In perioada 2-4 iulie, pe circuitul AMCKart din Bucuresti, a avut loc Cupa FRAS Dunlop la Karting, primul eveniment de acest fel organizat de Federatia Romana de Automobilism Sportiv. La finalul competitiei am reusit sa schimbam cateva vorbe cu castigatorului grupei KF2, Tiberiu Iorgulescu.
Motorsportnews.ro: De unde aceasta pasiune pentru karting?
Tiberiu Iorgulescu: Pasiunea este mostenita de la tatal meu care si el este un mare pasionat de viteza. De asemenea, Formula 1 ma pasioneaza foarte tare favoritul meu fiind pilotul de la RBR Renault, Mark Webber care este si idolul meu in viata 🙂
Motorsportnews.ro: Cand ai participat pentru prima data la o competitie nationala? Dar la una internationala?
Tiberiu Iorgulescu: La o competitie nationala am participat pentru prima data in vara anului 2003 la etapa a 4a daca nu ma insel a campionatului national de karting la clasa pufo, iar la una internationala in primavara anului 2006 la prima etapa a campionatului de sud est al europei la clasa mini.
Motorsportnews.ro: Cum ti s-a parut prima etapa de karting organizata de FRAS? Vei mai participa in viitor la acest gen de competitii interne organizate de cei de la FRAS?
Tiberiu Iorgulescu: Aceasta etapa mi s-a parut foarte bine organizata desi FRAS este la inceput in competitiile de karting. Am speranta ca acest FRAS va deveni o federatie adevarata intr-un timp foarte scurt si poate in cateva luni va fi recunoscuta de Comisia Internationala de Karting – FIA(CIK-FIA).
Motorsportnews.ro: Am inteles ca a fost prima ta cursa la categoria KF2, cum ti s-au parut concurentii, cum te impaci cu kartul?
Tiberiu Iorgulescu: Concurentii mei inca trebuie sa se puna la punct cu materiale, cu tehnici de pilotaj si multe alte lucruri minore care in karting inseamna zecimi de secunda, si nu pot fi recuperate asa de usor. Eu am in spate un staff foarte bine organizat, un material foarte bine pus la punct si acea experienta care ar putea face diferenta. Kartul este extraordinar mie mi se pare cel mai bun kart pentru mine la talia, masurile mele, forta mea si nu in ultimul rand conditia mea fizica.
Motorsportnews.ro: La ce competitii vei mai participa anul acesta?
Tiberiu Iorgulescu: Anul acesta voi mai participa la SEEKZ (south east european karting zone) o competitie de o mare anvergura cu piloti din WSK si am in gand sa particip la unele etape de OPEN MASTERS sau chiar WSK.
Motorsportnews.ro: Pe cand in WSK?
Tiberiu Iorgulescu: Nu sunt inca foarte sigur desi imi pot face debutul si anul acesta dar mai sunt destul de putine etape. Probabil anul acesta voi face doar o etapa de incercare, iar de anul viitor sa incep cu adevarat performanta 😉
Motorsportnews.ro: Din cate am inteles, camera ta este plina de diplome, medalii si mai ales cupe. Poti sa ne povestesti putin despre ele?
Tiberiu Iorgulescu: Mai toate diplomele sunt de la matematica fizica si karting. Medaliile de la matematica, 2 dintre ele sunt printre cele mai importante din viata mea si anume cele 2 medalii de aur de la olimpiada nationala de matematica. Referitor la cupe, toate sunt obtinute in urma competitiilor de karting, am si cateva de locul 1 iar ca sa laudam iarasi FRAS-ul cea mai mare cupa a mea este aceasta de la AMCKart obtinuta duminica pe 4 Iulie, insa nu este si cea mai importanta. Cea mai importanta este cupa mea internationala de locul 3 obtinuta culmea tot pe circuitul AMC in anul 2008 la clasa kf3.
Motorsportnews.ro: Care este parerea ta despre fenomenul “Karting” in Romania?
Tiberiu Iorgulescu: Kartingul se va raspandi in Romania doar daca FRAS-ul va reusi in tot ceea ce si-a propus. Pana acum kartingul a fost un sport scump in Romania pe care nu oricine si-l putea permite . Tot ce putem face este sa asteptam si sa speram in dezvoltarea economiei Romaniei fapt ce ar putea influenta pozitiv si dezvoltarea kartingului romanesc.
Motorsportnews.ro: Ce sfaturi poti oferi celor care vor sa inceapa acest sport?
Tiberiu Iorgulescu: Eu nu am ce mari sfaturi sa le dau ci doar sa ii incurajez sa faca acest sport fiindca nu ar trebui uitat faptul ca deja avem cativa piloti internationali si numarul lor ar trebui sa creasca. De asemenea ar trebui sa fim cea mai bine dezvoltata tara in materie de karting din Balcani. In rest mult noroc si sa speram ca exista un nou “Schumi” si printre noi
esti foarte bun la raliuru si daca poti sa o faci vino intr-o luni la clubul copiilor marius dinulescu caracal