Publicitate

  • Echipajul  sustinut de Prista Oil, distribuitorul oficial al uleiurilor Valvoline in Romania, si-a trecut in cont cea de-a doua victorie consecutiva in Raliul Tara Barsei si a patra din 2011
  • Vali si Dan sunt neinvinsi la Brasov, indiferent daca este vorba de runde disputate pe asfalt sau macadam, de trei etape
  • In urma rezultatului din Raliul Tara Barsei Dunlop-Klar Professional, Porcisteanu si Dobre pot sa-si asigure, matematic, titlul national inca de la urmatoarea runda, la Iasi

 

 

Firesc, pornind din postura de lider al campionatului si de castigator al editiei de anul trecut, Vali Porcisteanu si Dan Dobre abordau Raliul Tara Barsei Dunlop- Klar Professional vizand sa-si treaca in cont cel de-al patrulea succes in acest sezon. Insa, dupa cum declara Vali inaintea competitiei, urmau sa incerce sa-si atinga acest obiectiv secundar fara sa-si asume riscuri inutile, mult mai importanta fiind lupta pentru titlul national, obtinerea acestuia reprezentand in 2011 telul prinicipal al echipajului sustinut de Prista Oil, distribuitorul oficial al uleiurilor Valvoline in Romania. Un plan pus in practica perfect si care avea sa fie concretizat cu a doua victorie la rand in Raliul Tara Barsei, cea de-a treia consecutiva in competitiile disputate la Brasov, si cea de-a patra in 2011.

 

 

Spectacol, in fata celor peste 1.500 de fani care au asistat la Superspeciala Baneasa Rally Show, si al doilea timp, dupa Gergo Szabo. Acestea erau reperele prestatiei lui Vali si Dan la capatul primei zile de concurs. Disputa decisiva avea sa se dea insa a doua zi, pe drumurile forestiere din triunghiul Azuga-Sacele-Predeal.

 

 

Pe prima bucla, echipajul Porcisteanu/ Dobre a decis sa ia pulsul rivalilor si sa seteze reperele ritmului pe care urmau sa-l aiba ulterior, unul care sa le permita atingerea obiectivelor. O decizie inteleapta, cu atat mai mult cu cat, spune Vali, aveau sa aiba parte de o supriza neplacuta chiar pe proba speciala numarul 2, Azuga-Predeal: ”Ne-am trezit ca in zilele scurse de la efectuarea recunoasterilor si pana la startul concursului, pe drum aparuse o movila de pietris, pe care, evident, nu o aveam notata in dictare. Norocul nostru si al celorlalte echipaje este ca aceasta nu era pe trasa ideala, altfel, nu stiu ce se intampla. Culmea, obstacolul nici nu a fost semnalizat in prima instanta, acest lucru realizandu-se doar ulterior. Sincer, credeam ca dupa incidentul de la Sibiu nu o sa mai avem parte de experiente neplacute in materie de securitate, dar se pare ca m-am inselat, si ca, din pacate pentru noi, sportivii, continuam sa avem parte de astfel de mostre de incompetenta”.

 

 

Dupa un intermezzo in parcul de service, moment in care au pus si un set de pneuri noi, Vali si Dan au abordat prima trecere pe proba ”regina”, Sacele-Azuga, cu un ecart de 10 secunde fata de lider, Szabo, si 9 raportat la al doilea clasat in ierarhia generala a stagiunii, Marisca. Si au atacat, asa cum se intamplase si la Arad, tot pe sectiunea cea mai lunga. Rezultatul: primul ”scratch” in acest raliu si, gratie diferentei mari cu care s-au impus, prima pozitie, la o distanta destul de linistitoare fata de ceilalti pretendenti la victorie. ”Mi-a prins bine ceea ce am invatat inaintea competitiei, atunci cand am efectuat un stagiu la scoala lui Jarkko Miettinen. Dimineata am incercat sa vad ce pot pune in aplicare in conditiile in care este concurs si nu este timp de experimente. Am facut si cateva mici erori, am avut parte si de momente in care motorul nu a tras cum trebuie, probabil din pricina caldurii, dar pana la urma am terminat proba asa cum ne-am propus, rasturnand ierarhia. Insa, sincer, nu ma asteptam la un ecart asa de mare. De altfel, cand mi-a spus Dan timpul, si l-am vazut pe panou pe cel al lui Marco, nu am inteles ce s-a intamplat. In fapt insa, eu reusisem sa-l bat cu aproape jumatate de minut”, declara Vali.

 

 

Din acel moment, Vali si Dan au facut o cursa tactica, avandu-l in vizor, in principal, pe Bogdan. Pentru ca pe ultima proba, a doua trecere pe Sacele-Azuga, atunci cand campionul en-titre, Gergo Szabo, se apropiase la doar 3,7 secunde, sa-si propuna sa repete isprava din prima parte a zilei. Au reușit chiar mai mult, sa mai castige cateva secunde, eliminand micile greseli deja amintite, si si-au trecut in cont victoria. Am patru victorii la Brasov si se poate spune ca aici ma simt ca acasa. Am fortat cat a trebuit si obiectivul meu principal a fost sa termin in fata lui Bogdan Marisca. Ca s-a intmplat sa castig, a fost si mai bine. Acum, pot aborda mult mai linistit urmatoarele doua etape si, pas cu pas, ne indreptam spre obiectivul pe care l-am avut la inceputul sezonului, titlul national”, a precizat Porcisteanu.

 

 

Vali si Dan isi pot asigura, matematic, titlul chiar la finele urmatoarei etape, care se va disputa la Iasi, conditia fiind o clasare inaintea lui Bogdan Marisca, situatie in care intre diferenta fata de echipajul clujeanului este mai mare de 25 de puncte.

Comentarii

comentarii

Publicitate

One Response to “Inca un pas catre titlu pentru Vali si Dan”

  1. Spectaculoasa si totodata rapida cursa realizata de echipajul Campion, Vali Porcisteanu / Dan Dobre ! Felicitari baieti ! Si la cat mai multe astfel de locuri in clasamentele viitoare ! Multa bafta !

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Motorsportnews.ro