASAN ! Era pacat sa ratez o asemenea ocazie. In cateva zile am pus pe Clio minimul necesar  participarii la o etapa de raliu, am imprumutat roti, am cumparat altele folosite si cu ajutorul baietilor de la X-Motors si SKN, am ajuns la startul unui raliu de asfalt insa fara prea mult asfalt curat, cu o masina construita si reglata pentru circuit . N-am putut sa ne folosim de interioare pentru ca nu aveam scut, pe palierele de viteza cu asfalt foarte denivelat, masina ” era pe tot drumul” la 170 km/h, navigatorul Dragos Despinoiu era la prima cursa din viata lui in dreapta  intr-un raliu, toate astea ducand catre un raliul cu timpi foarte slabi pe probe, insa pentru ca obiectivul a fost doar de a termina raliul, ne-am multumit cu faptul ca simteam cum pe fiecare proba ma intelegeam mai bine cu masina si mai ales cu navigatorul. Locul 3 la grupa K, a fost o supriza si pentru noi si a fost cu atat mai mult bine venita cu cat am constatat ca m-am simtit extraordinar pilotand din nou.

Motorsportnews.ro : Pe lista de inscrieri de la Tirgu Mures te-am regasit inscris alaturi de mai vechea “dragoste” Dacia Logan de Cupa. Carui fapt se datoreaza aceasta schimbare?

Alex Mirea : Da, este prima dragoste. Schimbarea a venit datorita faptului ca pentru a pregati Clio de raliu, aveam nevoie de prea multi bani, cheltuielile per etapa erau altele iar adaugand faptul ca grupa k nu se potriveste deloc Clio-ului, am decis sa intram in joc la cupa Dacia avand ca principal obiectiv transformarea fiecarui km de proba speciala in cunostinte, fara greseala dar si fara a risca nimic. Avem nevoie de multi km pentru a obtine rezultate.


Motorsportnews.ro :
Dupa absenta de la prima etapa de la Brasov  si schimbarea masinii, am fi tentati sa credem ca si in 2010 mergi tot cu “bani de acasa”. Am ghicit ?

Alex Mirea : Momentan cu parere de rau, spun ca da, tot cu bani de acasa. Insa totul are o limita din pacate motiv pentru care sper din tot sufletul sa gasesc o alternativa.


Motorsportnews.ro :
Acum doua weekend-uri s a desfasurat Muscel Racing Contest. Anul trecut erai un obisnuit al etapelor de coasta, in 2010 vei lua startul la vreuna ?

Alex Mirea : Obiectivul nostru este sa luam startul la toate etapele de raliu in 2010. Obiectiv foarte greu de indeplinit din punctul meu de vedere iar participand la o etapa de VTM, ne-am face viata si mai grea din cauza cheltuielilor.

Motorsportnews.ro : Ce iti propui pentru Tirgu Mures?

Alex Mirea :Tirgu Mures inseamna revenirea mea in cadrul cupei Dacia si inseamna al doilea raliu impreuna cu navigatorul meu. Dupa raliul de la Arges, am capatat mai multa incredere decat as fi crezut in el dupa doar un singur raliu, iar lucrurile au mers neasteptat de bine per total in ceea ce priveste relatia pilot-copilot.

PS: Masina este inca in garaj, se lucreaza si la ora asta ( nr. 23:00 ). Sper sa reusim sa o terminam in timp util astfel incat sa ajunga la Tirgu Mures.

credit foto : 1,3,4 – Gabi Tomescu

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro