Invaluit in povestile cu parfum de legenda ale pilotilor seniori, care, acum 3 decenii, scriau istorie pe traseele din Tulcea, Raliul Deltei nu e doar o lupta nebuna cu cronometru ci si o stare de spirit. Revenit in calendarul competitional dupa 20 de ani, acest eveniment a avut ceva din farmecul si maretia trecerii Dunarii in drumul ei nesfarsit catre Mare.
De la Daciile Sport, mustatile si pletele marca Woodstock, pantalonii evazati si goliciunea rusinoasa a magazinelor din jur, Raliul Deltei a trecut la masini puternice (S2000, Mitsubishi EVO 10 si 9, Subaru), la masini de asistenta super dotate, adevarate service-uri mobile, la echipamente din cele mai scumpe, aparatura foto-video inimaginabila acum 20 de ani, la eoliene si vase de croaziera de ultima generatie. Poate doar magazinele, pe alocuri, mai au ceva din aerul anilor ’90.
Revenit de la Bucuresti, unde a participat la cel mai important eveniment auto-moto din Romania – Bucharest Wheels Arena – pilotul brasovean Manu Mihalache, cunoscut publicului avizat ca “The Show Man”, a plecat spre Tulcea, convins fiind, ca alaturi de copilotul Eugen Rotaru si ceilalti membri ai echipei, poate oferi un spectacol inedit tulcenilor. Mai mult, ca un sportiv adevarat ce se gandeste doar la victorie (altfel care ar mai fi esenta sportului in general), Manu si-a dorit si o clasare cat mai sus in ierarhia pilotilor din clasele superioare. Desi, in conditiile actuale, insasi faptul ca a luat startul la o astfel de competie, este deja o performanta (financiar vorbind).
Dupa o pana pe prima proba speciala si o defectiune a casetei de directie pe cea de-a doua proba, Manu a declarat abandon in prima zi de concurs. “A fost un raliu extraordinar. Sincer, nu ma asteptam la o astfel de organizare; incepand cu parcul service, traseele, detaliile administrative, spectatorii, totul a fost la superlativ,” a declarat pilotul brasovean Manu Mihalache.
Eforturile sustinute, orele de nesomn, si priceperea echipei tehnice au facut posibila revenirea pilotului brasovean pe probele din cadrul celei de a doua zile de concurs. Cu masina in parametri si intr-o forma psihica buna, Manu, alaturi de Eugen Rotaru, a reusit totusi rezultate foarte bune, clasandu-se pe doua din cele cinci probe, pe locul trei. Daca locul in clasamentul general a fost compromis de incidentele din prima zi, aplauzele spectatorilor din Tulcea, incantati de evolutia lui Manu pe Super Speciala, au compensat gustul amar al pierderii unor puncte.
“Dezamagit de rezultat? Si da si nu. Evident, in prima zi am fost suparat de ceea ce ni s-a intamplat. Insa, am dovedit, in cea de-a doua zi de concurs, ca deplasarea noastra la Tulcea nu a fost zadarnica. Am mers bine, rezultatele au fost multumitoare, in conditiile in care nu am dorit sa fortam masina si sa ne expunem riscului de a abandona din nou, probele fiind de foarte mare viteza, tehnice, solicitante pentru echipaj dar si pentru masina. Vom reveni cu mare placere si la anul, mai puternici, mai hotarati sa obtinem rezultate notabile. Multumesc partenerilor Euroins, Air Broker, Pro X si Repsol care imi sustin participarea in Campionatul National de Raliuri Dunlop. Multumesc familiei, fanilor si prietenilor pentru sprijin si pentru gandurile bune,”a adaugat Manu Mihalache.