Publicitate

Cea de-a treia editie a Raliului Moldovei Cotnari Bacau a debutat astazi, 13 septembrie, cu prima zi de concurs dupa ce ieri seara cele 35 de echipaje participante au fost prezentate oficial publicului adunat in fata scenei de langa Prefectura Bacau.

 

Proba regina a raliului in lungime de 26.22 km a reprezentat punctul de maxima importanta al zilei, aceasta fiind parcursa de doua ori de catre concurenti. Prima jumatate a probei dintre localitatile Bolatau si Moinesti a oferit spectatorilor o urcare pe macadam foarte virajata, urmata in cea de-a doua jumatate de o coborare pe placi de beton care a pus probleme concurentilor.

Francois Delecour

Campionul en-titre Francois Delecour a inceput in forta si si-a adjudecat prima speciala, cu un avans de 9 secunde in fata lui Vali Porcisteanu, care, la randul sau a castigat 7,6 secunde in fata maghiarului David Botka. Proba si-a luat tributul inca de la prima sa parcurgere, Bogdan Marisca abandonand din cauza unei iesiri in decor. Adrian Dragan si Valentin Bradateanu au avut si ei parte de o iesire in decor, rasturnandu-se, pentru ca mai apoi sa fie repusi pe roti de catre spectatori. Cei doi au reusit sa ajunga la finalul probei cu o intarziere de peste 10 minute, insa au fost nevoiti sa abandoneze in parcul de service. Echipajul debutant de pe Dacia Logan alcatuit din Octav Lunguleac si Bogdan Iftemie nu a reusit sa parcurga prima proba speciala, acestia iesind in decor cu doar cateva sute de metri inainte de sfarsitul acesteia.

Marco Tempestini

Cea de-a doua trecere pe proba “PAMBAC” a insemnat un nou scratch pentru Francois Delecour, care a facut o alegere indrazneata a pneurilor, optand pentru anvelope de compozitie dura, castigand foarte mult timp in partea secunda a probei desfasurata pe suprafata de beton. Marco Tempestini a reusit sa se acomodeze cu noul model Ford Fiesta R5 iar la cea de-a doua parcurgere a specialei regina acesta a reusit cel de-al doilea timp pe proba. Ghinionistul probei s-a numit Valentin Porcisteanu, pilotul pitestean pierzand un minut si jumatate si trei pozitii, dupa o pana care a lasat urme vizibile asupra Mitsubishi-ului Lancer Evo X inscris la clasa 2. Colegul sau de echipa, Edwin Keleti, a fost nevoit sa declare forfeit imediat dupa startul pe speciala din cauza unor probleme tehnice la masina.

 

A fost o zi foarte buna, nu am avut nicio problema. Pe Ps2 am ales pneuri foarte dure si totusi am avut un timp bun. Daca ar fi plouat ar fi fost mult mai dificil de pilotat in aceste conditii. Per total a fost o zi buna, ploaia ne-a ocolit si avem un avans de aproximativ 40 de secunde. Sunt sanse ca maine sa ploua si sper sa nu mai fac vreo greseala asa cum s-a intamplat la shakedown.a declarat Francois Delecour, liderul Raliului Moldovei Cotnari Bacau dupa prima zi.

 

Totul a fost ok, asa cum m-am asteptat. A trebuit sa ma obisnuiesc un pic cu noua masina. Nu mi-a placut cum am pilotat pe prima proba insa pe a doua a fost mult mai bine si asta s-a vazut si la timpii inregistrati. Acum pe circuitul de karting am facut o mica greseala dar e totul ok. a spus Marco Tempestini, aflat la primul raliu cu noul Ford Fiesta R5.

 David Botka

Prima zi de la Raliul Moldovei a fost una superba pentru noi. Am mers bine pe primele doua probe iar pe a treia am reusit sa fim cei mai rapizi, chiar daca cu o diferenta mica fata de Tempestini. Cred ca maine vom reusi sa-i prindem pe cei din fata noastra si atunci vom mai urca o pozitie in clasament, ceea ce pentru noi ar insemna un lucru foarte bun in economia campionatului. Sper sa fie asa! a spus si David Botka, ocupantul locului al treilea.

 

In clasamentul rezervat automobilelor cu doua roti motrice, Adrian Raspopa nu si-a dezamagit fanii de acasa, terminand prima zi cu un ecart de 38,2 secunde in fata lui Alex Filip. In Cupa Suzuki spectacolul a fost la cote inalte, echipajele Alex Mirea – Dragos Despinoiu si Madalin Radu-Arhire – Radu Dumitru schimband pozitiile dupa cele doua treceri pe proba regina. Alex Mirea termina prima zi a raliului pe locul intai, cu un avans de 12,1 secunde in fata lui Madalin Radu-Arhire. Cei doi ocupa aceleasi pozitii si in clasamentul clasei 9.

Adrian Raspopa

In cea de-a doua cupa monomarca, Cupa Dacia, duelurile au fost la fel de palpitante, echipajul Florin Tincescu – Iulian Nicolaescu fiind lider dupa prima zi. Ei sunt urmati la doar o secunda de coechipierii Vlad Cosma si Sergiu Itu.

 

Superspeciala Speed Park, in lungime de 2.5 km, desfasurata pe circuitul de kating din Bacau a reprezentat atractia zilei, spectatorii venind in numar mare la circuit pentru a-si incuraja favoritii. David Botka a reusit sa opreasca primul cronometrul pe superspeciala, fiind urmat la doar 2 zecimi de secunda de Marco Tempestini. Locul trei i-a revenit francezului Francois Delecour, acesta sosind la un ecart de 7.7 secunde fata de Botka.

 

Ziua secunda a raliului rezerva concurentilor un total de 72.54 km impartiti in 8 probe speciale. Raliul Moldovei Cotnari Bacau este o competitie organizata sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv cu sprijinul Cotnari, Pambac, Comfert, Popasul Trebes, Consiliul Judetean Bacau, Primaria Bacau si Moinesti.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro