Publicitate

Raliul Sibiului 2010 a fost ca de fiecare data un eveniment notabil, o sarbatoare pentru toti cei implicati in raliuri, indiferent ca vorbim de piloti, copiloti sau mecanici, ori de fanii. Organizarea a fost din nou la cel mai inalt nivel, nu au lipsit evenimentele conexe, iar audienta generala a fost, numeric vorbind, la cote record, in special in noaptea de pe Santa. A existat insa si o exceptie, faptul ca anul acesta, la a zecea editie, intrecerea a fost „Supporter Event in Intercontinental Rally Challenge 2010”.

Am izbutit sa termin o singura data aceasta competitie si, evident, mi-as dori sa-mi imbunatatesc palmaresul. Nu o sa fie insa simplu, mai cu seama ca vom avea de parcurs un numar mare de kilometri, tinand cont ca aceasta etapa este runda eveniment in IRC. Voi fi extrem de precaut pe portiunile dificile, mai ales ca avem experienta ca nu neaparat cel care merge cel mai tare si castiga. Cu atat mai mult la Sibiu, acolo unde mereu procentajul celor care au terminat intrecerea a fost extrem de mic”, spunea Vali inaintea intrecerii. Una inceputa in forta, cu al doilea timp pe superspeciala derulata pe circuitul de autocross din in cartierul Strand. O pozitie pe care Vali Porcisteanu si Dan Dobre aveau sa o ocupe si la final, dupa doua zile de concurs extenuante, sub razele unui soare care a ridicat temperatura din interiorul automobilelor de concurs la peste 50 de grade Celsius.

Dupa superspeciala, au urmat cele doua treceri pe Dobarca, proba despre care Vali spunea inaintea competitiei ca este preferata sa. Pe prima trecere, ca si alti concurenti, Porcisteanu s-a plans de lipsa de vizibilitate, insa, chiar si in aceste conditii, a obtinut al treilea timp, dupa Szabo si Tempesta. Apoi, pe a doua trecere, dupa ce oficialii au dat curs cererii pilotilor si au dat startul la intervale de doua minute, lucrurile au mers mai bine, Vali secondandu-l pe Szabo, loc pe care se clasa si in ierarhia generala inaintea probei de noapte. “Am avut si cateva mici erori, in special pe a doua trecere, altfel, probabil ca ecartul era mai mic de patru secunde, asa cum a indicat timpul oficial”, spunea Vali, in parcul de service, inainte de a porni spre proba Santa.

httpv://www.youtube.com/watch?v=8JLWTJpknr0

Pe Santa, Vali a obtinut al treilea timp, la 7,7 secunde de castigator, Marisca, si doar doua zecimi de Tempesta. “Am avut ceva probleme de vizibilitate, mai ales din pricina luminilor, si am avut si cateva viraje in care n-am mers cum imi doream. Pana la urma insa, am incheiat ziua pe locul doi, un rezultat care ma bucura. Eu cred ca rezultatul se va decide pe prima bucla si, chiar daca vom aborda cu circumspectie zonele pe care le consideram cu probleme, vom ataca, fara se ne asumam insa riscuri inutile”, a declarat, la finele zilei intai, Vali.

Si, intr-adevar, a avut dreptate. Prima bucla a fost cea decisiva. La finele acesteia, era clasat tot pe locul secund, si, pentru ca ecartul fata de urmatorul clasat, Aur, era de 2:27.2, in ultima parte a intrecerii, Vali si Dan au facut spectacol, oferindu-le fanilor inclusiv o sedinta de “donnuts” la trecerea pe asfalt de pe Santa Max. Dupa intrecere, vizibil multumit de rezultat, Vali declara: “Imi pare bine ca am inceput cu dreptul stagiunea pe macadam si sunt multumit de aceasta pozitie. Sper ca alaturi de Dan sa gasim resursele de a continua pe aceeasi linie pana la finele sezonului. In plus, trebuie sa le multumesc lui Sorin Badea, pentru intentia de a ne ajuta in demersul nostru, dar si unui prieten foarte bun, care ne-a sprijinit sa luam startul in conditii optime”.

foto : motorsportnews.ro

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro