TESS RALLY 2010 – Spectaculoasa rasturnare de situatie

  • Desi a castigat 5 probe speciale, Szabo Gergo a fost tradat de diferential
  • Lider este Bogdan Marisca

Intr-un raliu, totul este imprevizibil si nimeni nu se poate considera favorit, chiar daca se impune in primele cinci probe speciale. De acest lucru s-a convins si ungurul Szabo Gergo, care a defilat pe primele cinci probe speciale ale TESS RALYY 2010. Efectiv, maghiarul parea ca joaca in alta divizie, net superioara celei in care se aflau restul concurentilor. Szabo avea un avans de 12,5 secunde de Bogdan Marisca si nu se punea decat problema timpului pe PS 6 Dar, pe primul viraj din proba regina, a 6-a a zilei, diferentialul masini pilotate de Szabo a cedat si campionul national en-titre a fost nevoit sa reduca viteza, ajungand, la finalul zilei de sambata, pe locul 5, la 27 de secunde de noul lider, Bogdan Marisca. „Asa e la curse. La inceputul ultimei speciale a zilei, mi s-a dus diferentialul si a fost extrem de dificila coborarea pe Poiana Brasov”,  a spus Szabo, care, apoi, i-a spus copilotului sau: „Maine, ma lasi in pace. Eu conduc sa castigam raliul”.

Marisca, putin surprins de deznodamantul zilei

Bogdan Marisca, desi a avut probleme cu comunicatia in prima speciala a zilei, a avut o evolutie constanta, reusind sa devina lider dupa a doua zi a raliului.  Dar, in cea de a doua proba, lucrurile au revenit la normal si clujeanul a inceput sa urce incet si sigur, l-a depasit pe Vali Porcisteanu, a profitat de defectareaa bolidului condus de Szabo si s-a instalat in fotoliul de lider. „Sunt putin surprins de acest deznodamant al zilei. Nu am avut o evolutie perfecta, dar important este finalul. Maine este o zi foarte grea, cu o proba Babarunca, pe care se va face diferenta. Va fi o lupta interesanta pentru primul loc”, a spus Marisca.

Porcisteanu se lupta cu secundele si cu criza financiara

Al doliea pe podiumul intermediar este surprinzator, Vali Porcisteanu, castigatorul de anul trecut, care are de recuperat doar 2 zecimi fata de Marisca. „Este bine ca sunt acolo, sus. Nu ma asteptam. Am probleme financiare si nici nu va dati seama ce este in capul meu. Ma gandesc doar la bani. Nu am fortat, pentru ca imi este teama sa nu lovesc masina. Atat mi-ar trebui. Ar insemna finalul. Am tot adus bani de acasa, dar si aceia s-au terminat”, a precizat Porcisteanu, care ataca rezervat ziua decisiva a raliului.

Tempesta ocupa pozitia de bronz

Desi a avut un debut de zi mizerabil, italianul Marco Tempestini si-a revenit pe Poiana, a mers perfect si a castigat cea mai lunga proba a zilei. Astfel, Tempesta a ajuns pe ultima treapta a podiumului si va ataca in ultima zi, pe cele doua treceri pe Baarunca. „Nu a fost asa cum ne-am dorit noi, mai ales in primele probe speciale. Si asta pentru ca in timp ce viteza noastra de varf era de 180 km\h, adversarii din grupa N mergeau cu 200 km\h. Stiam ca diferenta se va face pe Poiana si, chiar daca nu am mers perfect, am castigat. In ultima zi, pe Babarunca, vom ataca la maximum si ne vom juca sansa. Este o proba frumoasa, iar duelul pentru victorie va fi pasionant”, a punctat italianul.

O planetara, cosmarul lui Mihalache

Brasoveanul Manu Mihalache era, dupa 5 probe speciale, pe ultima treapta a podiumului si se gandea ca, pe Poiana, va urca pe pozitia de argint. Dar, socotelile nu s-au potrivit si, dupa primele viraje, s-a rupt o planetara. Logic, ritmul a scazut si secundele au trecut, Mihalache terminand ziua pe 4, la 17 secunde de lider. „Am fost tradati de o planetara si am fost nevoiti sa reducem ritmul. Asa e viata la curse. Sa vedem ce va fi pe Babarunca, unde, sigur, se va desemna castigatorul”, a spus Mihalache.

Aur invoca ploaia

Desi a castigat de 6 ori raliul Brasovului, Titi Aur este abia pe 6, in anul de gratie 2010, dupa 6 probe speciale. „Nu este un raliu care sa-mi placa foarte mult. Nu iubesc nici Poiana pe coborare, pentru ca asfaltul este foarte bun si nu imi convine deloc. Pana acum, este mai bine decat ma asteptam si mai putin decat speram. Sa vedem ce va fi pe Babarunca. In cazul in care ploua, atunci va fi minunat pentru mine. Oricum, ma voi bate si sper sa intru in punctele bune. Nu ma gandesc la victorie, dar un podium ar fi excelent”, a afirmat Aur.

La grupa A, Keleti defileaza

In grupa A, nimic nou pe frontul de vest. Echipajul Edwin Keleti-Victor Ponta, cu un Renault Clio R3 Maxi Evo  este in mars triumfal si numai un mare ghinion ii poate lasa fara victorie sub poalele Tampei. „Prima speciala mi-a placut enom, iar cea de a doua a fost prea rapida si am fost aproape de limita. Oricum, nimic nu este decis. Totul se joaca pe Babarunca”, a spus Keleti.

Distractia de week-end pentru Graef

Surprinzator, pe pozitia a 8-a a clasamentului open, este veteranul brasovean Gunther Graef, cu batrana sa Toyota Celica de grupa H. „Ne bucuram ca suntem aici, ca putem sa luam startul la curse. Asa cum altii merg la pescuit la sfarsit de saptamana, noi mergem a raliuri. Nu am venit sa fortez victoria, pentru ca deja s-au schimbat datele problemei. Am familie, am alte planuri si nu mai sunt cursele o prioritate. Dar, nici nu am venit aici sa pierd”, a spus Graef, care are un avans de 2 minute si jumatate la grupa  si are 40 de secunde mai mult decat primul de la nou infiintata grupa K, Catalin Berari.

Clasament general dupa ziua 1:

1. Bogdan Marisca/Sebi Itu 22:45.7
2. Vali Porcisteanu/Dan Dobre +1.3
3. Tempesta/Dorin Pulpea +11.7
4. Manu Mihalache/Sorin Colceriu +18.3
5. Gergo Szabo/Levente Csegzy +27.9
6. Dan Girtofan/Mita Lazarescu +28.1
7. Titi Aur/Karoly Borbely +43.3
8. Horatiu Savu/Marc Banca +1:04.1
9. Romulus Preda/Sebastian Stanciu +1:06.1
10. Edwin Keleti/Victor Ponta +1:08.4

Clasament grupa A dupa ziua 1:

1. Edwin Keleti/Victor Ponta 23:54.1
2. Danny Ungur/Toni Avram +35.8
3. Alex Filip/Bogdan Iancu +36.6
4. Vlad Cosma/Florin Dorca +46.0
5. Alexandru Mitroi/Eugent Rotaru +1:02.4

Clasament grupa H dupa ziua 1:

1. Gunther Graef/Cristian Cibu 23:42.7
2. Dorin Banciu/Gabriel Covaci +2:48.1
3. Sorin Iliescu/Silviu Dascalu +4:15.6

Clasament grupa K dupa ziua 1:

1. Catalin Berari/Mihai Sandu 24:15.8
2. Elisei Groza/Radu Marginean +21.9
3. Victor Baldescu/Ciprian Solomon +1:26.9
4. Adrian Moraru/Danut Hatigan +4:31.1

Clasament Cupa Dacia dupa ziua 1:

1. Viorel Ivan/Gheorghe Dumitru 27:39.0
2. Bogdan Nastase/Alex Popidan 28:24.3
3. Bogdan Usurelu/Marc Esnault 28:50.8
4. Raul Olesch/Carmen Poenaru 29:06.2
5. Ovidiu Chiss/Lucica Chiss 29:17.5

Clasamentul General dupa ziua a -2- a : Clasament dupa 6 Ps

Ordinea de start pentru duminica : startduminica

Dan Craciun

Ofiter de presa Tess Rally www.autorally.ro ; www.raliulbrasovului.ro

Credit Foto : Georgeta Macovei – www.rallymax.ro