Publicitate

* Viorel Ivan / Popa Razvan – ocupantii locului 3 in Cupa Dacia la Raliul Sibiului

 

Coordonatele sezonului 2011 al Cupei Dacia se anuntau a fi extrem de spectaculoase inca din pauza competitionala si acum, la jumatatea campionatului, toate elementele incep sa prinda contur. In acest an implicarea constructorului de la Mioveni este putin mai directa iar rezultatele nu s-au lasat asteptate. Aflata la al cincilea sezon consecutiv, Cupa Dacia 2011 va oferi ca si premiu la final un automobil Logan. Cupa monomarca rezervata pilotilor care utilizeaza cel mai popular model de autoturism din Romania are cateva mici secrete datorita carora s-a consacrat : accesibilitate, simplitate, modernitate si fiabilitate, valori similare cu versiunea de serie.

 

 

De-a lungul celor cinci editii ale Cupei Dacia au luat startul peste 50 de piloti in Campionatul National de Raliuri. Faptul ca tinerii au fost atrasi de aceasta cupa nu trebuie sa ne mire deoarece talentul si curajul sunt elementele care fac diferenta in timp ce comportamentul masinii este unul sigur si previzibil. In 2011 numarul debutantilor a ajuns la opt si printre ei se afla si piloti care nu au implinit varsta de 18 ani. Acestia piloteaza exclusiv pe probele speciale inchise circulatiei publice iar copilotii lor o fac pe portiunile de legatura cu circulatie deschisa.

 

 

* Francois Delecour / Fabrice Savoye – castigatorii Clasei 9 la Raliul Sibiului

 

Am facut deplasarea la Raliul Sibiului la invitatia celor de la Dacia, in acest raliu urmand sa ia startul nu mai putin de 14 echipaje care urmau sa concureze pe automobile Logan de competitie. Acestora li s-a alaturat si fostul vice-campion mondial Francois Delecour, sosit in Romania la invitatia preparatorului tehnic al Cupei Dacia, Mach1 Sport Management, dar care nu a punctat in clasamentul final al Cupei. Pilotul francez s-a luptat pentru podiumurile din WRC în perioada 1984 – 2002 și a revenit în activitatea competițională cu ocazia centenarului Raliului Monte Carlo, in ianuarie atunci cand a purtat însemnele campaniei de promovare a turismului din România. De-a lungul carierei sale in Campionatul Mondial de Raliuri, pilotul francez a castigat patru raliuri si s-a clasat de 19 ori pe podium.

 

 

Concurentii au avut de parcurs la Sibiu 440,80 km din care 119,60 km i-au reprezentat probele speciale, 11 la numar.  Cea mai lunga  speciala a fost proba Crinti ( 17 km) iar cea mai scurta a fost Superspeciala desfasurata cu cate doua automobile in paralel ( 2 km). Editia din acest an a Raliului Sibiului a imbinat doua suprafete de concurs,  81,6% reprezentand portiunile pe macadam iar 18,4% cele pe asfalt.  Din cele 14 echipaje care au luat startul, 11 au ajuns in parcul de service final, procentajul de peste 78% fiind o noua dovada a fiabilitatii.

 

 

La clasa 9 ( fosta N2 ) rezervata automobilelor de grupa N cu o capacitate de pana in 1600 cmc s-a impus Francois Delecour, el fiind urmat pe podium la un ecart de doar 7.9 secunde de echipajul Sebastian Barbu – Raluca Magdas ( Dacia Logan ) si de echipajul Serban Tomita – Laszlo Csegzy ( Citroen Saxo). Delecour l-a avut ca si navigator pentru acest raliu pe bunul sau prieten Fabrice Savoye si la intalnirea avuta la final cu reprezentantii mass-media ne-a dezvaluit cateva din secretele sale. Nu a consumat alcool niciodata si de o buna perioada de timp este vegetarian. Francezul a revenit in acest an in raliuri si pe langa participarea la centenarul Raliului Monte Carlo unde s-a clasat pe locul cinci,  spera sa ia startul si in Raliul San Remo, etapa in cadrul Challengerului Intercontinental de Raliuri ( IRC ).

 

 

* Florinel Tincescu / Danut Hatigan – ocupantii locului doi in Cupa Dacia la Raliul Sibiului

 

Francois Delecour s-a aratat foarte multumit de performantele Loganului de Cupa, spunand despre acesta ca este un automobil robust si competitiv mai ales pe probele in coborare si ca nu ar schimba absolut nimic la acesta, poate doar ar alege un alt model de cric 🙂 . Delecour a estimat ca in Franta ar lua startul cel putin 50 de echipaje la o astfel de cupa monomarca, accesibilitatea fiind una atractiva in comparatie cu alte modele. Pilotul francez a asemanat Raliul Sibiului cu cel al Greciei din punct de vedere al duritatii probelor speciale si ne-a spus ca si-a propus sa-si cumpere un Logan pentru casa pe care o are la tara in Franta, declarandu-se in acelasi timp un fan al zonelor rurale din Romania, aspect care ii lipseste din ce in ce mai mult acasa.

 

 

Sebastian Barbu si Raluca Magdas s-au impus pe macadamul de la Sibiu dar acest lucru il stiati deja. Ei au fost urmati in clasament de tanarul Florinel Tincescu, aflat la primul sau sezon in Campionatul National de Raliuri si de Viorel Ivan, campionul din 2010 al Cupei Dacia. Am stat de vorba cu invingatorul  Cupei Dacia de la Sibiu. Iata ce ne-a spus acesta :

 

 

 

Motorsportnews.ro : Felicitari, ati castigat Raliul Sibiului in fata propriilor suporteri. Cum a fost ?


Sebastian Barbu : A fost cel mai frumos raliu la care am participat vreodata! Caldura, praf, pene de cauciuc,  amortizoare sparte, cauciucuri noi… si pe langa astea, prezenta lui Francois Delecour pe Dacia…

 

Vineri am inceput destul de bine, insa s-a terminat destul de prost. Pe noapte voiam sa obtinem cei mai buni timpi,  insa pe proba Santa am spart un amortizor pe dreapta fata si am facut imediat dupa start o pana de cauciuc pe stanga fata.  Asta ne-a afectat foarte mult directia masinii care practic mergea pe unde vroia ea.

 

Nu ne-am dat batuti si sambata am reinceput sa intram in lupta. Pe Crinti nu am tras foarte tare pentru ca am vrut sa menajam cauciucurile. Calugaru Max a fost o proba care ne-a placut si pe care am reusit timpi buni, iar Santa, proba noastra favorita, am castigat-o atat la clasa 9 cat si in Cupa Dacia.


Motorsportnews.ro : Doar 7,9 secunde v-au despartit de locul intai si la clasa 9, loc ocupat de Francois Delecour. V-a motivat prezenta acestuia la Raliul Sibiului ?


Sebastian Barbu : Nici nu ne gandeam sa ne apropriem atat de mult de Francois. Acesta a facut insa o pana pe Calugaru Max II unde a pierdut mult timp, iar cu anularea ultimei probe am reusit sa incheiem raliul cu un ecart foarte mic in spatele lui.  Sigur ca avandu-l pe el printre noi, motivatia si vointa de a merge cat mai bine au atins cote maxime. Este un rezultat care il pot asemana cu examenul de Bacalaureat… acum linistit pot sa ma inscriu in lupta pentru titlul cupei.

 

 

Motorsportnews.ro : Ati reusit sa stati de vorba cu el ? Cum vi s-a parut ?


Sebastian Barbu : Francois Delecour e un pilot si un om extraordinar, ne-am inteles perfect.  Am povestit despre raliu, despre probele speciale, despre masina. Cele mai interesante momente au fost acelea cand venea la noi la masina sa intrebe timpii…

 

 

 Motorsportnews.ro : Care proba speciala v-a placut cel mai mult ?


Sebastian Barbu : Ne-a placut cel mai mult Santa. In primul rand pentru ca e la vale  si masinii noastre ii place umbra , valea si… .de cand mergea tata la curse auzeam discutii despre Santa, mai ales despre parcurgerea pe noapte. De atunci visam sa pilotez si eu o masina de curse pe aceasta proba.

 

 

Motorsportnews.ro : Cate pene de cauciuc ati facut si ce probleme ati avut la acest raliu?


Sebastian Barbu : Nu am facut decat o pana de cauciuc, noaptea pe Santa, si pe aceiasi proba am spart un amortizor pe dreapta fata. Am avut parte de o masina foarte bine pregatita de catre echipa tehnica, de aceea cred ca am fost feriti de alte probleme tehnice.

 


Motorsportnews.ro : Ce va propuneti pentru restul etapelor de macadam ramase ?


Sebastian Barbu : Pentru restul campionatului ne propunem rezultate cel putin la fel de bune. Sunt sigur ca o sa mai avem parte de ele, intreaga echipa tehnica ma sustine, are grija atat de mine, cat si de masina, copilotul isi face treaba foarte serios, familia si prietenii imi sunt aproape, iar eu sunt acum pornit in lupta. Pentru locul intai lupta este inca deschisa, mai sunt inca patru etape si orice se poate intampla.

 

Asa se castiga proba speciala Santa:

credit foto : Mihaela si Sorin Pop | Rallyzoom.ro

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro