Dan Girtofan – batalia incepe la Bacau

Anul acesta, considerat in continuare unul “de criza” cel putin la nivel declarativ, a insemnat alinierea la start a catorva bolizi de ultima generatie. Pe langa Subaru Impreza R4 si Mitsubishi Lancer Evo X – R4, ambele omologate la clasa 2, la Brasov si-a facut aparitia si o superba Skoda Fabia S2000, masina campioana in ultimele doua sezoane de IRC, al doilea campionat ca importanta dupa WRC.

 

In urma unui efort bugetar considerabil si cu sprijinul unor parteneri puternici, Dan Girtofan evolueaza in sezonul 2012 la bordul “Bebelusei” sale, asa cum ii place sa o alinte. Daca la prima etapa Giri a obtinut doar victorii de proba speciala, iata ca la Timis Rally, al doilea raliu din calendarul CNRD 2012, pilotul brasovean si-a trecut in cont primul podium. Probabil ca asteptarile si presiunea sunt mai mari decat atat, insa acomodarea cu noua masina s-a facut doar in cadrul celor doua raliuri. Cum au fost primele doua etape pentru Giri, cum decurge acomodarea cu masina si despre planurile lui pentru acest sezon puteti afla din interviul de mai jos:

 

 

Motorsportnews.ro: Anul acesta evoluezi pe o superbă Skoda Fabia S2000. Ce ne poți spune despre ea, după două raliuri?

Dan Girtofan: Mașina este relativ foarte ușor de condus. Cum am mai spus, e un bolid care trebuie pilotat, nu condus, cum au fost celelalte mașini pe care le-am avut până acum. Este foarte precisă și are o ținută foarte bună de drum. Limitele ei sunt departe, astfel că ne permite multe lucruri.

 

 

Motorsportnews.ro: Ai obținut primul podium deja de la al doilea raliu. Cât de repede decurge acomodarea cu mașina?  

Dan Girtofan: Acomodarea cu mașina și cu Eugen decurge bine. Experiența mea, teoretic, nu trebuie să facă acomodarea să fia una de durată. Problema este că nu putem să facem teste câte ne dorim, din cauza bugetului destul de restrâns, astfel că acomodarea o facem în timpul raliurilor.

 

 

Motorsportnews.ro: Ai avut câteva momente mai delicate, din care ai ieșit nesifonat: Ps 1 la Brasov cu pneuri total nepotrivite, volanul mișcat pe coloana de directie pe superspeciala din Timișoara și derapajul spectaculos din a doua zi. Te poți considera norocos? 

Dan Girtofan: Lucrurilea astea fac parte din competiție. De aceea suntem piloți de raliuri, ca să facem față la orice fel de eveniment și mai ales, să știm să le evităm. Din punctul meu de vedere, nu a fost niciun moment de nesiguranță sau unul în care să fii avut nevoie de noroc. Totul a fost sub control, inclusiv parcurgerea Poienii pe zăpadă cu gume intermediare, de la Brașov.

 

 

Motorsportnews.ro: Cum ți se pare sezonul 2012 al CNRD ținand cont de noile mașini apărute și numărul mare de echipe. De ce ai ales Fabia și nu un Subaru R4 ? 

Dan Girtofan: Este o competiție foarte puternică, sunt mașini foarte bune, de ultimă generație, piloți bine pregătiți, dar și bugete pe măsură. Am optat pentru o Fabia S2000 pentru că este un vis pe care mi l-am dorit de mult timp să-l realizez și mă bucur foarte mult că am reușit acest lucru. După ce am condus multe mărci de mașini în cariera de 16 ani, am vrut mult să trec la un S2000.

 

 

Motorsportnews.ro: Ai in plan și alte participari internaționale în afară de Raliul Sibiului, care este și etapă în IRC ? 

Dan Girtofan: Nu știu dacă îmi permite bugetul în 2012, dar cu siguranță că anul viitor vom forța o participare externă.

 

 

Motorsportnews.ro: Vali Porcișteanu are deja două victorii. Îi vei găsi antidotul curând? Cum crezi că se va desfășura în continuare campionatul? 

Dan Girtofan: Nu știu dacă trebuie să-i găsesc lui antidot, ci mie mai întâi. Va fi un campionat lung și dificil. Până acum au fost doar două etape, ambele pe asfalt, unde se știe că nu sunt uzuri prea mari. Bătălia cu adevărat pentru primele locuri, dar și greul pentru concurenți, va începe la Bacău, odată cu următoarea rundă.