Comunicat FRAS – clarificari Raliul Sibiului 2012

In cursul zilei de ieri am primit pe adresa redactiei un comunicat de presa emis de catre Federatia Romana de Automobilism Sportiv ( FRAS ) pe care vi-l redam in integralitate datorita importantei lui :

 

 

” Stimati jurnalisti

 

Pentru a evita unele speculatii recente cu privire la faptul ca FRAS nu ar mentine includerea “Raliul Sibiului”  in calendarul Campionatului National de Raliuri Dunlop 2012 si pentru a raspunde unor intrebari sosite din partea presei pe adresa FRAS, va prezentam textul complet al solicitarii trimise de Biroul Federal dlui Sorin Itu, organizatorul raliului, in data de 12 ianuarie a.c. Din acest text rezulta clar pozitia conducerii FRAS privind organizarea acestui raliu. Precizam ca nu este nimic neobisnuit, acesta fiind genul de corespondenta si negociere care se desfasoara in fiecare an intre conducerea FRAS si organizatori, singurul element distinctiv fiind importanta deosebita acordata de FRAS si exigentele ce decurg din admiterea acestui raliu in 2012 ca etapa in IRC.

 

Conducerea FRAS este convinsa ca vor fi gasite caile corecte de colaborare cu organizatorul traditionalului Raliu al Sibiului, in scopul depasirii impedimentelor de ordin tehnic care exista in acest moment, pentru a avea o competitie sigura si frumoasa, atat pentru public, cat si pentru echipajele care se vor afla la start.

 

 

 

Stimate domnule Sorin ITU

 

 

Pentru a avea un dialog constructiv si o baza de start a discutiilor, conform complexitatii acestui eveniment, este imperios necesar ca dvs, in calitate de organizator, sa clarificati fara intarziere toate aspectele punctate impreuna cu conducerea FRAS, inca de la prima discutie purtata la sediul Federatiei in noiembrie 2011.

 

Constatam cu surprindere ca raspunsul dumneavoastra este formal si nu raspunde unor minime exigente, inca de la primul punct. Nu e posibil ca acest raliu sa fie tratat ca si orice alta etapa precedenta de campionat national a Raliului Sibiului. Chiar asa fiind, va reamintim doar faptul ca la editia 2011 a acestuia au aparut unele evenimente nedorite, pe care FRAS le-a gestionat conform atributiilor si raspunderii asumate in raport cu legislatia interna, Statutul FRAS si regulamentele in vigoare.

 

Cel putin din acest motiv, dar si din considerentele care v-au fost prezentate in nenumarate randuri de catre conducerea FRAS, impreuna cu problemele iesite la iveala in Comisia Nationala de Raliuri din care chiar faceti parte, consideram ca este necesara o alta abordare, pe masura anvergurii acestei competitii intercontinentale.

 

In sustinerea acestor afirmatii, va invitam sa reflectati asupra urmatoarei contradictii ce rezulta din adresele dumneavoastra: potrivit punctului dvs. de vedere, implicarea FRAS in desfasurarea etapei de IRC nu ar fi cu nimic diferita fata de o etapa normala din calendarul Campionatului National de Raliuri Dunlop 2012. In acest context, solicitarea transmisa presedintelui FRAS, in care invocati complexitatea acestui eveniment in scopul obtinerii unor facilitati de tipul scutirilor de taxe si/sau a acordarii unui regim special pentru arbitraj, ori a adoptarii unui format de “doua raliuri intr-unul singur” cu consecinta dublarii taxei de participare pentru pilotii romani, este lipsita de obiect.

 

Va transmitem ca, oricum, presedintele FRAS nu poate acorda astfel de scutiri si nici nu sustine acordarea acestui regim preferential, deoarece, fara a minimaliza cu nimic meritele dvs. pentru aceasta reusita, nu poate fi uitata sau marginalizata prestatia pilotilor romani, a arbitrilor, a oficialilor, deci a intregii Federatii in ansamblu, pentru ca dvs. sa obtineti calificarea Raliul Sibiului ca eveniment international. Acest lucru are drept consecinta logica, dupa cum chiar dvs. ati declarat, un angajament si un sprijin financiar deosebit, acordat organizatorului de catre autoritatile locale.

 

Asigurandu-va de interesul nostru deosebit, ca acest eveniment sa se deruleze in conditii optime, va stam oricand la dispozitie pentru clarificarea pana la detaliu a tuturor aspectelor organizatorice, tehnice, juridice, etc., care trebuie abordate responsabil de catre toate partile implicate, avand in vedere ca orice posibila disfunctionalitate, sau orice nefericit sau nedorit eveniment, implica riscuri si atrage raspunderi de natura juridica, materiala ori de imagine, nu doar pentru intreaga Federatie Romana de Automobilism Sportiv, ci pentru sportul automobilistic romanesc in ansamblu, aflat chiar cu acest prilej in pragul afirmarii pe plan international. “

2 thoughts on “Comunicat FRAS – clarificari Raliul Sibiului 2012”

  1. Este foarte transparenta federatia in acest caz, chiar daca CF-ul emana chestii a la "Stefan Gheorghiu" .

Comments are closed.