Raliul Moldovei, dominaţia străină revine în CNR Dunlop 2012

Campionatul Naţional de Raliuri DUNLOP 2012 şi-a disputat cea de-a treia etapă în acest week-end la Bacău. După un adevărat maraton pe cele 9 probe speciale ale etapei, Raliul Moldovei s-a încheiat cu victoria lui Francois Delecour şi cu un podium integral străin, pilotul francez fiind secondat de maghiarii Gergo Szabo şi Csaba Spitzmuller.

 

După două etape disputate în CNR Dunlop 2012 sub dominaţia clară a campionului naţional en-titre Valentin Porcişteanu, francezul Delecour impune un nou ritm în competiţia internă de profil. Revenit în competiţie pe un Peugeot 207 Super 2000, Francois Delecour a fost imbatabil în Raliul Moldovei, etapa a III-a a CNR DUNLOP 2012, adjudecându-şi majoritatea probelor speciale ale raliului.

 

Disputată în ultimul week-end al lunii mai, etapa a III-a a CNR Dunlop 2012 a debutat sub ameninţarea ploii, un factor cheie pentru calitatea traseului. Raliul majoritar de macadam, cu trei treceri pe o buclă de trei probe speciale şi cu maşini extrem de puternice la start a beneficiat în cele din urmă de o vreme însorită şi prielnică.

 

Prima zi de concurs, programată vineri 25 mai, s-a încheiat cu Gergo Szabo lider în clasamentul provizoriu al etapei. Maghiarul a pierdut însă teren pe probele speciale de sâmbătă în faţa francezului Delecour. Atât pilotul maghiar, cât şi cel francez au apreciat traseul ca fiind unul dificil, iar proba regină a etapei, Nevila Moineşti, ca fiind o adevărată etapă de WRC. Liderul clasamentului la zi al competiţiei, Valentin Porcişteanu, a debutat cu stângul în Raliul Moldovei, pierzând teren în faţa tuturor principalilor săi competitori şi sfârşind raliul în afara podiumului de concurs. Învingătorul din superspeciala etapei, Csaba Spitzmuller, termină raliul pe a treia treaptă a podiumului, cu un parcurs de urmărire constant, în spatele conaţionalului său, Gergo Szabo.

 

La conferinţa de presă, pilotul Francois Delecour a declarat: “Deşi când am venit prima dată în România am crezut că aici se poate câştiga uşor, acum am văzut că aici sunt piloţi extrem de valoroşi, iar o victorie trebuie muncită. Proba lungă şi mixtă a Raliului Moldovei este extrem de interesantă şi solicitantă, iar organizatorii de raliuri din România trebuie să aibă în vedere astfel de probe de nivel de campionat mondial”.

 

Pilotul Napoca Rally Academy, Marco Tempestini a fost nevoit să abandoneze după primii kilometri ai primei probe speciale a raliului, continuând competiţia în regim de SuperRally. În ziua de sâmbătă, pilotul Napoca a ieşit definitiv din competiţie în urma unui al doilea abandon tehnic.

 

Printre suprizele etapei se numără şi tânărul Vlad Cosma, nevoit să abandoneze după PS 5 în condiţiile în care era în top 10, putând să termine raliul în puncte.

 

După Raliul Moldovei, ierarhia la zi în CNR DUNLOP 2012 rămâne neschimbată, Valentin Porciştenu conducând detaşat la puncte în faţa urmăritorilor săi Csaba Spitzmuller şi Dan Gîrtofan. Următoarea etapă a Campionatului Naţional de Raliuri DUNLOP 2012 se va desfăşura la Cluj în perioada 22-23 iunie a.c.

 

 Clasament final FIA Raliul Moldovei Bacau 2012

One thought on “Raliul Moldovei, dominaţia străină revine în CNR Dunlop 2012”

  1. De mentionat ca Vali a alergat cu un Evo IX de N comparativ cu cei clasati in fata lui care au alergat su S2000 si R4. Obiectiv discutand, locul ocupat este absolut corect. Doar printr-o ''minune'' s-ar fi putut clasa mai sus (dar mai bine ca nu au existat ''minuni 🙂 …). Tot obiectiv, nu pot sa nu remarc felul in care a mers Delecour. Am urmarit evolutia lui pe probe si, intr-adevar, este … ''din alt film''. Cinste lui ! Abia astept o confruntare directa intre Delecour (cu S2000) si Vali cu X R4. Atunci vedem diferenta, daca exista 🙂
    Multa bafta tuturor pilotilor !

Comments are closed.