Vali Porcisteanu : Ma bucur ca incepe macadamul!


Vali Porcisteanu si Dan Dobre isi incep in acest weeekend, la Sibiu, evolutiile pe macadam in Campionatul National de Raliuri Dunlop 2010. Motiv de bucurie pentru Vali, cel care, ori de cate ori are ocazia, aminteste faptul ca este un fan declarat al competitiilor disputate pe aceasta suprafata. Totusi, el abordeaza intrecerea cu precautie, mai ales ca in primele patru runde ale stagiunii problemele nu l-au ocolit. „Obiectivul nostru principal este sa terminam aceasta prima etapa de macadam. Voi fi extrem de precaut pe portiunile dificile, mai ales ca avem experienta ca nu neaparat cel care merge cel mai tare si castiga. Cu atat mai mult la Sibiu, acolo unde mereu procentajul celor care au terminat intrecerea a fost extrem de mic. De altfel, si eu am zibutit sa termin o singura data aceasta competitie si, evident, mi-as dori sa-mi imbunatatesc palmaresul. Nu o sa fie insa simplu, mai cu seama ca vom avea de parcurs un numar mare de kilometri, tinand cont ca aceasta etapa este runda eveniment in IRC”, declara Vali.

In ceea ce priveste probele speciale, Porcisteanu spune ca, din pacate, ploile cazute in ultimele zile au afectat suprafata de concurs in destule zone, iar aceste sectiuni trebuie abordate cu atentie. Dupa recunoasteri, si-a stabilit proba favorita, Dobarca, si spune ca se bucura de faptul ca aceasta ii va putea permite sa se bucure de adevaratul pilotaj pe macadam.

In plus, Vali si Dan au salutat decizia organizatorului, care le-a oferit pilotilor un ‚shakedown” adevarat, cu o configuratie in bucla. „Asadar se poate! Am avut parte de un shakedown cu o suprafata de rulare foarte buna, asa ca nu am putut-o folosi pentru reglaje, dar ne-a permis sa ne intram in mana si, in plus, sa le oferim prilejul invitatilor nostri sa simta, in dreapta, senzatiile pe care ti le ofera o proba de concurs”, a afirmat Vali.

Prima zi a raliului, vineri 16 iulie, va incepe cu super speciala de pe terenul de autocross din cartierul Strand, programata la ora 17:00, urmata de doua treceri pe Dobarca si apoi Santa pe noapte incepand cu ora 22:00.

In ziua a doua, sambata 17 iulie, pentru prima oara in istoria moderna a raliurilor din Romania, pilotii vor fi obligati sa ruleze, in aceasti etapa, atat pe macadam, cat si pe asfalt, pe cele doua probe mixte, Sadu si Santa Max. Speciala Sadu, cea mai rapida proba a Raliului Sibiului, are o lungime totala de 9 kilometri, primii 2,3 kilometri fiind pe asfalt. Cea mai spectaculoasa este insa Santa Max, o proba compusa din speciala Santa, o portiune de aproximativ 2 kilometri pe asfalt, si vechea speciala Calugaru.

Comentarii

comentarii